Bernie Ecclestone považuje Sebastiana Vettela za nejlepšího ze všech současných pilotů F1. A až bude mít opět to "správné auto," vyhraje další tituly.
Vettel se letos trápí, do cíle nedojel ve třech z osmi závodů a k obhajobě titulu má zatím daleko: v šampionátu mu patří až páté místo, přičemž na lídra Nica Rosberga z Mercedesu ztrácí už 105 bodů. Podle Bernieho ale úřadující mistr světa neztratil nic ze svého umění.
"Se správným autem Vettel v uplynulých čtyřech letech všechno vyhrál. A když bude mít znovu to správné auto, získá další tituly mistra světa. Je rychlejší, než kdokoliv jiný," chválí Ecclestone pilota Red Bullu.
Na dotaz, zda by mu pomohla změna týmu, promotér F1 pro La Gazzetta dello Sport odpovídá: "Pokud Ferrari dokáže opět postavit rychlé auto, Maranello by bylo tím místem, kam se odebrat. Musí jít tam, kde je nejlepší auto."
A to letos Red Bull nemá. Sezóně dominuje Mercedes, kde Lewis Hamilton dotahuje 29náskok svého týmového kolegy Rosberga. Ten je pro Ecclestona favoritem na zisk letošního mistrovského titulu. Proč? "Protože mluví německy," odpovídá s lišáckým úsměvem.
Sebastian Vettel se s Ferrari svezl minulý měsíc na Red Bull Ringu (foto: Red Bull)
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.