Pastor Maldonado si pochvaluje výkonnost vylepšené pohonné jednotky Renaultu, kterou si zkusil během testů v Silverstone. Nachází se však v nelichotivé situaci, protože v Německu nasadí letos již pátý motor.
Renault dovezl vylepšené motory již do Rakouska, tam měl ale Maldonado problémy a musel na rozdíl od Romaina Grosjeana použít starší specifikaci. Podobný problém jej potkal opět v Silverstone, kde ztrácel výkon, proto výkonnější verzi užil naplno až během testování po nedělním závodě (souhrn dvoudenních testů v Silverstone najdete zde).
A co na upravenou pohonnou jednotku říkal? "Jako bych teď měl motory dva. Je mnohem rychlejší, mnohem výkonnější. Po závodě jsme kontrolovali data a ztráceli jsme oproti normálu 60 koní. Takže jsme ztráceli hodně."
Na otázku, jestli bude mít vylepšenou pohonnou jednotku ve Velké ceně Německa, odpovídá: "V příštím závodě ano, protože už žádné [staré motory] nemáme. Vezmeme ten nový." Vzhledem k tomu, že ale Venezuelan použil v letošních devíti závodech čtyři, půjde již o pátý kus.
Pastor Maldonado si při testech v Silverstone mohl konečně naplno užít novouspecifikaci pohonné jednotky Renaultu (foto: Lotus F1 Team)
Znamená to, že si s ním bude muset vystačit po zbytek sezóny - jinak přijde penalizace. Pohonné jednotky a jejich součástí jsou letos limitovány pro každého jezdce jen na pět kusů a příští rok tento počet klesne na čtyři - pokud závodu nebude více než 20.
Maldonado ale očekává, že se Lotus bude příští víkend v Hockenheimu trápit i s novým motorem: "Myslím, že to bude pro tým a pro nás velmi těžký víkend. Musíme pokračovat v tvrdé práci a snažit se odvést to nejlepší."
"Povrch je velmi jemný, snad bude velmi horko. Je tam hodně rovinek a my na nich nedosahujeme dobrého výkonu, abychom mohli bojovat, z pohledu výkonu tam nás tam tedy čeká velká penalizace. Jinak si myslím, že můžeme odjet dobrý závod," dodává Venezuelan.
Stav součástí pohonných jednotek po závodu v Silverstone
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.