Bernie Ecclestone považuje Sebastiana Vettela za nejlepšího ze všech současných pilotů F1. A až bude mít opět to "správné auto," vyhraje další tituly.
Vettel se letos trápí, do cíle nedojel ve třech z osmi závodů a k obhajobě titulu má zatím daleko: v šampionátu mu patří až páté místo, přičemž na lídra Nica Rosberga z Mercedesu ztrácí už 105 bodů. Podle Bernieho ale úřadující mistr světa neztratil nic ze svého umění.
"Se správným autem Vettel v uplynulých čtyřech letech všechno vyhrál. A když bude mít znovu to správné auto, získá další tituly mistra světa. Je rychlejší, než kdokoliv jiný," chválí Ecclestone pilota Red Bullu.
Na dotaz, zda by mu pomohla změna týmu, promotér F1 pro La Gazzetta dello Sport odpovídá: "Pokud Ferrari dokáže opět postavit rychlé auto, Maranello by bylo tím místem, kam se odebrat. Musí jít tam, kde je nejlepší auto."
A to letos Red Bull nemá. Sezóně dominuje Mercedes, kde Lewis Hamilton dotahuje 29náskok svého týmového kolegy Rosberga. Ten je pro Ecclestona favoritem na zisk letošního mistrovského titulu. Proč? "Protože mluví německy," odpovídá s lišáckým úsměvem.
Sebastian Vettel se s Ferrari svezl minulý měsíc na Red Bull Ringu (foto: Red Bull)
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.