McLaren je spokojený s fungováním nových dílů v Rakousku. Podle závodního ředitele Erica Boulliera je posunuly v relativním pořadí více dopředu.
Jenson Button sice nezabodoval, ale Kevin Magnussen ve Spielbergu vybojoval dalších šest bodů. Drobné zlepšení bylo patrné i v kvalifikace, kde se do poslední části mladý dán snadno probojoval. Zkušenější z dvojice McLarenu doplatil na technické problémy ze třetího tréninku a nedostatek času na dráze.
Jak ale fungují nové díly včetně přepracovaného předního křídla a jaká pozitiva si z minulého víkendu odváží Boullier? ""Samozřejmě to je frustrující, protože nezávodíme tam, kde bychom chtěli, musíme si ale všímat pozitivních věcí. Jednou z nich je povzbuzení, že se tvrdá práce vyplácí."
"Zlepšili jsme naši výkonnost na jedno kolo, stejně jako tu závodní ve srovnání se zbytkem pole. Zlepšuje se to, ale stále jsme vzdáleni od toho, kde bychom chtěli být," upozorňuje na mírný posun vpřed závodní ředitel McLarenu.
Ještě radostnější je podle něj to, že nové díly fungují tak, jak naznačil aerodynamický tunel: "Jde o kompletní koncept proudění vzduchu, co potřebujeme rozvíjet - a my jsme teprve na jeho počátku. Začíná to ale dobře."
Staré (nahoře) a nové přední křídlo, které McLarenpředstavil v Rakousku (foto: McLaren Mercedes)
"A nejdůležitější věcí pro nás je korelace. Všechno, co jsme nasadili, řádně korelovalo se vším - se všemi nástroji, které ve Wokingu máme. To je pro mě klíčové. nyní ji můžeme více věřit a více na to zatlačit," dodává Boullier pro Autosport.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.