Allan McNish popsal vztah Ferrari a Fernanda Alonsa: „On potřebuje Ferrari a Ferrari potřebuje Alonsa.“
Allan McNish zvítězil s vozem Audi v Le Mans v letech 2008 a 2013, z F1 má také zkušenosti, v roce 2002 jezdil za volantem Toyoty. V současnosti, kromě jiných činností, komentuje dění v F1 pro britskou BBC, která se ho v rámci akce v Goodwoodu zeptala, co si myslí o aktuální sezoně a situaci ve Ferrari.
Allan McNish si myslí, že Mercedesy zůstanou nejsilnějšími vozy ve startovním poli, i když ostatní zmenšují ztrátu ze začátku sezony. „Je jasné, že jsme viděli změnu. Red Bull udělal krok zpět a Mercedes zaznamenal velký pokrok. První část sezony charakterizovala velká dominance týmu Mercedes. Zdá se, že poslední dobou se boj o přední místa trochu vyrovnává. V Rakousku startovaly vozy Williams z první řady. Předpokládám, že v Silverstonu bude Red Bull k Mercedesům blíž, nebezpečné budou i ostatní týmy jako McLaren, Force India a Toro Rosso. Nakonec ale asi všichni skončí až za Mercedesy.“
Při hodnocení stavu ve stáji Ferrari mluvil McNish o Alonsovi pozitivně, o vozech Ferrari negativně, Räikkönena ani nehodnotil… „Co se týče Ferrari – vozy z Maranella stále ještě nejsou dost dobré. Tým by chtěl bojovat o čelní místa, zatím se mu to ale nedaří. Nedávno jsem se trochu díval do statistik a vyšlo mi, že Alonso podává nejrovnoměrnější výkony, co se týče vybojovaných pozic v závodech v posledních letech. Věřím, že se snaží dostat ze svého vozu maximum. Alonso potřebuje Ferrari a Ferrari potřebuje Alonsa. Oba se musí zlepšit a to co nejrychleji. Zda se to podaří, uvidíme v nejbližších měsících.“
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.