Mercedes sice v Rakousku získal letošní šesté double (1. i 2. místo), jeho sportovní ředitel přesto volá po lepší spolupráci mezi oběma stranami garáže. Vzájemné souboje Lewise Hamiltona s Nicem Rosbergem podle něj oslabují šance týmu na zisk titulu, který ještě nemají jistý.
I když se obě strany garáže snaží sdílet veškeré své informace, v posledních závodech došlo ke zhoršení spolupráce. Na začátku sezóny Stříbrné šípy drtily soupeře s velkým náskokem, ve Velké ceně Kanady je po technických problémech porazil Red Bull a minulý víkend v rakouské kvalifikaci obsadil první dvě příčky na roštu Williams.
Dominance slábne a vedení týmu má podezření, že si jeho inženýři informace navzájem tají: "Atmosféra není taková, jako v dřívějších závodech. Pozorujeme, že se to stává velmi soutěživé. Průhlednost trochu trpí a my se musíme ujistit, že to tým nepoškodí," říká Wolff.
Garáž je ale rozdělená na dvě části, což má na výkony Mercedesu negativní dopad. "Potřebujeme pochopení celé skupiny. Celá skupina musí pracovat společně, nejen piloti, ale i inženýři na obou stranách garáže. Nechceme vidět žádné skrývání formy. Nechceme vidět žádná zrušená kola, když se potřebujeme učit o voze," burcuje sportovní ředitel Mercedesu.
Hamilton i Rosberg velmi touží po zisku letošního titulu, Mercedesu se situace uvnitř proto bude těžko zvládat. Tým stále s přehledem vede šampionát - o 158 bodů. Po neúspěch v Kanadě ale v Rakousku letos přišlo další překvapení: poprvé nevyhráli kvalifikaci a soupeři mu byli podstatně blíže - Bottas s Williamsem na vítěze ztratil osm sekund.
Piloti Mercedesu po skončení Velké ceny Rakouska (foto: Daimler AG)
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.