McLaren během domácího závodu v Silverstone velký obrat k lepšímu nečeká. Vlastosti tamějšího okruhu totiž letošnímu vozu MP4-29 moc nenahrávají.
"Stejně jako v Rakousku nebudou rychlé zatáčky a esíčka evidentně MP4-29 sedět, protože balík našeho vozu v táhlých, rychlých zatáčkách neexceluje. Z toho závodu jsme si však mohli odnést některá pozitiva, takže doufám, že budeme moci ten trend o nadcházejícím víkendu udržet," uvádí závodní ředitel Eric Boullier.
"Před našimi domácími fanoušky a rodinami mnoha lidí, kteří tvrdě pracovali na tom, aby voz dostali na rošt, budeme čelit dodatečnému tlaku. Vím, že tento závod nebude našemu balíku vyhovovat nejlépe, přesto doufám, že o tomto víkendu budeme moci něco z jejich tvrdé práce splatit," pokračuje Francouz, který po příchodu z Lotusu nahradil Martina Whitmarshe.
Na svou závodní premiéru se na britském okruhu těší nový pilot McLarenu Kevin Magnussen: "V Silverstone jsem testoval loni během testu mladých jezdců, takže jsem s okruhem docela dobře seznámený... Je to čest závodit v 50. velké ceně v Silverstone o tomto víkendu - a doufám, že to jako britský tým dokážeme oslavit něčím zvláštním."
Kevin Magnussen zná Silverstone z loňských testů mladých pilotů (foto: McLaren Mercedes)
McLarenu v šampionátu patří před letošním devátým podnikem šesté místo, na pátý Williams ale ztrácí jen 13 bodů, čtvrtá Force India je ještě o další dva body dále. Cílem je však porazit třetí tým.
"Naším cílem musí být souboj s Ferrari v šampionátu konstruktérů. Být třetí není velkým cílem, je to ale mnohem lepší než loni, kdy jsme skončili pátí a kdy jsme se celou dobu kolem tohoto místa také pohybovali," dodává Jenson Button.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.