Ferrari se po dalším neúspěšném vstupu do sezóny a výměně šéfa týmu snaží v zákulisí pořádně zabrat - přetahuje inženýry z motorového oddělení Mercedesu v Brixworthu a aerodynamiky Red Bullu. V Maranellu probíhají velké změny.
Scuderia před sezónou ohlásila v nové éře turbomotorů útok na titul, po prvních závodech ale přišlo zklamání a frustrace: po devíti závodech ztrácí na druhý Red Bull 62 bodů, na vedoucí Mercedes dokonce už 220 bodů.
Z pozice šéfa týmu byl v dubnu odvolán Stefano Domenicali, kterého nahradil Marco Mattiacci. Ital po krátkém rozkoukání zavelel k velkým změnám. Podle italských médií v minulých dnech začalo v Maranellu pracovat 10 nových inženýrů, včetně tří expertů na motory, kteří přišli z Mercedesu.
Ten letošnímu šampionátu dominuje poté, co přišel nejen s výborným šasi W05 Hybrid, ale nejlépe ze všech také zvládl přechod z 2,4litrových atmosférických motorů na nové 1,6l přeplňované pohonné jednotky s pokročilým ERS systémem.
Ferrari se podařilo přemluvit také jednoho experta na simulace a tři aerodynamiky z Red Bullu, který ovládl poslední čtyři sezóny. Rakouský tým přišel také o pravou ruku Adriana Neweyho - Petera Prodromoua, který začne pracovat již v září u McLarenu (kompenzace za stažení žaloby na Dana Fallowse, který si vše rozmyslel a po podepsání smlouvy ve Wokingu se rozhodl zůstat v Milton Keynes).
Nový šéf Ferrari Marco Mattiacci (vlevo) na startovním roštu v Silverstonev rozhovoru s Fernandem Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
"Nařídil jsem silnou diskontinuitu po technické stránce," vysvětluje pro La Gazzetta dello Sport nový šéf závodního týmu, který zahajuje velké změny. Hovoří se také, že některé stálice budou Maranello opustit - například šéf konstrikce motorů Luca Marmorini (psali jsme zde). Mattiacci ale jeho odchod či příchod nových posil komentovat odmítá: "Neuvádím jména, naši organizaci ale restrukturalizujeme."
Také Niki Lauda pro německá média přestupy popírá: "Všechny hlavní inženýry jsme udrželi." S Andym Cowellem a dalšími klíčovými lidmi Mercedes pro jistotu prodloužil smlouvy o dalších pět let.
Podaří se tedy Ferrari dosáhnout rychlý obrat a dostane se brzy zpět na vítěznou vlnu? Pochybuje o tom Eric Boullier, který nyní vede restrukturalizaci u McLarenu: "Potrvá jim to dlouho, než se dostanou zpět na vrchol." Proč? "To si nechám pro sebe," dodává Francouz pro Italiaracing.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.