Chaotická kvalifikace Caterhamu kýženou možnost na průnik do Q2 nepřinesla. Oba jezdci svoji šanci propásli a na Q2 mohli zapomenout. Naopak nesplnili ani limit 107 % času nejrychlejšího jezdce v Q1.
Proměnlivé podmínky v dnešní kvalifikaci měly nabídnout šanci menším týmům, aby se prosadily na přednější příčky. Caterhamu však tato šance unikla. Zatímco hlavní rival, Marussia, postoupil s oběma vozy do Q2, oba jezdci Caterhamu obsadili poslední řadu. Japonce zdržely problémy s pohonnou jednotkou, Švéd udělal jezdeckou chybu.
Díky tomu se oba nevešli do kvalifikačního limitu 107 % a teď mohou děkovat jen vedení závodu za to, že jim umožnilo startovat v zítřejší Grand Prix. V případě, že se jezdec nevejde do požadovaného limitu, mohou ho komisaři na start závodu na základě výsledků z tréninků pustit.
"Je to pochopitelně škoda, protože jsme za těchto podmínek mohli dostat jeden nebo oba vozy do Q2," přiznává Japonec. S tím souhlasí i jeho kolega: "Podmínky byly kritické a já jsem udělal hned ve dvou sektorech chybu, protože jsem do toho dával všechno. To už jsem nemohl vyspravit a proto jsme tam, kde jsme."
Štěstěna se k týmu otočila v Británii zády (zdroj: Team Caterham F1)
"Nebyl to náš den. Doufali jsme, že by nám počasí mohlo pomoct, ale bohůžel jsme měli na Kamujově voze problém s ERS. Po resetování se zdálo být všechno v pořádku, ale pak se zastavil na trati a to byl konec. I Marcus měl problémy, avšak ne s motorem. Zítra musíme doufat v trošku více štěstí," shrnul šéf podpory Renaultu, Cedrik Staudohar.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.