Stříbrné šípy souhlasily s dodávkou motorů od příštího roku. V paddoku Formule 1 se o tom už nějakou dobu mluvilo, ale až teď, je to téměř jisté.
Lotus je pokračovatel bývalého továrního týmu Renault a odchází ke konkurenci.Stačí dořešit už jen detaily smlouvy a to je formalita. Spolupráce Lotusu a francouzské automobilky byl původně dlouhodobý projekt, který měl pokračovat i v budoucích letech, ale teď už nebude.S německou stájí jednal několik týdnů a dohodl se na spolupráci. U Mercedesu se uvolní příští rok jedno volné zákaznické místo, protože McLaren přestupuje k Hondě. Francouzi tak budou dodávat motory třem týmům Red Bullu, Toro Rosso a Caterhamu.Je to týden, co Red Bull upozornil Renault, že se svými zákazníky chce pracovat stejně. Hlavní problém, proč Red Bull kritizoval svého dodavatele motorů, byla nespolehlivá pohonná jednotka, která zaostává za Mercedesem. Ztráta Lotusu umožní, aby se více zaměřili své prostředky na Red Bull.
Bude Lotus pohánět motory od Mercedesu? ( foto: Lotus F1 Team)
Šéf traťového provozu Renaultu Remi Taffin pro Autosport řekl: "Myslím, že pracovat se třemi týmy usnadňuje život pro Red Bull. Víme, co chtějí, ale není to výhoda pro každého. Rozdíl mezi těmito týmy je, jak fungují." Taffin také dal jasně najevo, že se neobává ani ekonomické stránky věci. Žádné rozpočtové problémy by neměly nastat, i když francouzský výrobce by mohl přijít o příjmy z Lotusu. "Pokud budeme mít tři týmy v příštím roce, bude to méně příjmů od zákazníků, ale to nám nezabrání dělat práci, kterou chceme dělat příští rok a v dalších letech," dodal Remi Taffin. V budoucnu se chce Renault vrátit se čtyřmi týmy. Do Formule 1 se chystá vstoupit rumunský tým Forza Rossa Racing. Tento tým bez ohledu na název a spojení s Ferrari chce odebírat pohonné jednotky od Francouzů.
Ještě zkraje víkendu v Silverstone Federico Gastaldi, zástupce ředitele týmu, serveru 'Motorsport-total.com' tvrdil, že smlouva není podepsaná: "Musíme postoupit vpřed. A Renault nám momentálně neposkytuje hodící se odpověď. Vedeme jednání s Mercedesem, ale také s Ferrari. Doufáme, že brzy padne rozhodnutí," řekl.
Teď už ale víme, že spolupráce bude s Mercedesem. Gastaldi nicméně připustil, že v roce 2013 jednali také s Hondou: "S Hondou jsme o tom [dodávkách motorů] jednali. Dokonce přišla i nějaká nabídka, ale na ničem jsme se nedomluvili." Problémem totiž bylo, že Honda uzavřela pro sezonu 2015 s McLarenem exkluzivní smlouvu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.