Lotus by měl od příštího roku přerušit svou spolupráci se společností Renault Sport F1, pohonné jednotky by měl odebírat od Mercedesu.
Původně tovární tým Renaultu by měl nahradit volné místo, které Mercedesu zbude po odchodu McLarenu - ten totiž příští rok přechází k japonské Hondě, s níž obnovuje exkluzivní spolupráci. Po sezóně 2015 však Honda nabídne své pohonné jednotky také dalším zájemcům.
O volnou pozici u Mercedesu usilují také Caterham, Marussia je zřejmě dlouhodoběji spjata s Ferrari. Pokud Lotus tuto zprávu potvrdí, bude to pro něj velké povzbuzení, protože se letos s novými turbomotory Renault hodně trápí.
Francouzskému výrobci by tak příští rok zůstaly pouze tři týmy: zmiňovaný Caterham, který Tony Fernandes prodává novému investorovi, Red Bull a Toro Rosso. Čtvrtým zákazníkem by se pak mohl stát rumunský tým, pokud se svým F1 projektem uspěje.
Mercedes je z pohledu pohonných jednotek trefou do černého: nejenže dominuje v oblasti výkonnosti, ale zároveň jde o nejlevnější řešení. V Brixworthu si za jejich dodávku účtují ročně 26 milionů dolarů (24,4 mil. za motory, zbytek za palivo a maziva Petronasu), zatímco Ferrari požaduje 30 mil. dolarů a Renault dokonce 40 mil. dolarů (28,5 mil. za motor + 9 mil. za převodovky Red Bullu a 2 mil. za paliva a maziva Totalu).
Lotus má zájem o pohonné jednotky Mercedesu, Renault by tak přišel o svůj původně tovární tým (foto: Lotus F1 Team)
Zákazníci Mercedesu včetně jeho továrního týmu zatím v letošních 8 závodech nasbírali 545 bodů, Renault se svými čtyřmi týmy 163 bodů a Ferrari s Marussií a Sauberem rovných 100 bodů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.