Výrazné zlepšení formy Williamsu v posledních dvou závodech by nemělo být vnímáno tak, že se bude této britské stáji dařit podobným způsobem po zbytek roku, míní rival z Wokingu, McLaren.
Williams v Rakousku převzal páté místo v poháru konstruktérů od McLarenu poté, co v posledních dvou závodech bojoval na čele. V Kanadě, po problémech Mercedesu, si mohl dokonce vyjet za určitých okolností i vítězství. Jenže nepovedená zastávka Massy a následná nehoda v závěru závodu vše zmařila. To McLaren byl v předešlých dvou závodech vždy nejslabším týmem používajícím motory Mercedes.
McLaren do Rakouska sice dovezl velký balík novinek, o kterém prohlašoval, jak je s ním spokojen, avšak na lepší než 7. místo v cíli to nestačilo. Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, oceňuje práci, kterou Williams s FW36 odvedl, avšak podle něj bude forma v závislosti na okruzích kolísat.
"Je to docela zvláštní, protože jak se ukazuje, v některých závodech vidíme nezvyklé pořadí jen díky charakteru okruhu," odpověděl Boullier na otázku, zda dává forma Williamsu z Rakouska naději na to, že by s Mercedesy mohl někdo ve zbytku sezony bojovat. "Williams postavil dobré auto, mají sice nějaké slabiny, ale také spoustu silných stránech, zvláště na určitých typech okruhu.
Tak šťastný Williams jako po VC Rakouska už jsme dlouho neviděli (zdroj: Williams F1 Team)
Na okruzích plných zatáček, jako třeba Monako, neměli moc dobrou formu, ale na okruzích s více šikanami a dlouhými rovinkami - jako třeba Kanada nebo Rakousko - byli hodně silní. Letošní rok hrají velkou roli pohonné jednotky, ovladatelnost auta a používání energie. To je důvod, proč si myslím, že s různými charaktery okruhů se bude měnit i forma daných týmů."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.