Fernando Alonso by měl raději ve sbírce více trofejí než uznání za to, že s nekonkurenceschopným vozem dosahuje výborné výkony.
Španěl byl ve Velké ceně Rakouska jediným pilotem, který mezi nejlepších sedm v cíli pronikl s jinou pohonnou jednotkou, než je Mercedes - dojel dokonce pátý za oběma továrními Mercedes a Williamsy a před Sergiem Pérezem a Kevinem Magnussenem. Dalším s motorem jiné značky byl až Daniel Ricciardo na osmém místě.
Na otázku, zda cítí po svém výkonu uspokojení z toho, že se dokázal prosadit mezi monoposty poháněnými Mercedesy, včera ve Spielbergu odvětil: "Moc ne." Už "pět let" se u Ferrari trápí s ne příliš konkurenceschopným autem místo toho, aby sbíral mistrovské tituly.
"Vždy jste spokojeni s tím, když někdo věří, že podáváte své nejlepší výkony. Za práci, kterou odvádíme, si získáváme respekt od jezdců, šéfu týmů a fanoušků. Já bych raději dal přednost tomu, abych vyhrával více trofejí, než nějakému uznání," vysvětluje Alonso.
Fernanda Alonsa zajímají spíše trofeje než uznání soupeřů (foto: Scuderia Ferrari)
A letos to na titul opět nebude. Samotný jezdec Ferrari o víkendu řekl, že ze strany Ferrari to je nemožné stáhnout náskok Mercedesu: "Vítězství letos není reálné. Rozhodně nejsme v pozici, s níž bychom byli spokojeni. Mercedes s velkým náskokem dominuje a my si to uvědomujeme.
Potřebujeme spravit několik věcí, ve kterých jsme momentálně slabí, zlepšit se v různých oblastech. Potřebujeme v pátky testovat experimentální díly nejen pro tento rok. Také musíme zbytek tohoto šampionátu zřejmě využít pro přípravu [na příští rok]."
Jeho názor podpořil i nový šéf Scuderie - Marco Mattiacci, podle něhož zmrazení vývoje motoru "nám neumožňuje stáhnout náskok. Nebylo by pravdou, kdybychom řekli, že to stáhnout můžeme." Má se za to, že Ferrari a Renault na Mercedes ztrácejí alespoň 40 - 50 koní.
Ferrari jisté zlepšení od počátku roku dosáhlo, jenže pokroky dělají i soupeři. "Musíme zkrátka pracovat lépe než ostatní, abychom stahovali náskok Mercedesu, který je momentálně měřítkem. Všechny týmy zažívají vrcholy a pády, včetně nás. Snad máme ty zdroje, technologii a lidi na to, abychom oproti ostatním učinili větší pokroky," pokračuje pilot Ferrari.
Španěl předvedl v Rakousku další dobrý výkon, jeho Ferrari všakna pódium opět nemělo (foto: Scuderia Ferrari)
A co očekává od roku 2015? "Za rok se může změnit spousta věcí. Já očekávám, že v roce 2015 všichni včetně Mercedesu udělají opět velký pokrok. Všichni tedy budeme lepší a týmy, které začaly hůře, budou mít větší prostor pro zlepšení. My se dostaneme blíže nebo na úroveň Mercedesu. To je naší nadějí a záměrem," odpovídá Alonso.
Jeho smlouva v Maranellu vyprší v roce 2016, ale Ferrari mu nedávno před závodem v Rakousku nabídlo její prodloužení. Je však otázka, zda Španěl, kterého zajímají více tituly než uznání soupeřů, do té doby vydrží a bude s nabídkou nakonec souhlasit.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.