Stříbrné šípy souhlasily s dodávkou motorů od příštího roku. V paddoku Formule 1 se o tom už nějakou dobu mluvilo, ale až teď, je to téměř jisté.
Lotus je pokračovatel bývalého továrního týmu Renault a odchází ke konkurenci.Stačí dořešit už jen detaily smlouvy a to je formalita. Spolupráce Lotusu a francouzské automobilky byl původně dlouhodobý projekt, který měl pokračovat i v budoucích letech, ale teď už nebude.S německou stájí jednal několik týdnů a dohodl se na spolupráci. U Mercedesu se uvolní příští rok jedno volné zákaznické místo, protože McLaren přestupuje k Hondě. Francouzi tak budou dodávat motory třem týmům Red Bullu, Toro Rosso a Caterhamu.Je to týden, co Red Bull upozornil Renault, že se svými zákazníky chce pracovat stejně. Hlavní problém, proč Red Bull kritizoval svého dodavatele motorů, byla nespolehlivá pohonná jednotka, která zaostává za Mercedesem. Ztráta Lotusu umožní, aby se více zaměřili své prostředky na Red Bull.
Bude Lotus pohánět motory od Mercedesu? ( foto: Lotus F1 Team)
Šéf traťového provozu Renaultu Remi Taffin pro Autosport řekl: "Myslím, že pracovat se třemi týmy usnadňuje život pro Red Bull. Víme, co chtějí, ale není to výhoda pro každého. Rozdíl mezi těmito týmy je, jak fungují." Taffin také dal jasně najevo, že se neobává ani ekonomické stránky věci. Žádné rozpočtové problémy by neměly nastat, i když francouzský výrobce by mohl přijít o příjmy z Lotusu. "Pokud budeme mít tři týmy v příštím roce, bude to méně příjmů od zákazníků, ale to nám nezabrání dělat práci, kterou chceme dělat příští rok a v dalších letech," dodal Remi Taffin. V budoucnu se chce Renault vrátit se čtyřmi týmy. Do Formule 1 se chystá vstoupit rumunský tým Forza Rossa Racing. Tento tým bez ohledu na název a spojení s Ferrari chce odebírat pohonné jednotky od Francouzů.
Ještě zkraje víkendu v Silverstone Federico Gastaldi, zástupce ředitele týmu, serveru 'Motorsport-total.com' tvrdil, že smlouva není podepsaná: "Musíme postoupit vpřed. A Renault nám momentálně neposkytuje hodící se odpověď. Vedeme jednání s Mercedesem, ale také s Ferrari. Doufáme, že brzy padne rozhodnutí," řekl.
Teď už ale víme, že spolupráce bude s Mercedesem. Gastaldi nicméně připustil, že v roce 2013 jednali také s Hondou: "S Hondou jsme o tom [dodávkách motorů] jednali. Dokonce přišla i nějaká nabídka, ale na ničem jsme se nedomluvili." Problémem totiž bylo, že Honda uzavřela pro sezonu 2015 s McLarenem exkluzivní smlouvu.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.