McLaren přiznává, že je naprosto překvapený snahou FIA zakázat systém propojeného předního a zadního zavěšení (FRIC).
FIA včera týmy obeznámila se svým záměrem zakázat FRIC zavěšení od příštího závodu, tj. Velké ceny Německa příští týden (psali jsme zde). Podle závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera jsou tímto krokem zaskočeni.
"Přišlo to jako totální překvapení. Nebylo to založeno na podnětu žádného týmu, jde o akci FIA. Byli jsme o víkendu varováni, že by z toho něco mohlo vzejít, a pak jsme dostali tuto technickou směrnici," vypráví Boullier.
"Myslím, že většina týmů, ne-li všechny, používají tento druh systému zavěšení, které lépe propojuje dynamiku vozidla. Některé mohly zajít do extrému, proto FIA možná nyní zpochybňuje jeho legálnost," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Nečeká sice změnu relativní výkonnosti mezi týmy, některé by na to ale podle něj mohly doplatit více: "Pokud jde o McLaren, jsme celkem uvolnění. Nevidíme v tom pro nás žádný problém. Nemyslím si, že to zbytek sezóny příliš naruší. Nemáme rádi změny uprostřed sezóny, ale možná existuje důvod, proč k tomu chce FIA přistoupit."
Zákaz FRICu by na McLaren neměl mít velký dopad, nejpokročilejší systém má Mercedes, který by na něj mohl doplatit více (foto: McLaren Mercedes)
"Možná pár týmu zašlo do extrémů a potenciálně by mohly být v problémech při přechod zpět na nepropojený systém, ale pro většinu týmu to nebude představovat podle mě změnu ve výkonnosti," dodává Boullier.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.