McLaren přiznává, že je naprosto překvapený snahou FIA zakázat systém propojeného předního a zadního zavěšení (FRIC).
FIA včera týmy obeznámila se svým záměrem zakázat FRIC zavěšení od příštího závodu, tj. Velké ceny Německa příští týden (psali jsme zde). Podle závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera jsou tímto krokem zaskočeni.
"Přišlo to jako totální překvapení. Nebylo to založeno na podnětu žádného týmu, jde o akci FIA. Byli jsme o víkendu varováni, že by z toho něco mohlo vzejít, a pak jsme dostali tuto technickou směrnici," vypráví Boullier.
"Myslím, že většina týmů, ne-li všechny, používají tento druh systému zavěšení, které lépe propojuje dynamiku vozidla. Některé mohly zajít do extrému, proto FIA možná nyní zpochybňuje jeho legálnost," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Nečeká sice změnu relativní výkonnosti mezi týmy, některé by na to ale podle něj mohly doplatit více: "Pokud jde o McLaren, jsme celkem uvolnění. Nevidíme v tom pro nás žádný problém. Nemyslím si, že to zbytek sezóny příliš naruší. Nemáme rádi změny uprostřed sezóny, ale možná existuje důvod, proč k tomu chce FIA přistoupit."
Zákaz FRICu by na McLaren neměl mít velký dopad, nejpokročilejší systém má Mercedes, který by na něj mohl doplatit více (foto: McLaren Mercedes)
"Možná pár týmu zašlo do extrémů a potenciálně by mohly být v problémech při přechod zpět na nepropojený systém, ale pro většinu týmu to nebude představovat podle mě změnu ve výkonnosti," dodává Boullier.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.