McLaren během domácího závodu v Silverstone velký obrat k lepšímu nečeká. Vlastosti tamějšího okruhu totiž letošnímu vozu MP4-29 moc nenahrávají.
"Stejně jako v Rakousku nebudou rychlé zatáčky a esíčka evidentně MP4-29 sedět, protože balík našeho vozu v táhlých, rychlých zatáčkách neexceluje. Z toho závodu jsme si však mohli odnést některá pozitiva, takže doufám, že budeme moci ten trend o nadcházejícím víkendu udržet," uvádí závodní ředitel Eric Boullier.
"Před našimi domácími fanoušky a rodinami mnoha lidí, kteří tvrdě pracovali na tom, aby voz dostali na rošt, budeme čelit dodatečnému tlaku. Vím, že tento závod nebude našemu balíku vyhovovat nejlépe, přesto doufám, že o tomto víkendu budeme moci něco z jejich tvrdé práce splatit," pokračuje Francouz, který po příchodu z Lotusu nahradil Martina Whitmarshe.
Na svou závodní premiéru se na britském okruhu těší nový pilot McLarenu Kevin Magnussen: "V Silverstone jsem testoval loni během testu mladých jezdců, takže jsem s okruhem docela dobře seznámený... Je to čest závodit v 50. velké ceně v Silverstone o tomto víkendu - a doufám, že to jako britský tým dokážeme oslavit něčím zvláštním."
Kevin Magnussen zná Silverstone z loňských testů mladých pilotů (foto: McLaren Mercedes)
McLarenu v šampionátu patří před letošním devátým podnikem šesté místo, na pátý Williams ale ztrácí jen 13 bodů, čtvrtá Force India je ještě o další dva body dále. Cílem je však porazit třetí tým.
"Naším cílem musí být souboj s Ferrari v šampionátu konstruktérů. Být třetí není velkým cílem, je to ale mnohem lepší než loni, kdy jsme skončili pátí a kdy jsme se celou dobu kolem tohoto místa také pohybovali," dodává Jenson Button.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.