Pedro de la Rosa, vývojový a testovací jezdec Ferrari říká, že plánované snížení testování pro příští sezónu a další roky není dobré.
Ve Formuli 1 bude snížení počtu testů v sezóně ze čtyř na dva pro příští rok, než přijde se snížením v předsezónním testování v roce 2016.
De la Rosa, který řídil Ferrari F14 T poprvé v úterý v Silverstone, počítá, že jezdci budou ztraceni, pokud bude nadále udržován tento směr. „Pro piloty je to určitě zklamání.“
Na dotáz, jaký vliv bude podle něj mít ovlivnění zkoušek, odpověděl: „Když jsem přišel z Maranella, byl jsem každý týden dva dny na simulátoru a přitom jsem tam viděl pěknou závodní dráhu s názvem Fiorano, ale jen prázdnou bez aut. Máme sice tréninkový simulátor, ale nic není jako skutečná auta.
Mám pocit jako tenisový hráč, který nemůže trénovat každý den a pak je najednou vhozen do finále Wimbledonu proti Djokovičovi. Jak byste se cítili? Já se tak cítím, protože ostatní kluci jezdí celé dva týdny a já ne.“
Pedro de la Rosa testoval pro Ferrari včera v Silverstonu (foto: Scuderia Ferrari)
Španěl nakonec ještě konstatoval: „Cítím se kvůli tomu [omezení testování] trochu smutný, protože to znamená, že jezdci jako já vymizí a noví mladí nepřijdou. Nějaké dohodnuté testování všech týmů by bylo vhodné.“
Junior Ferrari Jules Bianchi, který převzal testovací povinnosti pro Scuderia od de la Rosy ve středu, dodal: „Určitě je to škoda, protože testování je dobré. Pro mě je to důležité, protože v každém sportu na světě jste schopni trénovat, když chcete, ale v F1 je to drahé a nemůžete to udělat. Budeme se s tou změnou muset vypořádat, ale nebude to snadné.“
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.