Ferrari se po dalším neúspěšném vstupu do sezóny a výměně šéfa týmu snaží v zákulisí pořádně zabrat - přetahuje inženýry z motorového oddělení Mercedesu v Brixworthu a aerodynamiky Red Bullu. V Maranellu probíhají velké změny.
Scuderia před sezónou ohlásila v nové éře turbomotorů útok na titul, po prvních závodech ale přišlo zklamání a frustrace: po devíti závodech ztrácí na druhý Red Bull 62 bodů, na vedoucí Mercedes dokonce už 220 bodů.
Z pozice šéfa týmu byl v dubnu odvolán Stefano Domenicali, kterého nahradil Marco Mattiacci. Ital po krátkém rozkoukání zavelel k velkým změnám. Podle italských médií v minulých dnech začalo v Maranellu pracovat 10 nových inženýrů, včetně tří expertů na motory, kteří přišli z Mercedesu.
Ten letošnímu šampionátu dominuje poté, co přišel nejen s výborným šasi W05 Hybrid, ale nejlépe ze všech také zvládl přechod z 2,4litrových atmosférických motorů na nové 1,6l přeplňované pohonné jednotky s pokročilým ERS systémem.
Ferrari se podařilo přemluvit také jednoho experta na simulace a tři aerodynamiky z Red Bullu, který ovládl poslední čtyři sezóny. Rakouský tým přišel také o pravou ruku Adriana Neweyho - Petera Prodromoua, který začne pracovat již v září u McLarenu (kompenzace za stažení žaloby na Dana Fallowse, který si vše rozmyslel a po podepsání smlouvy ve Wokingu se rozhodl zůstat v Milton Keynes).
Nový šéf Ferrari Marco Mattiacci (vlevo) na startovním roštu v Silverstonev rozhovoru s Fernandem Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
"Nařídil jsem silnou diskontinuitu po technické stránce," vysvětluje pro La Gazzetta dello Sport nový šéf závodního týmu, který zahajuje velké změny. Hovoří se také, že některé stálice budou Maranello opustit - například šéf konstrikce motorů Luca Marmorini (psali jsme zde). Mattiacci ale jeho odchod či příchod nových posil komentovat odmítá: "Neuvádím jména, naši organizaci ale restrukturalizujeme."
Také Niki Lauda pro německá média přestupy popírá: "Všechny hlavní inženýry jsme udrželi." S Andym Cowellem a dalšími klíčovými lidmi Mercedes pro jistotu prodloužil smlouvy o dalších pět let.
Podaří se tedy Ferrari dosáhnout rychlý obrat a dostane se brzy zpět na vítěznou vlnu? Pochybuje o tom Eric Boullier, který nyní vede restrukturalizaci u McLarenu: "Potrvá jim to dlouho, než se dostanou zpět na vrchol." Proč? "To si nechám pro sebe," dodává Francouz pro Italiaracing.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.