Trojnásobný mistr světa a nevýkonný šéf týmu Mercedesu si myslí, že vývoj vozu musí jít dopředu. Stříbrné šípy měli by se zlepšit, pokud chtějí vyhrávat závody do konce sezóny. Tempo, které Williams ukázal ve Velké ceně Rakouska, znamená důvod k obavám.
Německý tým má náskok 158 bodů na Red Bull, který je na druhém místě Poháru konstruktérů. Lauda doufá, že Williams bude pokračovat v dalších závodech s dobrými výkony jako ve Spielbergu.
Závod v Montrealu byl zklamáním pro Lewise Hamiltona, který do cíle nedojel. V Rakousku vyhrál jeho týmový kolega Nico Rosberg, když startoval ze třetího místa na roštu.
Lauda upozorňuje na současnou situaci u týmu: "Zvoní budíček, protože konkurence je blíže. Pokud zazvoní včas, pak s tím můžete něco udělat. Když budete posedávat - což neděláme - přijdete o to. Proto budeme pracovat na vývoji auta.
Čas nám utíká a je náš největší nepřítel. Šampionát se blíží do své poloviny. Pokud teď nic nezlepšíme, může se nám Williams přiblížit na dosah. Budeme s nimi mít velké problémy, abychom je udrželi za sebou.
Musíme hned pokračovat ve vývoji letošního vozu, a nedělat nic. Je třeba se vyvarovat jakýmkoliv chybám a tlačit tým vpřed k dalším vítězstvím. Nesmíme, ale také zapomenout na vývoj monopostu na příští rok, který je hodně důležitý, “ vysvětluje Lauda.
Lídr průběžného pořadí Nico Rosberg vede před týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Rakušan se těší na Velkou cenu Velké Británie na okruhu v Silverstone a předpokládá, že nikdo jiný nebude mezi Nicem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem v boji o vítězství. "Je velký rozdíl mezi nimi. Lewis má v kvalifikacích nad Nicem mírně navrch. Nico se rozhodl v kvalifikacích tolik neriskovat, v závodě jezdí stabilněji a minimalizoval počet svých chyb,“ uzavírá.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.