SILVERSTONE - 3. TRÉNINK; Vettel vítězí před Ricciardem. Zvláštní taktika Mercedesu - oba jeho jezdci nezajeli měřené kolo! Bez času také Alonso a Chilton. Překvapily Lotusy - Maldonado skončil třetí, Grosjean čtvrtý.
Dopoledne v Silverstonu bylo deštivé, na okruhu je šestnáct stupňů Celsia, asfalt má teplotu 21 stupňů Celsia. Vozovka je vlhká, momentálně neprší,co ale nemusí vydržet dlouho. Jezdci začínají vyjíždět na okruh na intermediálních pneumatikách.
Po zaváděcím kole se jezdci vracejí do boxů, na okruhu zůstal jen Jenson Button, ten si to rozmyslel až po dalším kole a také zajel do boxů. Kromě intermediálních pneumatik a pneumatik do deště mají jezdci v Silverstonu k dispozici ještě pneumatiky se střední (medium) a tvrdou (hard) směsí. Na okruhu už byli všichni kromě Hamiltona.
Jezdci nespěchají, čekají na sušší asfalt. Trénink má za sebou patnáct minut, nikdo nemá na svém kontě měřené kolo.
Prvním jezdcem s časem je Ericsson - 1:57,091 min, za ním Kobajaši - 1:59,947 min. Kvjat jde na intermediálních pneumatikách před ně - 1:56,404 min. Na první místo jde Vergne - 1:55,236 min. Zdá se, že vozovka neschne, naopak přichází déšť. Počasí je dnes proměnlivé, na okruhu jsou úseky s různými podmínkami.
Nico Rosberg byl v rychlém kole, nakonec si to rozmyslel a jede do boxů. Pořadí je zatím Vergne, Kvjat, Ericsson, Bianchi, Kobajaši. Magnussen je nejrychlejší - 1:54,092 min. Svůj čas zajel Pastor Maldonado - 1:54,763 min a jde na čtvrté místo. Rosberg vystoupil v boxu ze svého vozu. Ricciardo (na intermediálních pneumatikách) - 1:52,631 min a je na prvním místě. Vede před Magnussenem a Grosjeanem.
Räikkönen se doklouzal s časem 1:54,558 min na šesté místo. Button jde na třetí místo - 1:54,041 min. Grosjean předvedl před hlavní tribunou efektní smyk, dostal se na druhé místo s časem 1:53,566 min.
Vettel (také intermediální pneumatiky) jeprvní - 1:52,522 min, Maldonado jde na třetí místo za Ricciarda. Čtvrtý je Grosjean, následuje Magnussen. Hamilton byl na okruhu, ale měřené kolo nezajel. Z boxu se na něj spokojeně díval Rosberg.
Sutl se řadí na sedmé místo časem 1:54,297 min. Dvacet minut před koncem tréninku vede stále Vettel před Ricciardem a Maldonadem. Jezdci Williamsu a Mercedesu jsou stále bez času, stejně jako Alonso, Massa a Chilton.
Bianchimu se nepodařilo zatočit a po štěrku dojel až do bílé bariéry. Může za to silnější déšť v Silverstonu. Za jezdci se zvedá na okruhu vodní závoj. Sutil si vyzkoušel paralelní obslužní cestu, pokračuje dál. Podmínky na okruhu nejsou ideální, někteří jezdci na to můžou doplatit.
Dvanáct minut před koncem tréninku Alonso spokojeně sedí v boxu a povídá si s Mattiaccim... V boxu týmu Lotus sundali na voze Pastora Maldonada kryt motoru, mají opět problémy?
Bottas zajel sedmý nejrychlejší čas - 1:54,217 min. Do konce zbývá pět minut. Pérez se nevešel do zatáčky, pokračuje dál. Gutiérrez jde na čtrnácté místo.
Oficiální čas třetího tréninku uplynul. Zvláštností je, že čtyři jezdci nemají na svém kontě měřené kolo: Chilton, Alonso, Rosberg a Hamilton.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.