SILVERSTONE - 3. TRÉNINK; Vettel vítězí před Ricciardem. Zvláštní taktika Mercedesu - oba jeho jezdci nezajeli měřené kolo! Bez času také Alonso a Chilton. Překvapily Lotusy - Maldonado skončil třetí, Grosjean čtvrtý.
Dopoledne v Silverstonu bylo deštivé, na okruhu je šestnáct stupňů Celsia, asfalt má teplotu 21 stupňů Celsia. Vozovka je vlhká, momentálně neprší,co ale nemusí vydržet dlouho. Jezdci začínají vyjíždět na okruh na intermediálních pneumatikách.
Po zaváděcím kole se jezdci vracejí do boxů, na okruhu zůstal jen Jenson Button, ten si to rozmyslel až po dalším kole a také zajel do boxů. Kromě intermediálních pneumatik a pneumatik do deště mají jezdci v Silverstonu k dispozici ještě pneumatiky se střední (medium) a tvrdou (hard) směsí. Na okruhu už byli všichni kromě Hamiltona.
Jezdci nespěchají, čekají na sušší asfalt. Trénink má za sebou patnáct minut, nikdo nemá na svém kontě měřené kolo.
Prvním jezdcem s časem je Ericsson - 1:57,091 min, za ním Kobajaši - 1:59,947 min. Kvjat jde na intermediálních pneumatikách před ně - 1:56,404 min. Na první místo jde Vergne - 1:55,236 min. Zdá se, že vozovka neschne, naopak přichází déšť. Počasí je dnes proměnlivé, na okruhu jsou úseky s různými podmínkami.
Nico Rosberg byl v rychlém kole, nakonec si to rozmyslel a jede do boxů. Pořadí je zatím Vergne, Kvjat, Ericsson, Bianchi, Kobajaši. Magnussen je nejrychlejší - 1:54,092 min. Svůj čas zajel Pastor Maldonado - 1:54,763 min a jde na čtvrté místo. Rosberg vystoupil v boxu ze svého vozu. Ricciardo (na intermediálních pneumatikách) - 1:52,631 min a je na prvním místě. Vede před Magnussenem a Grosjeanem.
Räikkönen se doklouzal s časem 1:54,558 min na šesté místo. Button jde na třetí místo - 1:54,041 min. Grosjean předvedl před hlavní tribunou efektní smyk, dostal se na druhé místo s časem 1:53,566 min.
Vettel (také intermediální pneumatiky) jeprvní - 1:52,522 min, Maldonado jde na třetí místo za Ricciarda. Čtvrtý je Grosjean, následuje Magnussen. Hamilton byl na okruhu, ale měřené kolo nezajel. Z boxu se na něj spokojeně díval Rosberg.
Sutl se řadí na sedmé místo časem 1:54,297 min. Dvacet minut před koncem tréninku vede stále Vettel před Ricciardem a Maldonadem. Jezdci Williamsu a Mercedesu jsou stále bez času, stejně jako Alonso, Massa a Chilton.
Bianchimu se nepodařilo zatočit a po štěrku dojel až do bílé bariéry. Může za to silnější déšť v Silverstonu. Za jezdci se zvedá na okruhu vodní závoj. Sutil si vyzkoušel paralelní obslužní cestu, pokračuje dál. Podmínky na okruhu nejsou ideální, někteří jezdci na to můžou doplatit.
Dvanáct minut před koncem tréninku Alonso spokojeně sedí v boxu a povídá si s Mattiaccim... V boxu týmu Lotus sundali na voze Pastora Maldonada kryt motoru, mají opět problémy?
Bottas zajel sedmý nejrychlejší čas - 1:54,217 min. Do konce zbývá pět minut. Pérez se nevešel do zatáčky, pokračuje dál. Gutiérrez jde na čtrnácté místo.
Oficiální čas třetího tréninku uplynul. Zvláštností je, že čtyři jezdci nemají na svém kontě měřené kolo: Chilton, Alonso, Rosberg a Hamilton.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.