Současní piloti Ferrari - Kimi Räikkönen a Fernando Alonso patří mezi veterány F1. Fin má smlouvu ještě příští sezónu, Španěl do roku 2016. Oba dnes v Silverstone nastínili své další plány.
Kimi Räikkönen je ve svých 34 letech nejstarším pilotem startovního pole. Letos se vrátil do Ferrari, kde v roce 2007 získal titul mistra světa. Po odchodu z F1 do rally, návratu s týmem Lotusu a potom opětovném obléknutí rudé barvy však nyní pomalu myslí na konec závodní kariéry.
S Ferrari podepsal dvouletou smlouvu, letos se mu ale nedaří a má na svém kontě pouhých 19 bodů. Byl proto dotázán, zda sám sebe dlouhodobě vidí v Maranellu. "Až mi vyprší smlouva, asi skončím. Myslím, že se stane tohleto," přiznal Fin.
"Nevím, co bych dělal. Zkusil jsem mnoho věcí a není to nebezpečné, takže se nic neděje, když to člověk dělá zároveň se závoděním v F1. Myslím, že to může jen pomoci a nemůže to uškodit. Stále se něco učíte, ale problémem je, že se týmy bojí, aby se vám něco nestalo. V minulosti, když jsem byl ve Ferrari, mohl jsem jezdit rally, myslel jsem, že to pomáhá a dařilo se mi zároveň také v F1."
Nyní by ho však už ani volnost a možnost závodit v jiných kategoriích nepřesvědčila, aby zůstal. "Nemyslím, že by to pomohlo, když ucítím, že je čas přestat, nastal čas. I kdybych dělal zároveň jiné věci, nebyl by v tom rozdíl, protože to rozhodnutí je o F1 a o tom, zda je správný čas skončit," prozradil.
Souboj mezi piloty Ferrari, na který se před sezónou čekalo, zůstal za očekáváním (foto: Scuderia Ferrari)
Otazníky jsou i nad budoucností Fernanda Alonsa. Spekuluje se o přestupu do jiného týmu. Španěl se dnes nechal slyšet, že se nyní soustředí na to, aby se Ferrari vrátilo na vítězné pozice a na prodlužování smlouvy nemyslí.
"Nemyslím moc dopředu, protože teď máme jiné a důležitější startosti. Chci pomoci týmu získat co nejvíce bodů, protože v poháru konstruktérů probíhá velmi zajímavý boj - mezi druhým a šestým nebo sedmým místem je to velmi těsné. Budoucnost po roce 2016 není teď hlavní, ale uvidíme, až se to přiblíží," uvedl.
Podle něj letos musejí udělat tři věci. Zaprvé získat body, protože pokud by skončili šestí či sedmí, uškodilo by to týmu i pro příští rok vzhledem k finančním odměnám. Zadruhé prý musejí v pátek zkoušet věci na vůz pro příští rok. A zatřetí - hrát týmově a tvrdě pracovat.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.