Za zdržení Sebastiana Vettela v úvodu Velké ceny Rakouska nemůže pohonná jednotka Renaultu, ale softwarová chyba v standardizované elektronické řídicí jednotce (ECU), kterou všem týmům dodává McLaren.
Mistr světa ve druhém kole náhle zpomalil svůj vůz RB10 musel na chvíli odstavit, než se jej podařilo restartovat. S velkou ztrátou se do závodu znovu vrátil, ale pak narazil zezadu do Sauberu Estebana Gutiérreze a raději odstoupil, aby pošetřil motor.
Šéf Red Bullu se poté ostře opřel do Renaultu: "Spolehlivost je nepřijatelná, výkonnost jen nepřijatelná - v Renaultu musí dojít ke změnám. Takto nemůžeme pokračovat. Není to dobré pro Renault a není to dobré pro Red Bull" (více zde).
Po rozsáhlém pátrání po příčinách problému se podle Auto Motor und Sport přišlo na to, že výpadek způsobila standardizovaná elektronika dodávaná, kterou dodává společnost McLaren Electronics Systems.
Rob White z Renaultu vysvětluje: "Standardní elektronika při kontrole správnosti při zmáčknutí tlačítka pro předjíždění odkazovala na chybná data. V tomto případě standardní elektronika kontroluje, zda je použití tlačítka v souladu s pravidly. Software je pro všechny stejný."
Stejný problém mohl postihnout kteréhokoliv z osmi jezdců s Renaulty za zády (Ferrari a Mercedes mohly mít své motory kalibrovány tak, aby tuto chybu ignorovaly). Proto Red Bull okamžitě vyzval Ricciarda, aby tlačítko pro předjíždění nepoužíval.
Sebastian Vettel z Velké ceny Rakouska po peripetiích raději odstoupil,Renault tentokrát na vině nebyl (foto: Red Bull Racing)
Chyba byla nahlášena FIA i McLarenu a patřičné kroky podnikl ve svém softwaru také Renault, aby se podobný výpadek už neopakoval. Podle Whitea se tomu dalo zabránit, kdyby byla věnována dostatečná pozornost podobnému případu v dřívějších závodech. "Už se to u jiného auta na jiném místě v poli a s jiným nastavení tlačítka pro předjíždění, následky tehdy byly mnohem menší."
Red Bull se po Rakousku rozhodl i v dalších letech zůstat u Renaultu, kterému poskytne finanční injekci na modernizaci svého vybavení. Rakouský tým tak bude mít větší vliv na vývoj pohonných jednotek a zintenzivní vzájemnou spolupráci s továrnou ve Viry. Nový monopost tak bude vyvíjet společně s motorem, podobně jako to činí Mercedes či Ferrari.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.