Šéf Ferrari je přesvědčen,že se italský tým zlepší. V tuto chvílí však prý dělají jen malé kroky a ostatní se také zlepšují.
Italský tým aktuálně okupuje třetí příčku tabulky poháru konstruktérů. Na svém kontě má 98 bodů. Na čtvrou Force Indii má náskok 11 bodů a na pátý Williams 13 bodů.
Ačkoliv Ferrari v každém z osmi závodů letošní sezony alespoň s jedním vozem bodovalo a Alonso slavil v Číně i jedno třetí místo, ke spokojenosti mají daleko.
Podle šéfa týmu, Marca Mattiacciho, sice dělají pokroky, ale brzí je výkon motoru. "Průběh letošní sezóny jasně ukazuje, že ztrácíme v závodech, kde se na okruhu počítá výkon vozu. Snažili jsme se získat maximum z toho, co máme k dispozici a věříme, že jsme udělali další krok správným směrem," objasňuje Mattiacci.
Ferrari letošní sezóna nevychází (foto: Scuderia Ferrari)
Fernando Alonso má na kontě 79 bodů a jeho týmový kolega Kimi Räikkönen jenom 19. Mattiacci si myslí, že Španěl ukazuje, čeho je Ferrari opravdu schopno.
Nakonec Mattiaccio hovoří o svých jezdcích po Velké Ceně Rakouska: “Bohužel jsme nebyli schopni dát Kimimu lepší auto, které by ukázalo, co opravdu umí. Letos neměl žádný závod lehký, ale s postupným zlepšováním ukáže, co opravdu umí.
Fernando nemohl udělat nic lepšího v Rakousku. Na Mercedesy a dobře se zlepšující Williamsy jsme neměli. Jeho páté místo bylo maximu, čeho mohl dosáhnout. Podařilo se mu udržet velké tempo po celý závod. Byl dokonce rychlejší, než jezdci před ním. Závod musí sloužit jako varování, abychom neusnuli na vavřínech a nadále rozvíjeli F14 T. Celkově mezery mezi týmy za Mercedesem se zmenšily. Počet týmů bojujících na předních místech se zvyšuje. Naším cílem je využít náš velký potenciál," vysvětluje Mattiacci.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.