Kimi Räikkönen je přesvědčen, že nový šéf Ferrari Marco Mattiacci přinese nový přístup k řízení celého týmu.
Fin skončil v Rakousku až na desátém místě kvůli problémům s brzdami. Proto doufá, že se pod vedením Mattiacciho postupným zlepšováním posune nahoru.Mattiacci byl dosazena po bývalém šéfovi Stefano Domenicalim, který odstoupil z funkce před Velkou cenou Číny. Domenicalimu se nedařilo vrátit tým na vrchol. Nový muž Scuderie strávil první měsíce posouzením silných a slabých stránek italského týmu. Räikkönen si myslí, že nyní může nabídnout nový přístup k otázkám týmu.
Jezdec Ferrari uvádí svůj pohled na nového šéfa: "Samozřejmě, že je to jiný člověk a šéf, ale každý má svůj vlastní způsob, jak dělat věci a řídit jejich chod. Myslím, že je velmi brzy něco hodnotit. Marco, když začal, neměl tolik znalostí jako Stefano o Formuli 1, ale je to velmi milý kluk, s kterým se dobře pracuje. Je jiný než Sefano, chce opravdu něco změnit a vědět o sportu vše."
Kimi Räikkönen vkládá do Marca Mattiaccia důvěru ( foto: Scuderia Ferrari)
"Dělá hodně práce v zákulisí a lidé ji nevidí, věřím však, že je jeho přístup správný. Je radost s ním spolupracovat. Měl jsem velmi blízký vztah se Stefanem, změna šéfa týmu je změna pro všechny z nás, a myslím, že někdy je to dobrá věc. Lidé, kteří přicházejí z venčí F1 mají různý pohled na věc a to nám může pomoci."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.