Valtteri Bottas je přesvědčen, že Mercedes by mohl být nejvíce ovlivněn zákazem předních a zadních propojených odpružení kol (tzv. FRIC). Na Williams to nebude mít žádný velký dopad.
V Paddocku Formule 1 se začíná spekulovat, na koho by měl zákaz propojených systémů zavěšení kol největší dopady. Podle zákulisních informací mají systémy FRIC buď úplně všechny stáje nebo převážná většina. Mohou je mít v různých stádiích vývoje. Ovšem zákaz těchto systémů by se podepsal na každém jinak.
FIA poslala týmům po Velké ceně Velké Británie technické směrnice, které varují, že auta s tímto systémem od příštího závodu v Německu budou zakázána. A dále bude oznámeno sportovním komisařům, že u FRIC systémů budou kontrolovat propojení předního a zadního odpružení výšky vozů při brzdění a udržení výšky pro aerodynamickou výhodu. Je to jedna ze silných stránek dominantního vozu Mercedes. Právě stříbrné šípy mají tento systém na nejlepší úrovni a jsou nejčastěji zmiňovány. Podle německého Auto Bild Motosport za zákazem stojí Ferrari a McLaren. Jak by, ale těmto dvěma stájím změna pravidel uprostřed sezóny prospěla, můžeme těžko soudit.
Přijdou Přijdou Stříbrné šípy o dominantí postavení kvůli kontoverznímu nařízení? (foto: Daimler AG)
Pokud by informace z německých medií byly pravdivé, musely by všechny týmy hlasovat pro odložení zákazu na příští rok. Jinak bude pravidlo legální. Už teď víme, že Mercedes a Red Bull pojede v Hockenheimu bez systému FRIC - více zde.
Bottas začal rozebírat, který tým by byl nejvíce novými pravidly ovlivněn. Potom se zasmál a odpověl: „Ano. Možná, že některé týmy by mohly být postiženy více než my, řekl bych.“Jezdec Williamsu si nemyslí, že to bude nutně vést k masivní změně v startovním poli. „Pro některé týmy ano, ale pro některé jiné ne. Uvidíme, já opravdu nevím, co se bude dít. Ať už bude rozhodnutí jakékoliv, pro nás to bude OK.“Fin skončil třetí a druhý v posledních dvou závodech. Nemyslí si, že Williams je tak blízko k vítězství, jak naznačují poslední výsledky. „To je těžké říci, Mercedes má ještě mnohem větší tempo než my. Rakousko bylo něco jiného. Ale v Silverstone, bez ohledu na naši zvolenou strategii, bylo druhé místo maximum. Potřebovali bychom štěstí, abychom byli před nimi. Letošní sezóna bude těžká, ale člověk nikdy neví,“ uzavírá Bottas.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.