Tony Fernandes, který se dnes ráno rozloučil s fanoušky přes Twitter, už nemá kontrolu nad závodní stájí Caterham. Nový vlastník by měl být z oblasti Arabského poloostrova.
Dle informací německého motorsport-total.com změnil Caterham vlastíka a už tak není v rukou Tonyho Fernandese. To nakonec sám malajský podnikatel potvrdil dnes přes Twitter. "Formule 1 nefungovala. Dnes uzavřu svůj účet na Twitteru. Nebojte se snít, věřit v neuvěřitelné a nikdy neakceptujte ne jako odpověď. Stůjte si za tím, čemu věřite a bojujte proti utlačování a - to je asi nejdůležitější - užívejte si života," napsal na svůj účet Tony Fernandes a nakonec dodal. "Možná se vrátím."
Žádnou oficiální zprávu o prodeji týmu nebo o jeho novém vlastníku jsme zatím nedostali, dle informací německého media by ale nový vlastík měl pocházet z Arabského poloostrova.
Pro připomenutí uveďme, že Caterham vznikl z tehdejšího týmu Lotus, který do F1 vstoupil v roce 2010 společně s Virginem (dnešní Marussií) a HRT, které od konce roku 2012 už na roštu také nevídáme. Dle jejich původních plánů chtěli mít rozpočet v maximální výši 45 milionů Eur. To podporoval i tehdejší šéf FIA, Max Mosley. Ten ale v čele FIA skončil a jeho nástupce tuto myšlenku už tak nepodporuje.
Tony Fernandes se o chod týmu nějakou dobu osobně staral(foto: Team Caterham F1)
Fernandes se pak právně přel o jméno Lotus s druhým týmem F1, někdejším Renaultem a dnenším Lotusem. Nicméně Fernandes od roku 2012 tým přejmenoval na Caterham, když koupil britského výrobce silničních vozů a stal se tak další firmou v portfoliu Fernandese. Ke konci roku 2012 se tento majitel společnosti Air Asia stáhl z každodenního dění v F1 a jako nástupce na postu šéfa týmu jmenoval Cyrila Abiteboula, který dříve pracoval pro Renault.
Dle informací Němců navíc tým dluží asi 20 milionů Eur. Navíc díky 9. místu Julese Bianchiho z Marussie zřejmě letos skončí mezi konstruktéry poslední, a tak nemůže počítat s žádnými penězi za televizní práva od Bernieho Ecclestona. Selhala navíc spolupráce s francouzskou Alpinou, což je odnož Renaultu, na vývoji silničního vozu. Společný Joint-Venture moc dlouho nevydržel a dle spekulací to znamenalo také konec zlevněných motorů pro Caterham.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.