Pilot Ferrari Kimi Räikkönen musel po pouhých dvou kolech ve Velké ceně Rakouska na požádání týmu na chvíli zpomalit, aby ochladil své brzdy.
Fin vybojoval ve Velké ceně Rakouska až desáté místo. V průběžném pořadí Mistrovství světa jezdců je s devatenácti body až na dvanáctém místě. Zatímco týmový kolega Fernando Alonso skončil v závodě pátý a v celkovém pořadí šampionátu mu patří se 79 body čtvrté místo.
Pilot ve službách Ferrari vydržel další frustrující závod za volantem F14 T, vybojoval jediný mistrovský bod. Upřesňuje, jak jeho problémy začaly: “Byl to další velmi těžký závod pro mě. Ve druhém kole jsem měl problémy s brzdami, které se začaly postupně přehřívat, musel jsem okamžitě zpomalit.“
Nakonec, byl požádán týmem, aby přidal na svém tempu. “Potřeboval jsem získat dvě desetiny na Jensona Buttona ve střední části závodu." “Dejte mi více výkonu", odpovídal Räikkönen týmu během závodu.
“Snažil jsem se bojovat se soupeři přede mnou i za mnou. Bylo to docela těžké po dvou kolech. Tyto dvě věci by se neměli stát, a my je musíme pro příští závod napravit. Nemůžeme jít do závodu a začít zpomalovat po dvou kolech. Potom nejsme dostatečně rychlý,“ pokračuje Räikkönen.
Kimi Räikkönen se trápí na konci bodované desítky uprostřed Velké ceny Rakouska(foto: Scuderia Ferrari)
Räikkönen je zmatený, proč Ferrari otálelo tak dlouho s jeho první zastávkou. Během jeho prvního stintu, kdy ztrácel výkon od svých pneumatik. A uvádí: “V době mé první zastávce v boxech, v patnáctém kole moje pneumatiky byly zcela opotřebované, ztratil jsem dvě místa. Měli jsme určitě se zastavit dřív. Pro mě to byla velmi špatně načasovaná zastávka. Mé pneumatiky nebyly dobré a já jsem ztratil dvě místa.“
Ve srovnání se začátkem sezóny Ferrari dosáhlo mírného zlepšení, ale jejich rychlost jim neumožňuje bojovat s Mercedesem, na který ztrácí v Poháru Konstruktérů propastných dvě stě tři bodů.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.