Stříbrné šípy souhlasily s dodávkou motorů od příštího roku. V paddoku Formule 1 se o tom už nějakou dobu mluvilo, ale až teď, je to téměř jisté.
Lotus je pokračovatel bývalého továrního týmu Renault a odchází ke konkurenci.Stačí dořešit už jen detaily smlouvy a to je formalita. Spolupráce Lotusu a francouzské automobilky byl původně dlouhodobý projekt, který měl pokračovat i v budoucích letech, ale teď už nebude.S německou stájí jednal několik týdnů a dohodl se na spolupráci. U Mercedesu se uvolní příští rok jedno volné zákaznické místo, protože McLaren přestupuje k Hondě. Francouzi tak budou dodávat motory třem týmům Red Bullu, Toro Rosso a Caterhamu.Je to týden, co Red Bull upozornil Renault, že se svými zákazníky chce pracovat stejně. Hlavní problém, proč Red Bull kritizoval svého dodavatele motorů, byla nespolehlivá pohonná jednotka, která zaostává za Mercedesem. Ztráta Lotusu umožní, aby se více zaměřili své prostředky na Red Bull.
Bude Lotus pohánět motory od Mercedesu? ( foto: Lotus F1 Team)
Šéf traťového provozu Renaultu Remi Taffin pro Autosport řekl: "Myslím, že pracovat se třemi týmy usnadňuje život pro Red Bull. Víme, co chtějí, ale není to výhoda pro každého. Rozdíl mezi těmito týmy je, jak fungují." Taffin také dal jasně najevo, že se neobává ani ekonomické stránky věci. Žádné rozpočtové problémy by neměly nastat, i když francouzský výrobce by mohl přijít o příjmy z Lotusu. "Pokud budeme mít tři týmy v příštím roce, bude to méně příjmů od zákazníků, ale to nám nezabrání dělat práci, kterou chceme dělat příští rok a v dalších letech," dodal Remi Taffin. V budoucnu se chce Renault vrátit se čtyřmi týmy. Do Formule 1 se chystá vstoupit rumunský tým Forza Rossa Racing. Tento tým bez ohledu na název a spojení s Ferrari chce odebírat pohonné jednotky od Francouzů.
Ještě zkraje víkendu v Silverstone Federico Gastaldi, zástupce ředitele týmu, serveru 'Motorsport-total.com' tvrdil, že smlouva není podepsaná: "Musíme postoupit vpřed. A Renault nám momentálně neposkytuje hodící se odpověď. Vedeme jednání s Mercedesem, ale také s Ferrari. Doufáme, že brzy padne rozhodnutí," řekl.
Teď už ale víme, že spolupráce bude s Mercedesem. Gastaldi nicméně připustil, že v roce 2013 jednali také s Hondou: "S Hondou jsme o tom [dodávkách motorů] jednali. Dokonce přišla i nějaká nabídka, ale na ničem jsme se nedomluvili." Problémem totiž bylo, že Honda uzavřela pro sezonu 2015 s McLarenem exkluzivní smlouvu.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.