Kimi Räikkönen je přesvědčen, že nový šéf Ferrari Marco Mattiacci přinese nový přístup k řízení celého týmu.
Fin skončil v Rakousku až na desátém místě kvůli problémům s brzdami. Proto doufá, že se pod vedením Mattiacciho postupným zlepšováním posune nahoru.Mattiacci byl dosazena po bývalém šéfovi Stefano Domenicalim, který odstoupil z funkce před Velkou cenou Číny. Domenicalimu se nedařilo vrátit tým na vrchol. Nový muž Scuderie strávil první měsíce posouzením silných a slabých stránek italského týmu. Räikkönen si myslí, že nyní může nabídnout nový přístup k otázkám týmu.
Jezdec Ferrari uvádí svůj pohled na nového šéfa: "Samozřejmě, že je to jiný člověk a šéf, ale každý má svůj vlastní způsob, jak dělat věci a řídit jejich chod. Myslím, že je velmi brzy něco hodnotit. Marco, když začal, neměl tolik znalostí jako Stefano o Formuli 1, ale je to velmi milý kluk, s kterým se dobře pracuje. Je jiný než Sefano, chce opravdu něco změnit a vědět o sportu vše."
Kimi Räikkönen vkládá do Marca Mattiaccia důvěru ( foto: Scuderia Ferrari)
"Dělá hodně práce v zákulisí a lidé ji nevidí, věřím však, že je jeho přístup správný. Je radost s ním spolupracovat. Měl jsem velmi blízký vztah se Stefanem, změna šéfa týmu je změna pro všechny z nás, a myslím, že někdy je to dobrá věc. Lidé, kteří přicházejí z venčí F1 mají různý pohled na věc a to nám může pomoci."
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.