Chaotická kvalifikace Caterhamu kýženou možnost na průnik do Q2 nepřinesla. Oba jezdci svoji šanci propásli a na Q2 mohli zapomenout. Naopak nesplnili ani limit 107 % času nejrychlejšího jezdce v Q1.
Proměnlivé podmínky v dnešní kvalifikaci měly nabídnout šanci menším týmům, aby se prosadily na přednější příčky. Caterhamu však tato šance unikla. Zatímco hlavní rival, Marussia, postoupil s oběma vozy do Q2, oba jezdci Caterhamu obsadili poslední řadu. Japonce zdržely problémy s pohonnou jednotkou, Švéd udělal jezdeckou chybu.
Díky tomu se oba nevešli do kvalifikačního limitu 107 % a teď mohou děkovat jen vedení závodu za to, že jim umožnilo startovat v zítřejší Grand Prix. V případě, že se jezdec nevejde do požadovaného limitu, mohou ho komisaři na start závodu na základě výsledků z tréninků pustit.
"Je to pochopitelně škoda, protože jsme za těchto podmínek mohli dostat jeden nebo oba vozy do Q2," přiznává Japonec. S tím souhlasí i jeho kolega: "Podmínky byly kritické a já jsem udělal hned ve dvou sektorech chybu, protože jsem do toho dával všechno. To už jsem nemohl vyspravit a proto jsme tam, kde jsme."
Štěstěna se k týmu otočila v Británii zády (zdroj: Team Caterham F1)
"Nebyl to náš den. Doufali jsme, že by nám počasí mohlo pomoct, ale bohůžel jsme měli na Kamujově voze problém s ERS. Po resetování se zdálo být všechno v pořádku, ale pak se zastavil na trati a to byl konec. I Marcus měl problémy, avšak ne s motorem. Zítra musíme doufat v trošku více štěstí," shrnul šéf podpory Renaultu, Cedrik Staudohar.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.