Současní piloti Ferrari - Kimi Räikkönen a Fernando Alonso patří mezi veterány F1. Fin má smlouvu ještě příští sezónu, Španěl do roku 2016. Oba dnes v Silverstone nastínili své další plány.
Kimi Räikkönen je ve svých 34 letech nejstarším pilotem startovního pole. Letos se vrátil do Ferrari, kde v roce 2007 získal titul mistra světa. Po odchodu z F1 do rally, návratu s týmem Lotusu a potom opětovném obléknutí rudé barvy však nyní pomalu myslí na konec závodní kariéry.
S Ferrari podepsal dvouletou smlouvu, letos se mu ale nedaří a má na svém kontě pouhých 19 bodů. Byl proto dotázán, zda sám sebe dlouhodobě vidí v Maranellu. "Až mi vyprší smlouva, asi skončím. Myslím, že se stane tohleto," přiznal Fin.
"Nevím, co bych dělal. Zkusil jsem mnoho věcí a není to nebezpečné, takže se nic neděje, když to člověk dělá zároveň se závoděním v F1. Myslím, že to může jen pomoci a nemůže to uškodit. Stále se něco učíte, ale problémem je, že se týmy bojí, aby se vám něco nestalo. V minulosti, když jsem byl ve Ferrari, mohl jsem jezdit rally, myslel jsem, že to pomáhá a dařilo se mi zároveň také v F1."
Nyní by ho však už ani volnost a možnost závodit v jiných kategoriích nepřesvědčila, aby zůstal. "Nemyslím, že by to pomohlo, když ucítím, že je čas přestat, nastal čas. I kdybych dělal zároveň jiné věci, nebyl by v tom rozdíl, protože to rozhodnutí je o F1 a o tom, zda je správný čas skončit," prozradil.
Souboj mezi piloty Ferrari, na který se před sezónou čekalo, zůstal za očekáváním (foto: Scuderia Ferrari)
Otazníky jsou i nad budoucností Fernanda Alonsa. Spekuluje se o přestupu do jiného týmu. Španěl se dnes nechal slyšet, že se nyní soustředí na to, aby se Ferrari vrátilo na vítězné pozice a na prodlužování smlouvy nemyslí.
"Nemyslím moc dopředu, protože teď máme jiné a důležitější startosti. Chci pomoci týmu získat co nejvíce bodů, protože v poháru konstruktérů probíhá velmi zajímavý boj - mezi druhým a šestým nebo sedmým místem je to velmi těsné. Budoucnost po roce 2016 není teď hlavní, ale uvidíme, až se to přiblíží," uvedl.
Podle něj letos musejí udělat tři věci. Zaprvé získat body, protože pokud by skončili šestí či sedmí, uškodilo by to týmu i pro příští rok vzhledem k finančním odměnám. Zadruhé prý musejí v pátek zkoušet věci na vůz pro příští rok. A zatřetí - hrát týmově a tvrdě pracovat.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.