Podle pilota Marussie - Maxe Chiltona - by na zvažovaný zákaz FRIC systému zavěšení nejvíce doplatil Mercedes. O kolik vozy zpomalí a kdy jeho zákaz může mít naopak pozitivní vliv?
Mezinárodní automobilová federace jej chce zakázat od příštího týdne, kdy se jede Velká cena Německa, protože usoudila, že je v rozporu s článkem 3.15 Technických pravidel, protože v jeho světle by mohl být FRIC považován za pohyblivé aerodynamické zařízení (více zde).
"Slyšel jsem, že systém Mercedesu je velmi komplikovaný, takže by je to mohlo postihnout více," uvedl včera po testování Chilton.
Většinu svého času strávil jízdou bez FRIC systému, kterým jsou vybaveny už všechny týmy: "Měli jsme dát nové díly stranou, protože je systém FRIC prozkoumáván a my jsme si chtěli vyzkoušet, co dokážeme bez něj, pokud bude zakázán. Provedli jsme spoustu změn v nastavení a myslím, že jsme se toho hodně naučili."
A jaký byl krok zpět v oblasti zavěšení? "Nebylo to tak špatné, jak jsem si myslel. Bude záležet na okruhu. V Silverstone to vyvážení vozu moc nenarušilo, ke konci dne jsme se dostali tam, kde jsme původně byli, což je celkem povzbuzující," popisuje jezdec Marussie.
Na některých tratích by návrat k zavěšení bez FRICu podle něj mohl být dokonce přínosem: "Bude to mít dopad, na některých okruzích více, na jiných méně. Dle simulací se rozdíl pohybuje od sedmi po pár desetin, takže přesně to vědět nebudete, dokud se opravdu nedostanete na okruh a nevyzkoušíte to. Ale z jízdy bez něj plynou také zisky."
Záď Marussie při včerejšímu testování bez FRIC zavěšení (foto: Marussia F1 Team)
"Má to co do činění s maximální rychlostí a typem zatáček, protože se to pohybuje v závislosti na tom, jakou rychlostí jezdíte pro poskytnutí optimální rychlosti na rovinkách, takže si myslím, že to ovlivní spíše rychlejší než pomalejší okruhy.
Zisky pramení z toho, že je bez něj auto lehčí a můžete jezdit výše, což není nejlepší pro přítlak, ale je to lepší pro obrubníky. Když tedy máte okruh, kde chcete jezdit zeširoka přes obrubníky, pak je to takhle lepší," vysvětluje Chilton.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.