Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier říká, že výkon jeho týmu nebyl dost dobrý pro stupně vítězů. Přesto ve Wokingu nevládne velké nadšení. Boullier se domnívá, že mohli dopadnout lépe s agresivnější strategií.
McLaren zažil o minulém víkendu nejlepší dosavadní výsledek po úvodním závodě v Austrálii. Tým nasbíral 18 bodů a v Poháru konstruktérů je šestý s 90 body.
Jenson Button skončil čtvrtý jen 0,8 sekund za třetím Danielem Ricciardem z Red Bullu v Silverstone. Kdyby byl závod o kolo delší, pravděpodobně by na konci šachovnicové vlajky předjel Australana a tím by skončil na stupních vítězů, protože Ricciardo se trápil s opotřebením pneumatik. Týmový kolega Kevin Magnussen skončil sedmý.Šéf týmu Eric Boullier pro Autosport vysvětlil, proč jeho tým není z výsledku ze Silverstonu spokojený. "Není to dost dobré. Jsem si jistý, že bychom mohli udělat lepší práci s agresivnější strategií. Současně nemůžete vinit své lidi, když v sobotu udělali svou práci dobře v obtížných podmínkách a díky tomu jste na dobrém místě na startovním roštu. Pak zřejmě nebudete chtít riskovat a pokusíte se bodovat.“
Podle Boulliera je Formule 1 jiná než před několika lety: „Moderní Formule 1 znamená startovat s plnou nádrží, kontrolovat stav pneumatik a důkladně znát vše o daném okruhu, nejde jen o samotné závodění - což může být někdy frustrující."
Jenson Button vybojoval čtvrté místo v Silverstonu ( foto: McLaren - Mercedes)
"Ale také musíme být realističtí. Naše auto je papírově dobré možná pro sedmé nebo osmé místo, ne čtvrté nebo šesté. Tak to je ještě lepší výsledek, než jsme mohli dosáhnout za normálních podmínek,“ uvádí Boullier.
McLaren představil ve Velké ceně Rakouska nový aerodynamický balíček a je prý s ním spokojen, protože vytvořil krok vpřed.
Boullier si nedělá žádné iluze o tom, jak dlouho to bude trvat tým dostat zpátky na vrchol. „Nelze dohonit jednu sekundu ztráty v aerodynamice za tři měsíce. To je nemožné. Existuje několik věcí, které musíme u McLarenu změnit, abychom se dostali zpět na vrchol, ale když tam budeme, zůstaneme tam na dlouhou dobu,“ uzavírá nakonec Boullier.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.