Mercedes sice v Rakousku získal letošní šesté double (1. i 2. místo), jeho sportovní ředitel přesto volá po lepší spolupráci mezi oběma stranami garáže. Vzájemné souboje Lewise Hamiltona s Nicem Rosbergem podle něj oslabují šance týmu na zisk titulu, který ještě nemají jistý.
I když se obě strany garáže snaží sdílet veškeré své informace, v posledních závodech došlo ke zhoršení spolupráce. Na začátku sezóny Stříbrné šípy drtily soupeře s velkým náskokem, ve Velké ceně Kanady je po technických problémech porazil Red Bull a minulý víkend v rakouské kvalifikaci obsadil první dvě příčky na roštu Williams.
Dominance slábne a vedení týmu má podezření, že si jeho inženýři informace navzájem tají: "Atmosféra není taková, jako v dřívějších závodech. Pozorujeme, že se to stává velmi soutěživé. Průhlednost trochu trpí a my se musíme ujistit, že to tým nepoškodí," říká Wolff.
Garáž je ale rozdělená na dvě části, což má na výkony Mercedesu negativní dopad. "Potřebujeme pochopení celé skupiny. Celá skupina musí pracovat společně, nejen piloti, ale i inženýři na obou stranách garáže. Nechceme vidět žádné skrývání formy. Nechceme vidět žádná zrušená kola, když se potřebujeme učit o voze," burcuje sportovní ředitel Mercedesu.
Hamilton i Rosberg velmi touží po zisku letošního titulu, Mercedesu se situace uvnitř proto bude těžko zvládat. Tým stále s přehledem vede šampionát - o 158 bodů. Po neúspěch v Kanadě ale v Rakousku letos přišlo další překvapení: poprvé nevyhráli kvalifikaci a soupeři mu byli podstatně blíže - Bottas s Williamsem na vítěze ztratil osm sekund.
Piloti Mercedesu po skončení Velké ceny Rakouska (foto: Daimler AG)
Dnes by legendární brazilský závodník Ayrton Senna oslavil své 65. narozeniny. I po více než třiceti letech od jeho tragické smrti ve Velké ceně San Marina v roce 1994 zůstává Senna ikonou a inspirací pro mnoha lidí po celém světě.
Lewis Hamilton si v kvalifikaci na sprint dojel pro pole position, čímž předvedl působivý výkon. Jeho týmový kolega Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtým místem na startovním roštu. Zatímco Hamilton potvrdil svou rychlost a adaptaci na nový monopost, Leclerc bude muset v samotném sprintu bojovat o lepší umístění.
Tým Williams se ocitl v hledáčku komisařů kvůli problémům s dodáním požadovaných záběrů, které slouží k monitorování předního a zadního křídla. Nedostatek těchto dat, která jsou klíčová pro technické kontroly, znamená, že tým bude muset své opomenutí vysvětlit před sportovními komisaři.
Lewis Hamilton získal první jiskru naděje pro Ferrari díky získání pole position v kvalifikaci na sprint ve Velké ceně Číny, což nezůstalo bez povšimnutí ani u Helmuta Marka z Red Bullu, který mu věnoval neobvyklou chválu.
Helmut Marko přiznal, že po „hrozném“ pátečním tréninku v Číně měl Red Bull obavy o kvalifikaci kvůli problémům s opotřebením pneumatik. Tým se však rychle vzpamatoval a dosáhl lepších výsledků, než očekávali.
Lando Norris a Oscar Piastri, kteří byli považováni za silné favority na zisk pole position na Velké ceně Číny, nakonec zůstali bez místa v první řadě. Přestože očekávání byla vysoká, oba jezdci McLarenu se nedokázali probojovat na čelní pozice a před nimi skončili silní konkurenti.
Lewis Hamilton získal pole position pro sprint na Velké ceně Číny, když o 0,018 sekundy překonal Maxe Verstappena. McLaren zklamal, přičemž Norris v druhé části kvalifikace předčil Piastriho a McLaren obsadil první dvě příčky.
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.