De la Rosa: Proč je omezení testů v F1 špatné

de la Rosa, Pedro
de la Rosa, Pedro, foto: Scuderia Ferrari
Jan Vitouch 10. července 2014 00:05
Sdílej:

Pedro de la Rosa, vývojový a testovací jezdec Ferrari říká, že plánované snížení testování pro příští sezónu a další roky není dobré.

Ve Formuli 1 bude snížení počtu testů v sezóně ze čtyř na dva pro příští rok, než přijde se snížením v předsezónním testování v roce 2016.

De la Rosa, který řídil Ferrari F14 T poprvé v úterý v Silverstone, počítá, že jezdci budou ztraceni, pokud bude nadále udržován tento směr. „Pro piloty je to určitě zklamání.“

Na dotáz, jaký vliv bude podle něj mít ovlivnění zkoušek, odpověděl: „Když jsem přišel z Maranella, byl jsem každý týden dva dny na simulátoru a přitom jsem tam viděl pěknou závodní dráhu s názvem Fiorano, ale jen prázdnou bez aut. Máme sice tréninkový simulátor, ale nic není jako skutečná auta.

Mám pocit jako tenisový hráč, který nemůže trénovat každý den a pak je najednou vhozen do finále Wimbledonu proti Djokovičovi.  Jak byste se cítili? Já se tak cítím, protože ostatní kluci jezdí celé dva týdny a já ne.“

Pedro de la Rosa testoval pro Ferrari včera v Silverstonu (foto: Scuderia Ferrari)

Španěl nakonec ještě konstatoval: „Cítím se kvůli tomu [omezení testování] trochu smutný, protože to znamená, že jezdci jako já vymizí a noví mladí nepřijdou. Nějaké dohodnuté testování všech týmů by bylo vhodné.“

Junior Ferrari Jules Bianchi, který převzal testovací povinnosti pro Scuderia od de la Rosy ve středu, dodal: „Určitě je to škoda, protože testování je dobré. Pro mě je to důležité, protože v každém sportu na světě jste schopni trénovat, když chcete, ale v F1 je to drahé a nemůžete to udělat.  Budeme se s tou změnou muset vypořádat, ale nebude to snadné.“

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.