Lewis Hamilton svého týmového kolegu Nica Rosberga v Rakousku nezdolal - do cíle velké ceny dojel až za ním a o dalších 7 bodů prohloubil svou ztrátu na lídra šampionátu. Šanci k předjetí v závěru neměl, z chyb se bude snažit před svým domácím závodem poučit.
V závěru Velké ceny Rakouska se Hamilton na Rosberga dotáhl, jak ale oba aktéři hodnotili možnost předjetí a výměny pozic?
"No, obecně jsem se v posledních několika kolech cítil pohodlně. Myslel jsem si, že si budu moci udržet hezký odstup. V posledním kole mi akorát odpadly trochu pneumatiky, ale jakmile jsem se dostal za několik prvních šikan, věděl jsem, že to už bude v pořádku, takže to už tak těsné jako v některých jiných závodech v poslední době nebylo," hodnotil Rosberg.
Jeho týmový kolega Hamilton s ním v podstatě souhlasil a uznal, že na předjetí v závěru neměl: "Příležitost k předjetí tam nebyla." Jeho ztráta v šampionátu tak narostla už na 29 bodů. "Nico odvedl skvělou práci. Dojel všechny závody a naštěstí neměl s autem žádné potíže, takový rozdíl je pak nevyhnutelný."
Lewis Hamilton krotí přetáčivý smyk v pomalé zatáčce (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Proč v boxech oproti Rosbergovi ztratil přes 1,5 sekundy: "Cítil jsem, že nejsou tak rychlé. Možná to bylo mou pozicí při zastavení. Nevím, musíme to očividně prošetřit. Je to samozřejmě frustrující, když ztrácíte čas, protože neustále děláte všechno pro to, abyste tu a tam získali desetinku, takže ta ztráta je dost velká. Dvě sekundy během dvou zastávek, to je těžké.
Ale kluci... alepsoň jsme neudělali žádné chyby. Když se na to podíváme s odstupem, letos jsme tolikrát dojeli na prvním a druhém místě, že to je zkrátka neuvěřitelný rok, takže doufáme, že v budoucnu tyto problémy mít nebudeme."
Nemyslí si však, že by mu lepší zastávky zajistily vítězství: "Šlo o cenné dvě sekundy, které jsem ztratil, ale na první místo by mě nedostaly." To přičítá spíše problémům s pohonnou jednotkou: "Měl jsem snadno rychlost [na vítězství], ale něco bylo divné. Můj výkon padal a jeho [Rosbergův] ne. Musíme se podívat na to, o co šlo. Vždy se snažíme výkon řídit. Možná jsme si mohli vést optimálněji."
#Target!! pic.twitter.com/YPlWvgpOOU
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) June 22, 2014
Do budoucna ale Hamilton hledí pozitivně: "Můžu si odnést spoustu pozitiv. Měl jsem velkou rychlost. Nevyžil jsem to. Přenesu si to do příštího závodu a jsem si jistý, že ji tentokrát využiju," uvádí rozhodně před domácí Velkou cenou Británie v Silverstone.
"Stále se učím. Je ale dobré si pamatovat, že jsem o body přišel tím, že jsem nedojel do cíle. Ztrácím 29 bodů, nedokončil jsem tolik závodů, kolik bych si přál, a zbývá ještě dlouhý kus cesty," dodává druhý jezdec šampionátu.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.