V úterý 8. 7. a ve středu 9. 7. týmy společně testují v Silverstone, kde se o víkendu jela Velká cena Británie. Kdo nastoupí a kdo byl nejrychlejší první den?
Z nováčků dostanou šanci u Caterhamu Rio Harjanto, Julian Leal a Will Stevens. Force India do vozu krom Sergia Péreze posadí Daniela Juncadellu a s McLarenem se první den sveze Stoffel Vandoorne. Za volant usednou i bývalí závodní piloti: Pedro de la Rosa u Ferrari, Charles Pic u Lotusu a Giedo van der Garde u Sauberu.
Bianchi by první den jezdil s Marussií, druhý den bude pokračovat s Ferrari, kde zastoupí Kimiho Räikkönena, jenž po tvrdém nárazu v úvodu Velké ceny Británie potřebuje odpočinek.
Každý den se dva týmy věnují nikoli svým programům, ale výhradně těm, které jim určí Pirelli. V úterý jde o Ferrari a Marussii, ve středu o Lotus a Red Bull. Italský dodavatel pneumatik přiveze poprvé také 18palcové pneumatiky, na které by mohla Formule 1 v blízké budoucnosti přejít, pokud s tím budou týmy a majitelé souhlasit - video a fotografie najdete zde.
Ve středu bychom se s nimi měli setkat na Lotusu E22. Nepůjde jen o abstraktní designovou záležitost, ale o plně funkční pneumatiky, které by měly umožnit demonstrační jízdy po závodním okruhu. Větší kola a pneumatiky odrážejí moderní marketingové trendy a mají umožnit přenést do běžného provozu další technologie z F1.
Konečné pořadí prvního dne:
Felipe Masse s Williamsem byl první den nejrychlejší, druhý Daniel Riccardo byl jeno o 6 tisícin sekundy pomalejší, Nico Rosberg s dominantním Mercedesem byl o 3 desetiny zpět. Nejaktivnějším jezdcem byl Bianchi, který s Marussií zvládl 108 kol, což odpovídá 636,2 km.
Fotogalerii z testování v Silverstone najdete zde.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.