Valtteri Bottas je přesvědčen, že Mercedes by mohl být nejvíce ovlivněn zákazem předních a zadních propojených odpružení kol (tzv. FRIC). Na Williams to nebude mít žádný velký dopad.
V Paddocku Formule 1 se začíná spekulovat, na koho by měl zákaz propojených systémů zavěšení kol největší dopady. Podle zákulisních informací mají systémy FRIC buď úplně všechny stáje nebo převážná většina. Mohou je mít v různých stádiích vývoje. Ovšem zákaz těchto systémů by se podepsal na každém jinak.
FIA poslala týmům po Velké ceně Velké Británie technické směrnice, které varují, že auta s tímto systémem od příštího závodu v Německu budou zakázána. A dále bude oznámeno sportovním komisařům, že u FRIC systémů budou kontrolovat propojení předního a zadního odpružení výšky vozů při brzdění a udržení výšky pro aerodynamickou výhodu. Je to jedna ze silných stránek dominantního vozu Mercedes. Právě stříbrné šípy mají tento systém na nejlepší úrovni a jsou nejčastěji zmiňovány. Podle německého Auto Bild Motosport za zákazem stojí Ferrari a McLaren. Jak by, ale těmto dvěma stájím změna pravidel uprostřed sezóny prospěla, můžeme těžko soudit.
Přijdou Přijdou Stříbrné šípy o dominantí postavení kvůli kontoverznímu nařízení? (foto: Daimler AG)
Pokud by informace z německých medií byly pravdivé, musely by všechny týmy hlasovat pro odložení zákazu na příští rok. Jinak bude pravidlo legální. Už teď víme, že Mercedes a Red Bull pojede v Hockenheimu bez systému FRIC - více zde.
Bottas začal rozebírat, který tým by byl nejvíce novými pravidly ovlivněn. Potom se zasmál a odpověl: „Ano. Možná, že některé týmy by mohly být postiženy více než my, řekl bych.“Jezdec Williamsu si nemyslí, že to bude nutně vést k masivní změně v startovním poli. „Pro některé týmy ano, ale pro některé jiné ne. Uvidíme, já opravdu nevím, co se bude dít. Ať už bude rozhodnutí jakékoliv, pro nás to bude OK.“Fin skončil třetí a druhý v posledních dvou závodech. Nemyslí si, že Williams je tak blízko k vítězství, jak naznačují poslední výsledky. „To je těžké říci, Mercedes má ještě mnohem větší tempo než my. Rakousko bylo něco jiného. Ale v Silverstone, bez ohledu na naši zvolenou strategii, bylo druhé místo maximum. Potřebovali bychom štěstí, abychom byli před nimi. Letošní sezóna bude těžká, ale člověk nikdy neví,“ uzavírá Bottas.
Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Modelka Sigrid Silversandová přijala nabídku k sňatku od bývalého závodníka formule 1 Davida Coultharda. Pár je spolu několik let a svou lásku veřejnosti odhalil v roce 2023. Pro Coultharda půjde o druhý sňatek.
Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.
Isack Hadjar se stal novou tváří týmu Racing Bulls. Talentovaný dvacetiletý Francouz si zajistil místo vedle Júkiho Cunody a v příští sezoně formule 1 dostane šanci ukázat svůj potenciál. Sesterský tým Red Bullu jeho angažmá potvrdil oficiálně na svém webu na počátku roku.
Christian Horner odmítá spekulace o tom, že by odchod Johnnyho Herberta z pozice stewarda souvisel s kritikou Maxe Verstappena. Podle šéfa Red Bullu jde o nezávislé rozhodnutí, které nemá žádnou spojitost s nizozemským pilotem.
Startovní listina pro nadcházející sezónu Formule 1 je na světě a přináší několik novinek, které fanoušky motorsportu určitě zaujmou.
Ačkoli má Lewis Hamilton na kontě sedm titulů mistra světa, sám otevřeně přiznává, že ani on není bezchybný a stále vidí prostor pro další zdokonalení svých závodních schopností.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.