Lewis Hamilton přiznává, že bude muset opravit svůj plán pro zítřejší třetí trénink, kvůli podezření na selhání tlaku oleje. Potíže mu zabránily dokončení dlouhou stintu v pátečním druhém tréninku.
Hamilton byl první po úvodních kolech druhého tréninku, ale později musel zastavit na trati krátce poté, co se vynořil z boxů. Hlásil týmu, že zhasl motor a nemohl řadit. Mercedes hned zkoumal potíže na voze.
Pilot Stříbrných Šípů byl nakonec přes problémy s motorem ve druhém tréninku nejrychlejší, lídr šampionátu a týmový kolega Rosberg ztratil jen 0,028 sekund. Svůj nejrychlejší čas 1:34,508 zajel Hamilton na středně-tvrdých pneumatikách. Rosbergovi se podařilo dokončit plánovaný program, zvládl ujet 35 kolem, oproti tomu Hamilton jenom 14. Pro Němce by to mohla být výhoda, protože si v tréninku už zvládl vyzkoušet simulaci závodu.
Šéf Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že byl problém s tlakem oleje na Hamiltonově autě. Brit je opatrný na to jaký vliv bude mít výpadek jeho závodní simulace na celý závodní víkend v Silverstonu. "Vypadá to tak, jasně," řekl Hamilton.
Když mu byla položena otázka, jestli se spolehlivostí cítí dobře v tomto roce, odpověděl: "Nemůžu to ovlivnit. Ať už jsme dnes měli problémy jakékoliv, je to pro mě stále celkem dobré. Ztratil jsem dobrých dvacet kol, abych zjistil, jak se auto reaguje s větším množstvím paliva," vysvětlil Hamilton.
Lewis Hamilton doufá, že vyhraje kvalifikaci a závod v Silverstonu (foto: Daimler AG)
Angličan si myslí, že bude muset dohnat ztracený čas. V sobotu ráno při třetím tréninku bude mít jen hodinu na přípravu kvalifikace. Připouští, že má omezený čas, aby se dozvěděl důležité informace o okruhu, a že bude muset upravit svůj program: "Co mohu udělat, je zřejmě kompromis, změnit nastavení mého auta a uvidíme, jak to dopadne při tréninku. To, že jde o domácí závod, není žádný velký rozdíl."
Navzdory otázkám o dnešním problému věří Hamilton, že může mnohem více získat od Mercedesu v sobotu. "Nevím, jak jsme na tom s přehříváním pneumatik, zda budou odcházet dříve přední nebo zadní. Na změny se podíváme před závodem, jaký rozdíl tvoří nastavení, ale je to v pořádku," dodal jezdec Mercedesu.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.