Podle Roba Smedleyho se tým Williams musí opět naučit vyhrávat, aby dokázal využít příležitostí podobných té z Velké ceny Rakouska.
Tým z Grove prošel organizačními změnami a byl před začátkem sezóny pasován na černého koně, avšak zatím nedokázal úplně naplno využít svůj potenciál, který skýtá vůz FW36. Po zisku první řady na startu rakouského závodu slavil Valtteri Bottas a Williams třetí místo když za ním dojel jeho týmový kolega. Porazit je dokázal jen Mercedes.
Smedley přiznal, že se během závodu soustředili především na zisk bodů a nepřemýšleli nad vítězstvím.
Byl také dotázán, zda se Williams po letech bojů ve druhé polovině startovního pole (pokud samozřejmě nepočítáme vítězství Pastora Maldonada v Barceloně před dvěma roky) musí nejprve znovu naučit jak vyhrávat. "Abych pravdu řekl, tak myslím, že to je férové shrnutí situace," přiznal Autosportu.
"Myslím, že se musíme podívat na naše výkony a pochopit, jak se zlepšit v každém miniaturním detailu, protože detaily rozhodují, jinak není žádné magické řešení. Závodíme proti velmi profesionálním značkám s rychlejším autem, ale oni jsou velmi dobře organizováni. A proč tomu tak je? Protože mají velké zkušenosti se závoděním v té části startovního roštu," uvedl Smedley.
V Rakousku piloti Williamsu a celý tým slavili (foto: Williams F1 Racing)
"Loni závodil Williams na 13, 14 či 15 pozici. Závodit první, druhý, třetí či čtvrtý, to je úplně o něčem jiném. Věřte mi - já si zažil obojí. Musíme se to naučit. Proto jsem tu, takže ano, musíme se zlepšit. Všechno je v pořádku, jen se musíme naučit závodit na čele," uzavírá.
Podle něj jde o drobnosti a detaily, které musejí přispět ke zlepšení výkonů vozu stejně jako fungování týmu během závodu. Je třeba se prý také ujistit, že chyby, které udělají napraví a že se již nebudou opakovat.
"Když jste vzadu a máte špatné auto, nic není jasné. Když jste na předních pozicích, je to o tom všechno udržet a mít na paměti každou drobnost. Co je jasné je fakt, že jako tým porosteme a budeme silnější. Budeme schopni udělat to co Red Bull a Mercedes. To je naším cílem - být nejméně stejně dobří, ne-li lepší."
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.