Lewis Hamilton se těší na svůj domácí závod - víkendovou Velkou cenu Británie. A uvědomuje si, že v ní nesmí prohrát, chce-li si zachovat svou šanci na boj o letošní titul.
Britský pilot Mercedesu v posledních třech závodech se svým týmovým kolegou dvakrát prohrál a jednou do cíle nedojel. Nyní ztrácí 29 bodů, proto je rozhodnut udělat pro vítězství v domácí velké ceně vše.
"Rozhodně cílím na Silverstone. Minulý rok jsem do něj vkládal větší naděje, než kdykoliv dříve, ale bylo to rozhodně zničující, nevyhrát ten víkend, nedotáhnout to do konce pro zemi a pro fanoušky. Letos máme další šanci a budu dělat absolutně všechno pro to, abychom se ocitli na čele," říká Hamilton.
Loni mu během závodu praskla pneumatika, což spustilo hon na Pirelli, které nakonec muselo změnit specifikaci svých pneumatik. V cíli byl nakonec první Rosberg, jenž letos na rozdíl od Hamiltona dokončil všechny velké ceny. Brit si i s přihlédnutím k dvounásobným bodům v závěru sezóny v Abú Zabí již moc dalších proher dovolit nemůže.
Lewis Hamilton má pro Silverstone jediný cíl: vítězství (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Hamilton velmi potřebuje tento závod vyhrát. Je to buď, anebo - pro Lewise jde o jednu z nejdůležitějších velkých cen v jeho kariéře," soudí jeho krajan a bývalý pilot John Watson, vítěz Velké ceny Británie z roku 1981.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.