Kimi Räikkönen navštívil včera centrálu Ferrari v Maranellu, kde absolvoval několik schůzek a prohlédl si monopost Ferrari pro sezónu 2015.
Pro Fina šlo o pracovní den, protože absolvoval několik schůzek s inženýry, s nimiž se věnoval vývoji současného vozu F14 T pro nadcházející závody a sjednocení týmu v jeho pracovních metodách.
Dopoledne hovořil rovněž s prezidentem Lucou di Montezemolem a šéfem týmu Marce Mattiaccim, poté se svým závodním inženýrem Antoniem Spagnolem a technickým ředitelem Jamesem Allisonem.
Kromě seznámení se s vývojovým programem pro zbytek sezóny poskytl Räikkönen inženýrům další informace a také se seznámil s monopostem Ferrari pro rok 2015. Práce na něm probíhá paralelně: tým se učí z letošního vozu, aby při procházení letošních dat přišel na technická vylepšení pro příští sezónu, což usnadňuje fakt, že se letos technická pravidla nebudou měnit.
Před tím, než Kimi vyrazil do Silverstone, uvedl: "Bylo to užitečné přijet sem do Maranella a promluvit si se svými inženýry. Víme, jak moc se musíme zlepšit a již vzhlížíme k příštímu závodu. Silverstone je okruhem s bohatou tradicí, fanoušci jsou navíc dobře informovaní a rádi vás podporují, ať už jezdíte za jakýkoliv tým."
Vývoj nového vozu probíhá paralelně s vývojem F14 T, což usnadňují neměnná technická pravidla (foto: Scuderia Ferrari)
"Trať se v posledních letech trochu změnila, ale já ji mám velmi rád, protože všechny ty rychle zatáčky z ní dělají velkou výzvu. Často prší, což znamená, že tam může být všechno loterií, ale to je stejné pro všechny. Jediné, co můžu jako obvykle říct, je to, že se pokusíme o to nejlepší," dodává Räikkönen na oficiálních stránkách Ferrari.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.