Renault během dvoudenního testu v Silverstone zkouší "zajímavé úpravy," které by jej měli posunout blíže Mercedesu, jehož pohonné jednotky jsou pro ostatní výrobce motorů v současné době měřítkem.
Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro týmy Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso doufá, že za dva týdny v Německu bude díky testování, které v úterý a ve středu probíhá na okruhu v Silverstone, zase o něco konkurenceschopnější.
"Máme některé zajímavé úpravy k vyzkoušení, včetně poslední vlny softwarových vylepšení. Pokud se budou chovat tak, jak očekáváme, mohli bychom je od Německa začít používat, což by nás mělo dostat více dopředu," popisuje Rémi Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1.
Výsledky Velké ceny Británie, v níž Daniel Ricciardo skončil třetí a Sebastian Vettel z Red Bull pátý, přičemž bodovaly i oba vozy Toro Rosso, Renault uspokojily.
"Po problémech, které jsme měli v Austrálii, a obtížném začátku víkendu, je pro nás pódium a čtyři bodované pozice z desíti více než přijatelným výsledkem. Jasně vidíme, že nejrychlejší vozy jsou stále o něco před námi, ale konkurence za námi velmi tvrdě bojuje a dostat se na pódium není jednoduchým úkolem," pokračuje Taffin.
Šestiválcový motor s vnitřním spalováním, jedna z nejdůležitějších součástí letošníchsložitých pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)
"Byli jsme schopni pracovat s Red Bullem na optimalizaci naši současné konfigurace a dali jsme jim výkon pro to, aby mohli bojovat a předjíždět. Přirozeně potřebujeme v každém závodě dosahovat více než třetí místo, ale při současné konfiguraci a na dráze, která klade takové důrazy na výkon, je pódium maximum, ve které jsme mohli doufat," dodává zástupce Renaultu.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.