Hodnota smlouvy mezi titulárním sponzorem týmu Williams, společností Martini, je menší než hodnota smlouvy mezi McLarenem a jedním z jeho sponzorů, společností Johnnie Walker.
Podle údajů, který je možné zjistit z letošního vydání Formula One Black Book dostává Williams od Martini ročně 15 milionů USD. Tato částka stačí k tomu, aby byly vozy kompletně namalovány v barvách společnosti produkující alkoholické nápoje. Název Martini se navíc dostal i do jména týmu.
Avšak McLaren dostává od Johnnieho Walkera ročně 20 milionů USD. Přitom loga Johnnieho Walkera dostávají na vozech McLaren mnohem menší prostor, také na oblečení členů týmu nejsou tak vidět a do názvu stáje se Johnnie Walker vůbec nedostal.
Zajímavé také je, že smlouva mezi Williamsem a Banco do Brasil má hodnotu 13 milionů USD. Přitom jejich loga jsou na vozech FW36 téměř neviditelná. Tato společnost má ale velmi silné vazby na třetího pilota týmu, Felipe Nasra, publicity se jí navíc také dostává přes 11 násobného vítěze Velké ceny, Felipeho Massy.
Návrat Martini do F1 s týmem Williams vzbudil velký zájem(zdroj: Williams F1 Team)
Martini má dlouholeté vazby na motoristický sport a jen oznámení návratu této značky do F1 vzbudilo velký mediální poprask. To by možná mohlo částečně vysvětlovat, proč byl Williams ochoten přistoupit i na smlouvu o nižší celkové hodnotě.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.