Kimi Räikkönen navštívil včera centrálu Ferrari v Maranellu, kde absolvoval několik schůzek a prohlédl si monopost Ferrari pro sezónu 2015.
Pro Fina šlo o pracovní den, protože absolvoval několik schůzek s inženýry, s nimiž se věnoval vývoji současného vozu F14 T pro nadcházející závody a sjednocení týmu v jeho pracovních metodách.
Dopoledne hovořil rovněž s prezidentem Lucou di Montezemolem a šéfem týmu Marce Mattiaccim, poté se svým závodním inženýrem Antoniem Spagnolem a technickým ředitelem Jamesem Allisonem.
Kromě seznámení se s vývojovým programem pro zbytek sezóny poskytl Räikkönen inženýrům další informace a také se seznámil s monopostem Ferrari pro rok 2015. Práce na něm probíhá paralelně: tým se učí z letošního vozu, aby při procházení letošních dat přišel na technická vylepšení pro příští sezónu, což usnadňuje fakt, že se letos technická pravidla nebudou měnit.
Před tím, než Kimi vyrazil do Silverstone, uvedl: "Bylo to užitečné přijet sem do Maranella a promluvit si se svými inženýry. Víme, jak moc se musíme zlepšit a již vzhlížíme k příštímu závodu. Silverstone je okruhem s bohatou tradicí, fanoušci jsou navíc dobře informovaní a rádi vás podporují, ať už jezdíte za jakýkoliv tým."
Vývoj nového vozu probíhá paralelně s vývojem F14 T, což usnadňují neměnná technická pravidla (foto: Scuderia Ferrari)
"Trať se v posledních letech trochu změnila, ale já ji mám velmi rád, protože všechny ty rychle zatáčky z ní dělají velkou výzvu. Často prší, což znamená, že tam může být všechno loterií, ale to je stejné pro všechny. Jediné, co můžu jako obvykle říct, je to, že se pokusíme o to nejlepší," dodává Räikkönen na oficiálních stránkách Ferrari.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.