McLaren přiznává, že je naprosto překvapený snahou FIA zakázat systém propojeného předního a zadního zavěšení (FRIC).
FIA včera týmy obeznámila se svým záměrem zakázat FRIC zavěšení od příštího závodu, tj. Velké ceny Německa příští týden (psali jsme zde). Podle závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera jsou tímto krokem zaskočeni.
"Přišlo to jako totální překvapení. Nebylo to založeno na podnětu žádného týmu, jde o akci FIA. Byli jsme o víkendu varováni, že by z toho něco mohlo vzejít, a pak jsme dostali tuto technickou směrnici," vypráví Boullier.
"Myslím, že většina týmů, ne-li všechny, používají tento druh systému zavěšení, které lépe propojuje dynamiku vozidla. Některé mohly zajít do extrému, proto FIA možná nyní zpochybňuje jeho legálnost," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Nečeká sice změnu relativní výkonnosti mezi týmy, některé by na to ale podle něj mohly doplatit více: "Pokud jde o McLaren, jsme celkem uvolnění. Nevidíme v tom pro nás žádný problém. Nemyslím si, že to zbytek sezóny příliš naruší. Nemáme rádi změny uprostřed sezóny, ale možná existuje důvod, proč k tomu chce FIA přistoupit."
Zákaz FRICu by na McLaren neměl mít velký dopad, nejpokročilejší systém má Mercedes, který by na něj mohl doplatit více (foto: McLaren Mercedes)
"Možná pár týmu zašlo do extrémů a potenciálně by mohly být v problémech při přechod zpět na nepropojený systém, ale pro většinu týmu to nebude představovat podle mě změnu ve výkonnosti," dodává Boullier.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.