Lewis Hamilton by jako trofej zvedl nad hlavu i plechovku od Coca-Coly, jen když bude na ní štítek „První“
Po získání neobvyklé trofeje ve Velké ceně Rakouska se Lewis Hamilton vyjádřil k bizarním tvarům současných trofejí v F1.
V následujícím závodu bude ale jeho fanoušky zajímat především skutečnost, zda vystoupí Lewis na pódium a na jaký stupínek. Je to už šest let od jeho jediného vítězství na anglickém okruhu. Nejen kvůli zvyšující se ztrátě na Nica Rosberga Hamilton ví, že nejdůležitější je zvítězit před domácím publikem.
„V F1 nejsou trofeje moc hezké. Když se podívám na ty z roku 2003, tak musím uznat, že byly úžasné. V posledních letech…“ vzdychl Hamilton. „Silverstone má hezkou trofej, ale nedává ji z ruky. Použije se na pódiu, poté ji musí jezdec vrátit. Ale na konci dne je to jedno, jak trofej vypadá, hlavně, že je na ní napsáno: První. Mohla by mít třeba i tvar plechovky od Coca-Coly se štítkem „První“, skutečně mi na tom nezáleží.“
„Co se týče závodu v Silverstonu, nemůžu ani pořádně vysvětlit, jak výjimečné by bylo vítězství. Už je to dlouho, co jsem tady získal první místo, bylo to tehdy neuvěřitelné. V roce 2007 jsem tam získal pole-position, to byl jedinečný zážitek. Cítil jsem tehdy, že všichni byli se mnou, jako kdybychom to dělali společně, byl to zvláštní pocit. Když jsem závod v Silverstonu v roce 2008 vyhrál, viděl jsem při průjezdu šikanou, jak fanoušci vstávají a povzbuzují mě. Je dobré, že mě stále mí fanoušci povzbuzují. V některých závodech, když mi to nejde podle představ, přijdou za mnou a řeknou, že to nevadí, možná příště. Já je nikdy nechci zklamat. Věřím, že by se mi právě letos mohlo podařit v Anglii zvítězit. Mám k dispozici vhodný vůz a nevidím důvod – ani Nico není důvodem – proč bych to nemohl dokázat. Závod přichází v pravý čas. Mám za sebou nepovedené závody, takže by se to už mohlo zase zlepšit.“
Hamilton letos nedokončil dva závody (v Austrálii a Kanadě), čehož následkem je ztráta za svým týmovým kolegou, který ještě neskončil hůř než na druhém místě. Pomalu to vypadá tak, že když chce Lewis titul, měl by se porouchat i Rosbergův vůz. Hamilton ale diplomaticky říká, že zatím měl jen méně štěstí.
„Já nedoufám v něco špatného. Potřebuju jen štěstí, neštěstí mě už potkalo dvakrát, když jsem nedokončil závod,“ míní Hamilton. „V sobotu na Red Bull Ringu jsem udělal první velkou chybu v letošní sezoně a přesto jsme dosáhli double. Můžu se i zlobit, ale ještě nikdy jsem neměl tak dobrý vůz, se kterým můžu bojovat proti soupeřům a skutečně závodit. Je neuvěřitelné, čeho náš tým dosáhl. Já se můžu vždy jen stáhnout a děkovat, že se toho můžu účastnit. Před námi je ještě stále dost závodů, takže si musím vyhrnout rukávy a předvést vše, co umím, jinak bude mít titul Nico.“
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.