Pedro de la Rosa, vývojový a testovací jezdec Ferrari říká, že plánované snížení testování pro příští sezónu a další roky není dobré.
Ve Formuli 1 bude snížení počtu testů v sezóně ze čtyř na dva pro příští rok, než přijde se snížením v předsezónním testování v roce 2016.
De la Rosa, který řídil Ferrari F14 T poprvé v úterý v Silverstone, počítá, že jezdci budou ztraceni, pokud bude nadále udržován tento směr. „Pro piloty je to určitě zklamání.“
Na dotáz, jaký vliv bude podle něj mít ovlivnění zkoušek, odpověděl: „Když jsem přišel z Maranella, byl jsem každý týden dva dny na simulátoru a přitom jsem tam viděl pěknou závodní dráhu s názvem Fiorano, ale jen prázdnou bez aut. Máme sice tréninkový simulátor, ale nic není jako skutečná auta.
Mám pocit jako tenisový hráč, který nemůže trénovat každý den a pak je najednou vhozen do finále Wimbledonu proti Djokovičovi. Jak byste se cítili? Já se tak cítím, protože ostatní kluci jezdí celé dva týdny a já ne.“
Pedro de la Rosa testoval pro Ferrari včera v Silverstonu (foto: Scuderia Ferrari)
Španěl nakonec ještě konstatoval: „Cítím se kvůli tomu [omezení testování] trochu smutný, protože to znamená, že jezdci jako já vymizí a noví mladí nepřijdou. Nějaké dohodnuté testování všech týmů by bylo vhodné.“
Junior Ferrari Jules Bianchi, který převzal testovací povinnosti pro Scuderia od de la Rosy ve středu, dodal: „Určitě je to škoda, protože testování je dobré. Pro mě je to důležité, protože v každém sportu na světě jste schopni trénovat, když chcete, ale v F1 je to drahé a nemůžete to udělat. Budeme se s tou změnou muset vypořádat, ale nebude to snadné.“
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.