Podle Roba Smedleyho se tým Williams musí opět naučit vyhrávat, aby dokázal využít příležitostí podobných té z Velké ceny Rakouska.
Tým z Grove prošel organizačními změnami a byl před začátkem sezóny pasován na černého koně, avšak zatím nedokázal úplně naplno využít svůj potenciál, který skýtá vůz FW36. Po zisku první řady na startu rakouského závodu slavil Valtteri Bottas a Williams třetí místo když za ním dojel jeho týmový kolega. Porazit je dokázal jen Mercedes.
Smedley přiznal, že se během závodu soustředili především na zisk bodů a nepřemýšleli nad vítězstvím.
Byl také dotázán, zda se Williams po letech bojů ve druhé polovině startovního pole (pokud samozřejmě nepočítáme vítězství Pastora Maldonada v Barceloně před dvěma roky) musí nejprve znovu naučit jak vyhrávat. "Abych pravdu řekl, tak myslím, že to je férové shrnutí situace," přiznal Autosportu.
"Myslím, že se musíme podívat na naše výkony a pochopit, jak se zlepšit v každém miniaturním detailu, protože detaily rozhodují, jinak není žádné magické řešení. Závodíme proti velmi profesionálním značkám s rychlejším autem, ale oni jsou velmi dobře organizováni. A proč tomu tak je? Protože mají velké zkušenosti se závoděním v té části startovního roštu," uvedl Smedley.
V Rakousku piloti Williamsu a celý tým slavili (foto: Williams F1 Racing)
"Loni závodil Williams na 13, 14 či 15 pozici. Závodit první, druhý, třetí či čtvrtý, to je úplně o něčem jiném. Věřte mi - já si zažil obojí. Musíme se to naučit. Proto jsem tu, takže ano, musíme se zlepšit. Všechno je v pořádku, jen se musíme naučit závodit na čele," uzavírá.
Podle něj jde o drobnosti a detaily, které musejí přispět ke zlepšení výkonů vozu stejně jako fungování týmu během závodu. Je třeba se prý také ujistit, že chyby, které udělají napraví a že se již nebudou opakovat.
"Když jste vzadu a máte špatné auto, nic není jasné. Když jste na předních pozicích, je to o tom všechno udržet a mít na paměti každou drobnost. Co je jasné je fakt, že jako tým porosteme a budeme silnější. Budeme schopni udělat to co Red Bull a Mercedes. To je naším cílem - být nejméně stejně dobří, ne-li lepší."
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.