Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier říká, že výkon jeho týmu nebyl dost dobrý pro stupně vítězů. Přesto ve Wokingu nevládne velké nadšení. Boullier se domnívá, že mohli dopadnout lépe s agresivnější strategií.
McLaren zažil o minulém víkendu nejlepší dosavadní výsledek po úvodním závodě v Austrálii. Tým nasbíral 18 bodů a v Poháru konstruktérů je šestý s 90 body.
Jenson Button skončil čtvrtý jen 0,8 sekund za třetím Danielem Ricciardem z Red Bullu v Silverstone. Kdyby byl závod o kolo delší, pravděpodobně by na konci šachovnicové vlajky předjel Australana a tím by skončil na stupních vítězů, protože Ricciardo se trápil s opotřebením pneumatik. Týmový kolega Kevin Magnussen skončil sedmý.Šéf týmu Eric Boullier pro Autosport vysvětlil, proč jeho tým není z výsledku ze Silverstonu spokojený. "Není to dost dobré. Jsem si jistý, že bychom mohli udělat lepší práci s agresivnější strategií. Současně nemůžete vinit své lidi, když v sobotu udělali svou práci dobře v obtížných podmínkách a díky tomu jste na dobrém místě na startovním roštu. Pak zřejmě nebudete chtít riskovat a pokusíte se bodovat.“
Podle Boulliera je Formule 1 jiná než před několika lety: „Moderní Formule 1 znamená startovat s plnou nádrží, kontrolovat stav pneumatik a důkladně znát vše o daném okruhu, nejde jen o samotné závodění - což může být někdy frustrující."
Jenson Button vybojoval čtvrté místo v Silverstonu ( foto: McLaren - Mercedes)
"Ale také musíme být realističtí. Naše auto je papírově dobré možná pro sedmé nebo osmé místo, ne čtvrté nebo šesté. Tak to je ještě lepší výsledek, než jsme mohli dosáhnout za normálních podmínek,“ uvádí Boullier.
McLaren představil ve Velké ceně Rakouska nový aerodynamický balíček a je prý s ním spokojen, protože vytvořil krok vpřed.
Boullier si nedělá žádné iluze o tom, jak dlouho to bude trvat tým dostat zpátky na vrchol. „Nelze dohonit jednu sekundu ztráty v aerodynamice za tři měsíce. To je nemožné. Existuje několik věcí, které musíme u McLarenu změnit, abychom se dostali zpět na vrchol, ale když tam budeme, zůstaneme tam na dlouhou dobu,“ uzavírá nakonec Boullier.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.