Fernando Alonso by měl raději ve sbírce více trofejí než uznání za to, že s nekonkurenceschopným vozem dosahuje výborné výkony.
Španěl byl ve Velké ceně Rakouska jediným pilotem, který mezi nejlepších sedm v cíli pronikl s jinou pohonnou jednotkou, než je Mercedes - dojel dokonce pátý za oběma továrními Mercedes a Williamsy a před Sergiem Pérezem a Kevinem Magnussenem. Dalším s motorem jiné značky byl až Daniel Ricciardo na osmém místě.
Na otázku, zda cítí po svém výkonu uspokojení z toho, že se dokázal prosadit mezi monoposty poháněnými Mercedesy, včera ve Spielbergu odvětil: "Moc ne." Už "pět let" se u Ferrari trápí s ne příliš konkurenceschopným autem místo toho, aby sbíral mistrovské tituly.
"Vždy jste spokojeni s tím, když někdo věří, že podáváte své nejlepší výkony. Za práci, kterou odvádíme, si získáváme respekt od jezdců, šéfu týmů a fanoušků. Já bych raději dal přednost tomu, abych vyhrával více trofejí, než nějakému uznání," vysvětluje Alonso.
Fernanda Alonsa zajímají spíše trofeje než uznání soupeřů (foto: Scuderia Ferrari)
A letos to na titul opět nebude. Samotný jezdec Ferrari o víkendu řekl, že ze strany Ferrari to je nemožné stáhnout náskok Mercedesu: "Vítězství letos není reálné. Rozhodně nejsme v pozici, s níž bychom byli spokojeni. Mercedes s velkým náskokem dominuje a my si to uvědomujeme.
Potřebujeme spravit několik věcí, ve kterých jsme momentálně slabí, zlepšit se v různých oblastech. Potřebujeme v pátky testovat experimentální díly nejen pro tento rok. Také musíme zbytek tohoto šampionátu zřejmě využít pro přípravu [na příští rok]."
Jeho názor podpořil i nový šéf Scuderie - Marco Mattiacci, podle něhož zmrazení vývoje motoru "nám neumožňuje stáhnout náskok. Nebylo by pravdou, kdybychom řekli, že to stáhnout můžeme." Má se za to, že Ferrari a Renault na Mercedes ztrácejí alespoň 40 - 50 koní.
Ferrari jisté zlepšení od počátku roku dosáhlo, jenže pokroky dělají i soupeři. "Musíme zkrátka pracovat lépe než ostatní, abychom stahovali náskok Mercedesu, který je momentálně měřítkem. Všechny týmy zažívají vrcholy a pády, včetně nás. Snad máme ty zdroje, technologii a lidi na to, abychom oproti ostatním učinili větší pokroky," pokračuje pilot Ferrari.
Španěl předvedl v Rakousku další dobrý výkon, jeho Ferrari všakna pódium opět nemělo (foto: Scuderia Ferrari)
A co očekává od roku 2015? "Za rok se může změnit spousta věcí. Já očekávám, že v roce 2015 všichni včetně Mercedesu udělají opět velký pokrok. Všichni tedy budeme lepší a týmy, které začaly hůře, budou mít větší prostor pro zlepšení. My se dostaneme blíže nebo na úroveň Mercedesu. To je naší nadějí a záměrem," odpovídá Alonso.
Jeho smlouva v Maranellu vyprší v roce 2016, ale Ferrari mu nedávno před závodem v Rakousku nabídlo její prodloužení. Je však otázka, zda Španěl, kterého zajímají více tituly než uznání soupeřů, do té doby vydrží a bude s nabídkou nakonec souhlasit.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.