Ferrari se po dalším neúspěšném vstupu do sezóny a výměně šéfa týmu snaží v zákulisí pořádně zabrat - přetahuje inženýry z motorového oddělení Mercedesu v Brixworthu a aerodynamiky Red Bullu. V Maranellu probíhají velké změny.
Scuderia před sezónou ohlásila v nové éře turbomotorů útok na titul, po prvních závodech ale přišlo zklamání a frustrace: po devíti závodech ztrácí na druhý Red Bull 62 bodů, na vedoucí Mercedes dokonce už 220 bodů.
Z pozice šéfa týmu byl v dubnu odvolán Stefano Domenicali, kterého nahradil Marco Mattiacci. Ital po krátkém rozkoukání zavelel k velkým změnám. Podle italských médií v minulých dnech začalo v Maranellu pracovat 10 nových inženýrů, včetně tří expertů na motory, kteří přišli z Mercedesu.
Ten letošnímu šampionátu dominuje poté, co přišel nejen s výborným šasi W05 Hybrid, ale nejlépe ze všech také zvládl přechod z 2,4litrových atmosférických motorů na nové 1,6l přeplňované pohonné jednotky s pokročilým ERS systémem.
Ferrari se podařilo přemluvit také jednoho experta na simulace a tři aerodynamiky z Red Bullu, který ovládl poslední čtyři sezóny. Rakouský tým přišel také o pravou ruku Adriana Neweyho - Petera Prodromoua, který začne pracovat již v září u McLarenu (kompenzace za stažení žaloby na Dana Fallowse, který si vše rozmyslel a po podepsání smlouvy ve Wokingu se rozhodl zůstat v Milton Keynes).
Nový šéf Ferrari Marco Mattiacci (vlevo) na startovním roštu v Silverstonev rozhovoru s Fernandem Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
"Nařídil jsem silnou diskontinuitu po technické stránce," vysvětluje pro La Gazzetta dello Sport nový šéf závodního týmu, který zahajuje velké změny. Hovoří se také, že některé stálice budou Maranello opustit - například šéf konstrikce motorů Luca Marmorini (psali jsme zde). Mattiacci ale jeho odchod či příchod nových posil komentovat odmítá: "Neuvádím jména, naši organizaci ale restrukturalizujeme."
Také Niki Lauda pro německá média přestupy popírá: "Všechny hlavní inženýry jsme udrželi." S Andym Cowellem a dalšími klíčovými lidmi Mercedes pro jistotu prodloužil smlouvy o dalších pět let.
Podaří se tedy Ferrari dosáhnout rychlý obrat a dostane se brzy zpět na vítěznou vlnu? Pochybuje o tom Eric Boullier, který nyní vede restrukturalizaci u McLarenu: "Potrvá jim to dlouho, než se dostanou zpět na vrchol." Proč? "To si nechám pro sebe," dodává Francouz pro Italiaracing.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.