Výrazné zlepšení formy Williamsu v posledních dvou závodech by nemělo být vnímáno tak, že se bude této britské stáji dařit podobným způsobem po zbytek roku, míní rival z Wokingu, McLaren.
Williams v Rakousku převzal páté místo v poháru konstruktérů od McLarenu poté, co v posledních dvou závodech bojoval na čele. V Kanadě, po problémech Mercedesu, si mohl dokonce vyjet za určitých okolností i vítězství. Jenže nepovedená zastávka Massy a následná nehoda v závěru závodu vše zmařila. To McLaren byl v předešlých dvou závodech vždy nejslabším týmem používajícím motory Mercedes.
McLaren do Rakouska sice dovezl velký balík novinek, o kterém prohlašoval, jak je s ním spokojen, avšak na lepší než 7. místo v cíli to nestačilo. Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, oceňuje práci, kterou Williams s FW36 odvedl, avšak podle něj bude forma v závislosti na okruzích kolísat.
"Je to docela zvláštní, protože jak se ukazuje, v některých závodech vidíme nezvyklé pořadí jen díky charakteru okruhu," odpověděl Boullier na otázku, zda dává forma Williamsu z Rakouska naději na to, že by s Mercedesy mohl někdo ve zbytku sezony bojovat. "Williams postavil dobré auto, mají sice nějaké slabiny, ale také spoustu silných stránech, zvláště na určitých typech okruhu.
Tak šťastný Williams jako po VC Rakouska už jsme dlouho neviděli (zdroj: Williams F1 Team)
Na okruzích plných zatáček, jako třeba Monako, neměli moc dobrou formu, ale na okruzích s více šikanami a dlouhými rovinkami - jako třeba Kanada nebo Rakousko - byli hodně silní. Letošní rok hrají velkou roli pohonné jednotky, ovladatelnost auta a používání energie. To je důvod, proč si myslím, že s různými charaktery okruhů se bude měnit i forma daných týmů."
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.