Alfa a omega letošního ročníku F1 - nové šestiválcové turbo motory. Sportovní ředitel McLarenu, Eric Boullier, uvedl, že na příkladu trápení týmu Red Bull během letošní sezóny, je vidět, jak moc důležitá je fungující spolupráce a smlouva s dodavatelem motoru.
Není pochyb o tom, že Mercedes pro letošní sezónu vyvinul nejlepší motor když stejnojmenný tým zvítězil v sedmi z dosavadních osmi závodů. Podle mnohých za to Střbrné šípy vděčí spolupráci, která započala již před mnoha roky mezi vývojáři šasi a motoru.
McLaren od příštího roku opouští Mercedes a vrací se po letech k motorům Honda. A podle Erica Boulliera příklad Red Bullu, který posledních pár dní velmi silně kritizuje Renault, dokazuje, jak klíčová je fungující spolupráce s dodavatelem motoru.
"Pokud vyvíjíte vlastní motor, můžete využít mnohem více možností než když jste zákaznický tým. Pokud se podíváte na příklad Red Bullu a Mercedesu - všichni víme, že šasi Red Bullu je velmi dobré, možná i lepší než Mercedesu, ale velkým rozdílem je motor Renault, který ale nevyvíjejí," uvedl pro espn. (Otázkou je, zda si to samé říkají i u Ferrari. pozn.red.)
Dodal, že trvá dlouhou dobu, než vše začne fungovat a že jejich spolupráce s Hondou zatím probíhá podle plánu.
McLaren se však trápí i v porovnání s ostatními zákaznickými týmy s motory Mercedes - Williamsem a Force Indií, kteří jsou v tabulce poháru konstruktérů o 13, repektive 15 bodů před stájí z Wokingu, který je aktuálně na šestém místě.
"Jsem si jistý, že od příštího roku budeme mít dobré auto, protože jsme adresovali všechny problémy a věřím, že jsme provedli ty správné změny. V Rakousku jsme viděli první výsledky těch organizačních změn a nyní míříme správným směrem," slibuje Boullier.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.