Lotus by měl od příštího roku přerušit svou spolupráci se společností Renault Sport F1, pohonné jednotky by měl odebírat od Mercedesu.
Původně tovární tým Renaultu by měl nahradit volné místo, které Mercedesu zbude po odchodu McLarenu - ten totiž příští rok přechází k japonské Hondě, s níž obnovuje exkluzivní spolupráci. Po sezóně 2015 však Honda nabídne své pohonné jednotky také dalším zájemcům.
O volnou pozici u Mercedesu usilují také Caterham, Marussia je zřejmě dlouhodoběji spjata s Ferrari. Pokud Lotus tuto zprávu potvrdí, bude to pro něj velké povzbuzení, protože se letos s novými turbomotory Renault hodně trápí.
Francouzskému výrobci by tak příští rok zůstaly pouze tři týmy: zmiňovaný Caterham, který Tony Fernandes prodává novému investorovi, Red Bull a Toro Rosso. Čtvrtým zákazníkem by se pak mohl stát rumunský tým, pokud se svým F1 projektem uspěje.
Mercedes je z pohledu pohonných jednotek trefou do černého: nejenže dominuje v oblasti výkonnosti, ale zároveň jde o nejlevnější řešení. V Brixworthu si za jejich dodávku účtují ročně 26 milionů dolarů (24,4 mil. za motory, zbytek za palivo a maziva Petronasu), zatímco Ferrari požaduje 30 mil. dolarů a Renault dokonce 40 mil. dolarů (28,5 mil. za motor + 9 mil. za převodovky Red Bullu a 2 mil. za paliva a maziva Totalu).
Lotus má zájem o pohonné jednotky Mercedesu, Renault by tak přišel o svůj původně tovární tým (foto: Lotus F1 Team)
Zákazníci Mercedesu včetně jeho továrního týmu zatím v letošních 8 závodech nasbírali 545 bodů, Renault se svými čtyřmi týmy 163 bodů a Ferrari s Marussií a Sauberem rovných 100 bodů.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.