Chaotická kvalifikace Caterhamu kýženou možnost na průnik do Q2 nepřinesla. Oba jezdci svoji šanci propásli a na Q2 mohli zapomenout. Naopak nesplnili ani limit 107 % času nejrychlejšího jezdce v Q1.
Proměnlivé podmínky v dnešní kvalifikaci měly nabídnout šanci menším týmům, aby se prosadily na přednější příčky. Caterhamu však tato šance unikla. Zatímco hlavní rival, Marussia, postoupil s oběma vozy do Q2, oba jezdci Caterhamu obsadili poslední řadu. Japonce zdržely problémy s pohonnou jednotkou, Švéd udělal jezdeckou chybu.
Díky tomu se oba nevešli do kvalifikačního limitu 107 % a teď mohou děkovat jen vedení závodu za to, že jim umožnilo startovat v zítřejší Grand Prix. V případě, že se jezdec nevejde do požadovaného limitu, mohou ho komisaři na start závodu na základě výsledků z tréninků pustit.
"Je to pochopitelně škoda, protože jsme za těchto podmínek mohli dostat jeden nebo oba vozy do Q2," přiznává Japonec. S tím souhlasí i jeho kolega: "Podmínky byly kritické a já jsem udělal hned ve dvou sektorech chybu, protože jsem do toho dával všechno. To už jsem nemohl vyspravit a proto jsme tam, kde jsme."
Štěstěna se k týmu otočila v Británii zády (zdroj: Team Caterham F1)
"Nebyl to náš den. Doufali jsme, že by nám počasí mohlo pomoct, ale bohůžel jsme měli na Kamujově voze problém s ERS. Po resetování se zdálo být všechno v pořádku, ale pak se zastavil na trati a to byl konec. I Marcus měl problémy, avšak ne s motorem. Zítra musíme doufat v trošku více štěstí," shrnul šéf podpory Renaultu, Cedrik Staudohar.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.