Renault reaguje na kritiku a ultimáta Red Bullu. Pro obhájce titulu mistra světa však francouzký výrobce motorů nemá dobré zprávy. Podle Remiho Taffina je kvůli zmrazení vývoje motorů nepravděpodobné, že by dokázali udělat větší pokroky.
Motory byly homologovány na začátku sezóny a výrobci mají jen limitované možnosti změn kvůli bezpečnosti či spolehlivosti. Proto podle Remiho Taffina nemá Renault letos příliš šancí dohnat Mercedes.
"Není toho moc, co můžeme změnit. Máme olej a palivo, které vyvíjíme a které nepředstavíme dříve než na konci roku, zbytek je software. Je fér říci, že se nyní snažíme optimalizovat to, co máme k dispozici. Nezačneme mít o 10% vyšší výkon během příštího závodu jen změnou hardwaru - to prostě není možné," popisuje šéf traťových operací Renaultu.
"Možná dostaneme něco díky palivu a oleji a software pomůže zmaximalizovat náš výkon, protože je pravda, že stále nemáme vše zcela pod kontrolou a musíme vše vyladit... Hlavní jsou konzistentní výkony."
Letos Mercedes (nejen jako výrobce motorů) jasně dominuje a nechal za sebou jak Renault, tak Ferrari. Taffin však dodává, že příští rok se začíná od začátku.
"Letošní vývoj je jedna věc, ale vyvíjíme i motor pro příští sezónu... Není to tak, že bychom se více zaměřili na rok 2015, ale máme pro příští rok větší volnost, abychom náš motor vyvíjeli, dostali do něj nové části a vlastně skoro všechno. Letos je to uzavřeno, takže je těžké měnit hardware s takovými pravidly. Děláme co můžeme s tím, co můžeme změnit," uzavírá.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.