Allan McNish popsal vztah Ferrari a Fernanda Alonsa: „On potřebuje Ferrari a Ferrari potřebuje Alonsa.“
Allan McNish zvítězil s vozem Audi v Le Mans v letech 2008 a 2013, z F1 má také zkušenosti, v roce 2002 jezdil za volantem Toyoty. V současnosti, kromě jiných činností, komentuje dění v F1 pro britskou BBC, která se ho v rámci akce v Goodwoodu zeptala, co si myslí o aktuální sezoně a situaci ve Ferrari.
Allan McNish si myslí, že Mercedesy zůstanou nejsilnějšími vozy ve startovním poli, i když ostatní zmenšují ztrátu ze začátku sezony. „Je jasné, že jsme viděli změnu. Red Bull udělal krok zpět a Mercedes zaznamenal velký pokrok. První část sezony charakterizovala velká dominance týmu Mercedes. Zdá se, že poslední dobou se boj o přední místa trochu vyrovnává. V Rakousku startovaly vozy Williams z první řady. Předpokládám, že v Silverstonu bude Red Bull k Mercedesům blíž, nebezpečné budou i ostatní týmy jako McLaren, Force India a Toro Rosso. Nakonec ale asi všichni skončí až za Mercedesy.“
Při hodnocení stavu ve stáji Ferrari mluvil McNish o Alonsovi pozitivně, o vozech Ferrari negativně, Räikkönena ani nehodnotil… „Co se týče Ferrari – vozy z Maranella stále ještě nejsou dost dobré. Tým by chtěl bojovat o čelní místa, zatím se mu to ale nedaří. Nedávno jsem se trochu díval do statistik a vyšlo mi, že Alonso podává nejrovnoměrnější výkony, co se týče vybojovaných pozic v závodech v posledních letech. Věřím, že se snaží dostat ze svého vozu maximum. Alonso potřebuje Ferrari a Ferrari potřebuje Alonsa. Oba se musí zlepšit a to co nejrychleji. Zda se to podaří, uvidíme v nejbližších měsících.“
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.