Renault během dvoudenního testu v Silverstone zkouší "zajímavé úpravy," které by jej měli posunout blíže Mercedesu, jehož pohonné jednotky jsou pro ostatní výrobce motorů v současné době měřítkem.
Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro týmy Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso doufá, že za dva týdny v Německu bude díky testování, které v úterý a ve středu probíhá na okruhu v Silverstone, zase o něco konkurenceschopnější.
"Máme některé zajímavé úpravy k vyzkoušení, včetně poslední vlny softwarových vylepšení. Pokud se budou chovat tak, jak očekáváme, mohli bychom je od Německa začít používat, což by nás mělo dostat více dopředu," popisuje Rémi Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1.
Výsledky Velké ceny Británie, v níž Daniel Ricciardo skončil třetí a Sebastian Vettel z Red Bull pátý, přičemž bodovaly i oba vozy Toro Rosso, Renault uspokojily.
"Po problémech, které jsme měli v Austrálii, a obtížném začátku víkendu, je pro nás pódium a čtyři bodované pozice z desíti více než přijatelným výsledkem. Jasně vidíme, že nejrychlejší vozy jsou stále o něco před námi, ale konkurence za námi velmi tvrdě bojuje a dostat se na pódium není jednoduchým úkolem," pokračuje Taffin.
Šestiválcový motor s vnitřním spalováním, jedna z nejdůležitějších součástí letošníchsložitých pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)
"Byli jsme schopni pracovat s Red Bullem na optimalizaci naši současné konfigurace a dali jsme jim výkon pro to, aby mohli bojovat a předjíždět. Přirozeně potřebujeme v každém závodě dosahovat více než třetí místo, ale při současné konfiguraci a na dráze, která klade takové důrazy na výkon, je pódium maximum, ve které jsme mohli doufat," dodává zástupce Renaultu.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.