SPIELBERG - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Kdo dnes pracoval nejrychleji při přezouvání pneumatik v boxech a s jakými strategiemi piloti nastoupili do Velké ceny Rakouska? Kdy nasadili nové a kdy naopak již použité pneumatiky?
Absolutně nejrychlejší zastávku jsme viděli u Williamsu, když k mechanikům v 15. kole zavítal Valtteri Bottas - ti vše zvládli za 2,3 sekundy! V ostatních případech se ale již nedostali pod tři sekundy ani u Felipeho Massy.
Velmi rychlou a navíc konzistentnější práci předvádělo Ferrari u Fernanda Alonsa: 2,5 a 2,6 sekundy. Ani Kimi Räikkönen se v boxech nezdržel déle než tři sekundy. Podobně dobré výkony jsme pozorovali také u McLarenu - Jensona Buttona se jim podařilo v prvních pokusech odbavit také za 2,5 sekundy.
U Mercedesu se dá pochválit práce mechaniků pouze na voze Nica Rosberga: přezutí za 2,7 a 2,9 s. Podstatně horší práci ale odváděli na autě Lewise Hamiltona: 3,4 a 3,9 s, z čehož byl Brit po závodě viditelně rozladěný.
Do Velké ceny Rakouska vypsané na 71 kol startovala většina pilotů na super-měkké směsi, výjimkou byli Bianchi, Button, Ericsson, Chilton, Maldonado a Pérez, kteří závod začínali na měkké směsi.
Vítězný Rosberg startující ze třetího místa za oběma Williamsy těžil ze své strategie - oba bílé vozy dřívější zastávkou "podsekl" a po prvních výměnách pneumatik se dostal do čela. S vedoucím Massou si snadno poradil díky zahřátým měkkým pneumatikám. Těm chvíli trvalo, než se dostaly na provozní teplotu.
Zajímavou strategií si pomohl opět Pérez - po startu z 15. místa a dlouhém úvodním stintu (do 29. kola) na měkké směsi dojel nakonec na 6. pozici.
Většina pilotů volila strategii o dvou zastávkách, jednou se v boxech objevili pouze obě Marussie a Kobajaši. Třikrát byl kvůli penalizaci Stop&Go Gutiérrez, kterého mechanici nebezpečně vypustili bez utaženého zadního kola. Pilot za chybu mechaniků zaplatí také v příštím závodu v Silverstone, kde bude odsunut o 10 míst na startovním roštu - příliš tvrdý trest vzhledem k tomu, že za to hodně pykal již dnes.
Nejdelší stint předvedl Kobajaši na měkké směsi - zvládl na ní 57 kol (80,3 % závodu). Na super-měkké směsi pneumatik Pirelli vydržel nejdéle Chilton: 37 kol (52,1 % závodu).
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.