Šéf týmu Mercedes Toto Wolff si myslí, že zastávky v boxech by měly být prováděny agresivněji.
O posledním víkendu byl v rakouském závodě Lewis Hamilton v boxech déle, než se předpokládalo. Spolu ztratil přibližně dvě sekundy, které mu chyběly v závěrečném boji o vítězství.
V letošní sezoně nebyly zastávky v boxech pro Mercedes velkým problémem. Toto Wolff tvrdí, že je to oblast, které tým věnuje velkou pozornost při zachování bezpečnosti mechaniků a která také přispívá k dominanci stříbrných vozů v tomto roce. Na Red Bull Ringu se k nim přiblížily vozy Williams, startovaly dokonce z první řady. Podle šéfa týmu by se měl Mercedes ještě víc zaměřit na zastávky svých jezdců v boxech.
"Naše zastávky v boxech nebyly v Rakousku na takové úrovni, jakou bychom očekávali," potvrzuje Toto Wolff. "Úkony provádíme konzervativním způsobem, když máme tak velký náskok, také nechceme být potrestáni za nebezpečný výjezd. Možná bychom měli naše zastávky v boxech analyzovat a provádět je trochu agresivněji, když máme menší náskok."
Na Red Bull Ringu zkusil tým Mercedes zvláštní postup, když šel do boxů dřív Lewis Hamilton, i když jezdil za Nicem Rosbergem.
"Není to náš obvyklý postup, ale Lewis šel do boxů dřív, protože to bylo v jeho prospěch," vysvětluje Wolff. "Obvykle jde do boxů vůz, který jezdí na vyšší pozici. V tomto případě jsme Lewise zavolali do boxů tak, aby předjel Valtteriho Bottase, takže z této strategie vytěžil a skončil druhý."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.