Lotus by měl od příštího roku přerušit svou spolupráci se společností Renault Sport F1, pohonné jednotky by měl odebírat od Mercedesu.
Původně tovární tým Renaultu by měl nahradit volné místo, které Mercedesu zbude po odchodu McLarenu - ten totiž příští rok přechází k japonské Hondě, s níž obnovuje exkluzivní spolupráci. Po sezóně 2015 však Honda nabídne své pohonné jednotky také dalším zájemcům.
O volnou pozici u Mercedesu usilují také Caterham, Marussia je zřejmě dlouhodoběji spjata s Ferrari. Pokud Lotus tuto zprávu potvrdí, bude to pro něj velké povzbuzení, protože se letos s novými turbomotory Renault hodně trápí.
Francouzskému výrobci by tak příští rok zůstaly pouze tři týmy: zmiňovaný Caterham, který Tony Fernandes prodává novému investorovi, Red Bull a Toro Rosso. Čtvrtým zákazníkem by se pak mohl stát rumunský tým, pokud se svým F1 projektem uspěje.
Mercedes je z pohledu pohonných jednotek trefou do černého: nejenže dominuje v oblasti výkonnosti, ale zároveň jde o nejlevnější řešení. V Brixworthu si za jejich dodávku účtují ročně 26 milionů dolarů (24,4 mil. za motory, zbytek za palivo a maziva Petronasu), zatímco Ferrari požaduje 30 mil. dolarů a Renault dokonce 40 mil. dolarů (28,5 mil. za motor + 9 mil. za převodovky Red Bullu a 2 mil. za paliva a maziva Totalu).
Lotus má zájem o pohonné jednotky Mercedesu, Renault by tak přišel o svůj původně tovární tým (foto: Lotus F1 Team)
Zákazníci Mercedesu včetně jeho továrního týmu zatím v letošních 8 závodech nasbírali 545 bodů, Renault se svými čtyřmi týmy 163 bodů a Ferrari s Marussií a Sauberem rovných 100 bodů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.