Pastor Maldonado si pochvaluje výkonnost vylepšené pohonné jednotky Renaultu, kterou si zkusil během testů v Silverstone. Nachází se však v nelichotivé situaci, protože v Německu nasadí letos již pátý motor.
Renault dovezl vylepšené motory již do Rakouska, tam měl ale Maldonado problémy a musel na rozdíl od Romaina Grosjeana použít starší specifikaci. Podobný problém jej potkal opět v Silverstone, kde ztrácel výkon, proto výkonnější verzi užil naplno až během testování po nedělním závodě (souhrn dvoudenních testů v Silverstone najdete zde).
A co na upravenou pohonnou jednotku říkal? "Jako bych teď měl motory dva. Je mnohem rychlejší, mnohem výkonnější. Po závodě jsme kontrolovali data a ztráceli jsme oproti normálu 60 koní. Takže jsme ztráceli hodně."
Na otázku, jestli bude mít vylepšenou pohonnou jednotku ve Velké ceně Německa, odpovídá: "V příštím závodě ano, protože už žádné [staré motory] nemáme. Vezmeme ten nový." Vzhledem k tomu, že ale Venezuelan použil v letošních devíti závodech čtyři, půjde již o pátý kus.
Pastor Maldonado si při testech v Silverstone mohl konečně naplno užít novouspecifikaci pohonné jednotky Renaultu (foto: Lotus F1 Team)
Znamená to, že si s ním bude muset vystačit po zbytek sezóny - jinak přijde penalizace. Pohonné jednotky a jejich součástí jsou letos limitovány pro každého jezdce jen na pět kusů a příští rok tento počet klesne na čtyři - pokud závodu nebude více než 20.
Maldonado ale očekává, že se Lotus bude příští víkend v Hockenheimu trápit i s novým motorem: "Myslím, že to bude pro tým a pro nás velmi těžký víkend. Musíme pokračovat v tvrdé práci a snažit se odvést to nejlepší."
"Povrch je velmi jemný, snad bude velmi horko. Je tam hodně rovinek a my na nich nedosahujeme dobrého výkonu, abychom mohli bojovat, z pohledu výkonu tam nás tam tedy čeká velká penalizace. Jinak si myslím, že můžeme odjet dobrý závod," dodává Venezuelan.
Stav součástí pohonných jednotek po závodu v Silverstone
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.