Fernando Alonso by měl raději ve sbírce více trofejí než uznání za to, že s nekonkurenceschopným vozem dosahuje výborné výkony.
Španěl byl ve Velké ceně Rakouska jediným pilotem, který mezi nejlepších sedm v cíli pronikl s jinou pohonnou jednotkou, než je Mercedes - dojel dokonce pátý za oběma továrními Mercedes a Williamsy a před Sergiem Pérezem a Kevinem Magnussenem. Dalším s motorem jiné značky byl až Daniel Ricciardo na osmém místě.
Na otázku, zda cítí po svém výkonu uspokojení z toho, že se dokázal prosadit mezi monoposty poháněnými Mercedesy, včera ve Spielbergu odvětil: "Moc ne." Už "pět let" se u Ferrari trápí s ne příliš konkurenceschopným autem místo toho, aby sbíral mistrovské tituly.
"Vždy jste spokojeni s tím, když někdo věří, že podáváte své nejlepší výkony. Za práci, kterou odvádíme, si získáváme respekt od jezdců, šéfu týmů a fanoušků. Já bych raději dal přednost tomu, abych vyhrával více trofejí, než nějakému uznání," vysvětluje Alonso.
Fernanda Alonsa zajímají spíše trofeje než uznání soupeřů (foto: Scuderia Ferrari)
A letos to na titul opět nebude. Samotný jezdec Ferrari o víkendu řekl, že ze strany Ferrari to je nemožné stáhnout náskok Mercedesu: "Vítězství letos není reálné. Rozhodně nejsme v pozici, s níž bychom byli spokojeni. Mercedes s velkým náskokem dominuje a my si to uvědomujeme.
Potřebujeme spravit několik věcí, ve kterých jsme momentálně slabí, zlepšit se v různých oblastech. Potřebujeme v pátky testovat experimentální díly nejen pro tento rok. Také musíme zbytek tohoto šampionátu zřejmě využít pro přípravu [na příští rok]."
Jeho názor podpořil i nový šéf Scuderie - Marco Mattiacci, podle něhož zmrazení vývoje motoru "nám neumožňuje stáhnout náskok. Nebylo by pravdou, kdybychom řekli, že to stáhnout můžeme." Má se za to, že Ferrari a Renault na Mercedes ztrácejí alespoň 40 - 50 koní.
Ferrari jisté zlepšení od počátku roku dosáhlo, jenže pokroky dělají i soupeři. "Musíme zkrátka pracovat lépe než ostatní, abychom stahovali náskok Mercedesu, který je momentálně měřítkem. Všechny týmy zažívají vrcholy a pády, včetně nás. Snad máme ty zdroje, technologii a lidi na to, abychom oproti ostatním učinili větší pokroky," pokračuje pilot Ferrari.
Španěl předvedl v Rakousku další dobrý výkon, jeho Ferrari všakna pódium opět nemělo (foto: Scuderia Ferrari)
A co očekává od roku 2015? "Za rok se může změnit spousta věcí. Já očekávám, že v roce 2015 všichni včetně Mercedesu udělají opět velký pokrok. Všichni tedy budeme lepší a týmy, které začaly hůře, budou mít větší prostor pro zlepšení. My se dostaneme blíže nebo na úroveň Mercedesu. To je naší nadějí a záměrem," odpovídá Alonso.
Jeho smlouva v Maranellu vyprší v roce 2016, ale Ferrari mu nedávno před závodem v Rakousku nabídlo její prodloužení. Je však otázka, zda Španěl, kterého zajímají více tituly než uznání soupeřů, do té doby vydrží a bude s nabídkou nakonec souhlasit.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.