Alfa a omega letošního ročníku F1 - nové šestiválcové turbo motory. Sportovní ředitel McLarenu, Eric Boullier, uvedl, že na příkladu trápení týmu Red Bull během letošní sezóny, je vidět, jak moc důležitá je fungující spolupráce a smlouva s dodavatelem motoru.
Není pochyb o tom, že Mercedes pro letošní sezónu vyvinul nejlepší motor když stejnojmenný tým zvítězil v sedmi z dosavadních osmi závodů. Podle mnohých za to Střbrné šípy vděčí spolupráci, která započala již před mnoha roky mezi vývojáři šasi a motoru.
McLaren od příštího roku opouští Mercedes a vrací se po letech k motorům Honda. A podle Erica Boulliera příklad Red Bullu, který posledních pár dní velmi silně kritizuje Renault, dokazuje, jak klíčová je fungující spolupráce s dodavatelem motoru.
"Pokud vyvíjíte vlastní motor, můžete využít mnohem více možností než když jste zákaznický tým. Pokud se podíváte na příklad Red Bullu a Mercedesu - všichni víme, že šasi Red Bullu je velmi dobré, možná i lepší než Mercedesu, ale velkým rozdílem je motor Renault, který ale nevyvíjejí," uvedl pro espn. (Otázkou je, zda si to samé říkají i u Ferrari. pozn.red.)
Dodal, že trvá dlouhou dobu, než vše začne fungovat a že jejich spolupráce s Hondou zatím probíhá podle plánu.
McLaren se však trápí i v porovnání s ostatními zákaznickými týmy s motory Mercedes - Williamsem a Force Indií, kteří jsou v tabulce poháru konstruktérů o 13, repektive 15 bodů před stájí z Wokingu, který je aktuálně na šestém místě.
"Jsem si jistý, že od příštího roku budeme mít dobré auto, protože jsme adresovali všechny problémy a věřím, že jsme provedli ty správné změny. V Rakousku jsme viděli první výsledky těch organizačních změn a nyní míříme správným směrem," slibuje Boullier.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.