Felipe Massa má u Williamsu smlouvu podepsanou ne na 2 roky ale na 3. Skončí po sezoně 2016 se svoji kariérou jezdce F1?
Williams 11. listopadu minulého roku oficiálně potvrdil angažování Felipeho Massy. Délka platného kontraktu však, jak už to tak bývá, oznámena nebyla. Spekulace hovořily o dvouletém kontraktu, avšak Brazilec teď oznámil, že se stájí z Grove podepsal na tři roky.
"U Williamsu jsem podepsal tříletou smlouvu," prozradil Felipe Massa v rámci Festivals of Speed in Goodwood (tip: na foto z této akce se podívejte v naší fotogalerii). Jeho víkend byl dost plný, protože v neděli se byl podívat na závod DTM na Norisringu v Německu. Přijel sem podpořit svého krajana a kamaráda, Augusto Farfuse, který jezdí za BMW. Massa byl však hostem týmu Mercedes...
"Je ale důležité, abych byl v týmu šťastný, uvolněný a měl motivaci. Momentálně to sedí na 100 procent." I tak ale nevyloučil, že svoji kariéru v F1 v roce 2016 u týmu Williams také ukončí: "Momentálně na konec kariéry nemyslím, ale za tři roky se to může změnit."
Felipe se potřebuje v týmu cítit šťastný, uvolněný a mít motivaci (zdroj: Williams F1 Team)
Po silných výkonech v Kanadě a Rakousku, kde Williamsům nahrávala charakteristika tratě, nepatří bílé vozy k největším favoritům ve Velké Británii. Massa ale v dobrý výsledek doufá: "Ještě nemáme sice nejrychlejší auto v poli, ale naší rychlost si musíme udržet."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.