V úterý 8. 7. a ve středu 9. 7. týmy společně testují v Silverstone, kde se o víkendu jela Velká cena Británie. Kdo nastoupí a kdo byl nejrychlejší první den?
Z nováčků dostanou šanci u Caterhamu Rio Harjanto, Julian Leal a Will Stevens. Force India do vozu krom Sergia Péreze posadí Daniela Juncadellu a s McLarenem se první den sveze Stoffel Vandoorne. Za volant usednou i bývalí závodní piloti: Pedro de la Rosa u Ferrari, Charles Pic u Lotusu a Giedo van der Garde u Sauberu.
Bianchi by první den jezdil s Marussií, druhý den bude pokračovat s Ferrari, kde zastoupí Kimiho Räikkönena, jenž po tvrdém nárazu v úvodu Velké ceny Británie potřebuje odpočinek.
Každý den se dva týmy věnují nikoli svým programům, ale výhradně těm, které jim určí Pirelli. V úterý jde o Ferrari a Marussii, ve středu o Lotus a Red Bull. Italský dodavatel pneumatik přiveze poprvé také 18palcové pneumatiky, na které by mohla Formule 1 v blízké budoucnosti přejít, pokud s tím budou týmy a majitelé souhlasit - video a fotografie najdete zde.
Ve středu bychom se s nimi měli setkat na Lotusu E22. Nepůjde jen o abstraktní designovou záležitost, ale o plně funkční pneumatiky, které by měly umožnit demonstrační jízdy po závodním okruhu. Větší kola a pneumatiky odrážejí moderní marketingové trendy a mají umožnit přenést do běžného provozu další technologie z F1.
Konečné pořadí prvního dne:
Felipe Masse s Williamsem byl první den nejrychlejší, druhý Daniel Riccardo byl jeno o 6 tisícin sekundy pomalejší, Nico Rosberg s dominantním Mercedesem byl o 3 desetiny zpět. Nejaktivnějším jezdcem byl Bianchi, který s Marussií zvládl 108 kol, což odpovídá 636,2 km.
Fotogalerii z testování v Silverstone najdete zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.