Pilot Ferrari Kimi Räikkönen musel po pouhých dvou kolech ve Velké ceně Rakouska na požádání týmu na chvíli zpomalit, aby ochladil své brzdy.
Fin vybojoval ve Velké ceně Rakouska až desáté místo. V průběžném pořadí Mistrovství světa jezdců je s devatenácti body až na dvanáctém místě. Zatímco týmový kolega Fernando Alonso skončil v závodě pátý a v celkovém pořadí šampionátu mu patří se 79 body čtvrté místo.
Pilot ve službách Ferrari vydržel další frustrující závod za volantem F14 T, vybojoval jediný mistrovský bod. Upřesňuje, jak jeho problémy začaly: “Byl to další velmi těžký závod pro mě. Ve druhém kole jsem měl problémy s brzdami, které se začaly postupně přehřívat, musel jsem okamžitě zpomalit.“
Nakonec, byl požádán týmem, aby přidal na svém tempu. “Potřeboval jsem získat dvě desetiny na Jensona Buttona ve střední části závodu." “Dejte mi více výkonu", odpovídal Räikkönen týmu během závodu.
“Snažil jsem se bojovat se soupeři přede mnou i za mnou. Bylo to docela těžké po dvou kolech. Tyto dvě věci by se neměli stát, a my je musíme pro příští závod napravit. Nemůžeme jít do závodu a začít zpomalovat po dvou kolech. Potom nejsme dostatečně rychlý,“ pokračuje Räikkönen.
Kimi Räikkönen se trápí na konci bodované desítky uprostřed Velké ceny Rakouska(foto: Scuderia Ferrari)
Räikkönen je zmatený, proč Ferrari otálelo tak dlouho s jeho první zastávkou. Během jeho prvního stintu, kdy ztrácel výkon od svých pneumatik. A uvádí: “V době mé první zastávce v boxech, v patnáctém kole moje pneumatiky byly zcela opotřebované, ztratil jsem dvě místa. Měli jsme určitě se zastavit dřív. Pro mě to byla velmi špatně načasovaná zastávka. Mé pneumatiky nebyly dobré a já jsem ztratil dvě místa.“
Ve srovnání se začátkem sezóny Ferrari dosáhlo mírného zlepšení, ale jejich rychlost jim neumožňuje bojovat s Mercedesem, na který ztrácí v Poháru Konstruktérů propastných dvě stě tři bodů.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.