Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff očekával, že Williams použije konzervativní strategii, protože jinak by mohl více ztratit než získat. Z výsledku svého bývalého týmu však má radost.
Williams se o žádnou agresivnější strategii (viz přehled zastávek a strategií zde) po zisku pole position nepokusil a v závodě se propadl za oba Mercedesy.
"Částečně jsme to vlastně čekali, protože v posledním závodě v Montrealu mohl získat solidní množství bodů, jenže Felipe havaroval a Valtterimu to ke konci nejezdilo, takže jsme věděli, že u zastávek zřejmě proaktivní nebudou," tvrdí Wolff.
"Věděli jsme, že bychom mohli vydržet na trati o něco déle, takže strategie nebyla jen o tom zajet do boxů dříve. Mohli jste vidět, že hned nezareagovali, protože jde také o věc sebedůvěry a víry v to, že to můžete zvládnout," pokračuje.
Přesto Wolffa překvapila výkonnost Williamsu, kde v minulosti působil jako ředitel: "Abych byl upřímný, tak mám radost z toho, jaké výkony podávali, protože na začátku [závodu] bylo tempo skutečně působivé - a to nejen v prvním sektoru, kde na rovinkách dosahovali o 6 či 7 km/h vyšší rychlosti."
Williamsy na čele startovního roštu v Rakousku (foto: Williams F1 Team)
"Mohli jste vidět, jak snadno Valtteri předjel po startu Nica. Když máta auto s menším odporem, měli byste trpět v částech, které vyžadují přítlak, ale k tomu nedocházelo - jeho druhé a třetí sektory byly také dost působivé, takže si myslím, že zkrátka odvedli dobrou práci," chválí Williams sportovní ředitel Mercedesu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.