Renault reaguje na kritiku a ultimáta Red Bullu. Pro obhájce titulu mistra světa však francouzký výrobce motorů nemá dobré zprávy. Podle Remiho Taffina je kvůli zmrazení vývoje motorů nepravděpodobné, že by dokázali udělat větší pokroky.
Motory byly homologovány na začátku sezóny a výrobci mají jen limitované možnosti změn kvůli bezpečnosti či spolehlivosti. Proto podle Remiho Taffina nemá Renault letos příliš šancí dohnat Mercedes.
"Není toho moc, co můžeme změnit. Máme olej a palivo, které vyvíjíme a které nepředstavíme dříve než na konci roku, zbytek je software. Je fér říci, že se nyní snažíme optimalizovat to, co máme k dispozici. Nezačneme mít o 10% vyšší výkon během příštího závodu jen změnou hardwaru - to prostě není možné," popisuje šéf traťových operací Renaultu.
"Možná dostaneme něco díky palivu a oleji a software pomůže zmaximalizovat náš výkon, protože je pravda, že stále nemáme vše zcela pod kontrolou a musíme vše vyladit... Hlavní jsou konzistentní výkony."
Letos Mercedes (nejen jako výrobce motorů) jasně dominuje a nechal za sebou jak Renault, tak Ferrari. Taffin však dodává, že příští rok se začíná od začátku.
"Letošní vývoj je jedna věc, ale vyvíjíme i motor pro příští sezónu... Není to tak, že bychom se více zaměřili na rok 2015, ale máme pro příští rok větší volnost, abychom náš motor vyvíjeli, dostali do něj nové části a vlastně skoro všechno. Letos je to uzavřeno, takže je těžké měnit hardware s takovými pravidly. Děláme co můžeme s tím, co můžeme změnit," uzavírá.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.