SILVERSTONE - KVALIFIKACE; Druhý Vettel, třetí senzačně Button, Hamilton až šestý! Katastrofa pro Williams a Ferrari, jejich vozy nepostoupily ani do druhé části kvalifikace.
V hledišti je vidět deštníky, uvidíme, zda déšť zamíchá v kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie pořadím jezdců. Připomeneme ještě ztrátu pěti pozic Maxe Chiltona pro výměnu převodovky a deset míst Gutiérreze za nebezpečný výjezd z boxu ve Velké ceně Rakouska.
První část kvalifikce
Jezdci mají na svých vozech intermediální pneumatiky, vozovka je sušší než ve třetím volném tréninku. Základní čas zajel Chilton - 1:48,724 min ale hned se propadá v pořadí, protože ostatní jezdci jej svým časem předčí. Aktuálně je první Gutiérrez před Bianchim a Hülkenbergem. Už to neplatí, první je Hamilton - 1:43,676 min. Za ním jsou Ricciardo, Rosberg, Vettel, Alonso, Gutiérrez, Magnussen, Bianchi.
Räikkönen se časem 1:47,350 min řadí na dvanácté místo za Péreze a před Buttona. Massa jde na páté místo - 1:45,695 min. Dlouho tam nebyl, odsunul ho Bottas - 1:45,318 min. Lotusům se nedaří zatím tak jako dopoledne, jsou až na šestnáctém a sedmnáctém místě. Kvjat také polevil, je osmnáctý. Mezitím je na třetím místě Rosberg,na Hamiltona ztrácí 1,217 sekundy.
Button jede rychle na středně tvrdé směsi pneumatik - 1:39,791 min a je první. Za ním jsou Bianchi, Sutil, Gutiérrez. Ostatní zřejmě přezují své pneumatiky také a pořadí se bude měnit. AKtuálně je první Kvjat před Bianchim a Chiltonem... Grosjean jde na osmé místo, Maldonado na dvanácté. V štěrku uvízl Sutil a končí. V úseku platí žluté vlajky. Bude to zajímavé...
Pořadí po první části kvalifikace: Rosberg, Kvjat, Hamilton, Bianchi, Hülkenberg, Chilton, Pérez, Magnussen, Sutil, Vergne, Grosjean, Gutiérrez, Maldonado, Button, Ricciardo, Vettel
Do druhé části nepostupují: Bottas, Massa, Alonso, Räikkönen, Ericsson, Kobajaši
Druhá část kvalifikace
Jezdci jsou stále na intermediálkách, na čele se usadil Vergne, druhý je Maldonado, jde před něj Magnussen. Za niím je Ricciardo. Rosberg je už první - 1:45,292 min. Hamilton jde před svého týmového kolegu s časem 1:44,639 min. Vettel je nejrychlejší - 1:44,085 min.
Hamilton přezouvá na středně tvrdou směs, Ricciardo se posouvá na třetí místo - 1:44,826 min. Kvjat je čtvrtý. Vettelův čas je zrušen, opustil trať všemi čtyřmi koly, je až čtrnáctý. Zbývá pět minut.
Rosberg jde do čela - 1:42,730 min, Gutiérrez jde před něj, Bianchi je teď první. Hamilton se nevešel do první zatáčky, pokračuje dál. Už je první Vergne před Vettelem. Rosberg je nejrychljší, Ricciardo jde za něj na druhé místo. Ale nejrychlejším jezdcem je aktuálně Lewis Hamilton - 1:35,000 min. Druhý je Rosberg, třetí Vettel, čtvrtý Button.
Po Sutilovi končí i druhý jezdec Sauberu Gutiérrez...
Pořadí po druhé části kvalifikace: Hamilton, Rosberg, Vettel, Button, Kvjat, Hülkenberg, Pérez, Magnussen, Vergne, Ricciardo
Do třetí části části nepostupují: Grosjean, Bianchi, Chilton, Gutiérrez, Maldonado, Sutil
Třetí část kvalifikace
Na středně tvrdé směsi pneumatik je první Kvjat, jde před něj Pérez - 1:40,457 min. Na druhé místo jde Ricciardo, zdá se, že začíná pršet... Hamilton jde na první místo - 1:39,232 min, Rosberg je druhý. Za ním následují Pérez, Ricciardo, Kvjat, Vergne, Button, Hülkenberg a Magnussen.
Čas plyne a Vettel ještě nemá zajeto měřené kolo. Zbývá čtyři a půl minuty.
Dvě minuty před koncem to zkusí Button na středně tvrdé směsi, na okruhu je i Vettel. Ricciardo to už vzdal, podobně Kvjat a Vergne. Vettel je první, Hülkenberg druhý! Rosberg jde před ně - 1:35,766 min. Je to jeho osmá pole-position v kariéře, Hamilton až šestý. Button jde na poslední chvíli na třetí místo!
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.