Pedro de la Rosa, vývojový a testovací jezdec Ferrari říká, že plánované snížení testování pro příští sezónu a další roky není dobré.
Ve Formuli 1 bude snížení počtu testů v sezóně ze čtyř na dva pro příští rok, než přijde se snížením v předsezónním testování v roce 2016.
De la Rosa, který řídil Ferrari F14 T poprvé v úterý v Silverstone, počítá, že jezdci budou ztraceni, pokud bude nadále udržován tento směr. „Pro piloty je to určitě zklamání.“
Na dotáz, jaký vliv bude podle něj mít ovlivnění zkoušek, odpověděl: „Když jsem přišel z Maranella, byl jsem každý týden dva dny na simulátoru a přitom jsem tam viděl pěknou závodní dráhu s názvem Fiorano, ale jen prázdnou bez aut. Máme sice tréninkový simulátor, ale nic není jako skutečná auta.
Mám pocit jako tenisový hráč, který nemůže trénovat každý den a pak je najednou vhozen do finále Wimbledonu proti Djokovičovi. Jak byste se cítili? Já se tak cítím, protože ostatní kluci jezdí celé dva týdny a já ne.“
Pedro de la Rosa testoval pro Ferrari včera v Silverstonu (foto: Scuderia Ferrari)
Španěl nakonec ještě konstatoval: „Cítím se kvůli tomu [omezení testování] trochu smutný, protože to znamená, že jezdci jako já vymizí a noví mladí nepřijdou. Nějaké dohodnuté testování všech týmů by bylo vhodné.“
Junior Ferrari Jules Bianchi, který převzal testovací povinnosti pro Scuderia od de la Rosy ve středu, dodal: „Určitě je to škoda, protože testování je dobré. Pro mě je to důležité, protože v každém sportu na světě jste schopni trénovat, když chcete, ale v F1 je to drahé a nemůžete to udělat. Budeme se s tou změnou muset vypořádat, ale nebude to snadné.“
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.