Renault během dvoudenního testu v Silverstone zkouší "zajímavé úpravy," které by jej měli posunout blíže Mercedesu, jehož pohonné jednotky jsou pro ostatní výrobce motorů v současné době měřítkem.
Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro týmy Caterham, Lotus, Red Bull a Toro Rosso doufá, že za dva týdny v Německu bude díky testování, které v úterý a ve středu probíhá na okruhu v Silverstone, zase o něco konkurenceschopnější.
"Máme některé zajímavé úpravy k vyzkoušení, včetně poslední vlny softwarových vylepšení. Pokud se budou chovat tak, jak očekáváme, mohli bychom je od Německa začít používat, což by nás mělo dostat více dopředu," popisuje Rémi Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1.
Výsledky Velké ceny Británie, v níž Daniel Ricciardo skončil třetí a Sebastian Vettel z Red Bull pátý, přičemž bodovaly i oba vozy Toro Rosso, Renault uspokojily.
"Po problémech, které jsme měli v Austrálii, a obtížném začátku víkendu, je pro nás pódium a čtyři bodované pozice z desíti více než přijatelným výsledkem. Jasně vidíme, že nejrychlejší vozy jsou stále o něco před námi, ale konkurence za námi velmi tvrdě bojuje a dostat se na pódium není jednoduchým úkolem," pokračuje Taffin.
Šestiválcový motor s vnitřním spalováním, jedna z nejdůležitějších součástí letošníchsložitých pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)
"Byli jsme schopni pracovat s Red Bullem na optimalizaci naši současné konfigurace a dali jsme jim výkon pro to, aby mohli bojovat a předjíždět. Přirozeně potřebujeme v každém závodě dosahovat více než třetí místo, ale při současné konfiguraci a na dráze, která klade takové důrazy na výkon, je pódium maximum, ve které jsme mohli doufat," dodává zástupce Renaultu.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.