Tony Fernandes, který se dnes ráno rozloučil s fanoušky přes Twitter, už nemá kontrolu nad závodní stájí Caterham. Nový vlastník by měl být z oblasti Arabského poloostrova.
Dle informací německého motorsport-total.com změnil Caterham vlastíka a už tak není v rukou Tonyho Fernandese. To nakonec sám malajský podnikatel potvrdil dnes přes Twitter. "Formule 1 nefungovala. Dnes uzavřu svůj účet na Twitteru. Nebojte se snít, věřit v neuvěřitelné a nikdy neakceptujte ne jako odpověď. Stůjte si za tím, čemu věřite a bojujte proti utlačování a - to je asi nejdůležitější - užívejte si života," napsal na svůj účet Tony Fernandes a nakonec dodal. "Možná se vrátím."
Žádnou oficiální zprávu o prodeji týmu nebo o jeho novém vlastníku jsme zatím nedostali, dle informací německého media by ale nový vlastík měl pocházet z Arabského poloostrova.
Pro připomenutí uveďme, že Caterham vznikl z tehdejšího týmu Lotus, který do F1 vstoupil v roce 2010 společně s Virginem (dnešní Marussií) a HRT, které od konce roku 2012 už na roštu také nevídáme. Dle jejich původních plánů chtěli mít rozpočet v maximální výši 45 milionů Eur. To podporoval i tehdejší šéf FIA, Max Mosley. Ten ale v čele FIA skončil a jeho nástupce tuto myšlenku už tak nepodporuje.
Tony Fernandes se o chod týmu nějakou dobu osobně staral(foto: Team Caterham F1)
Fernandes se pak právně přel o jméno Lotus s druhým týmem F1, někdejším Renaultem a dnenším Lotusem. Nicméně Fernandes od roku 2012 tým přejmenoval na Caterham, když koupil britského výrobce silničních vozů a stal se tak další firmou v portfoliu Fernandese. Ke konci roku 2012 se tento majitel společnosti Air Asia stáhl z každodenního dění v F1 a jako nástupce na postu šéfa týmu jmenoval Cyrila Abiteboula, který dříve pracoval pro Renault.
Dle informací Němců navíc tým dluží asi 20 milionů Eur. Navíc díky 9. místu Julese Bianchiho z Marussie zřejmě letos skončí mezi konstruktéry poslední, a tak nemůže počítat s žádnými penězi za televizní práva od Bernieho Ecclestona. Selhala navíc spolupráce s francouzskou Alpinou, což je odnož Renaultu, na vývoji silničního vozu. Společný Joint-Venture moc dlouho nevydržel a dle spekulací to znamenalo také konec zlevněných motorů pro Caterham.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.