Šéf týmu Mercedes Toto Wolff si myslí, že zastávky v boxech by měly být prováděny agresivněji.
O posledním víkendu byl v rakouském závodě Lewis Hamilton v boxech déle, než se předpokládalo. Spolu ztratil přibližně dvě sekundy, které mu chyběly v závěrečném boji o vítězství.
V letošní sezoně nebyly zastávky v boxech pro Mercedes velkým problémem. Toto Wolff tvrdí, že je to oblast, které tým věnuje velkou pozornost při zachování bezpečnosti mechaniků a která také přispívá k dominanci stříbrných vozů v tomto roce. Na Red Bull Ringu se k nim přiblížily vozy Williams, startovaly dokonce z první řady. Podle šéfa týmu by se měl Mercedes ještě víc zaměřit na zastávky svých jezdců v boxech.
"Naše zastávky v boxech nebyly v Rakousku na takové úrovni, jakou bychom očekávali," potvrzuje Toto Wolff. "Úkony provádíme konzervativním způsobem, když máme tak velký náskok, také nechceme být potrestáni za nebezpečný výjezd. Možná bychom měli naše zastávky v boxech analyzovat a provádět je trochu agresivněji, když máme menší náskok."
Na Red Bull Ringu zkusil tým Mercedes zvláštní postup, když šel do boxů dřív Lewis Hamilton, i když jezdil za Nicem Rosbergem.
"Není to náš obvyklý postup, ale Lewis šel do boxů dřív, protože to bylo v jeho prospěch," vysvětluje Wolff. "Obvykle jde do boxů vůz, který jezdí na vyšší pozici. V tomto případě jsme Lewise zavolali do boxů tak, aby předjel Valtteriho Bottase, takže z této strategie vytěžil a skončil druhý."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.