SPIELBERG - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Kdo dnes pracoval nejrychleji při přezouvání pneumatik v boxech a s jakými strategiemi piloti nastoupili do Velké ceny Rakouska? Kdy nasadili nové a kdy naopak již použité pneumatiky?
Absolutně nejrychlejší zastávku jsme viděli u Williamsu, když k mechanikům v 15. kole zavítal Valtteri Bottas - ti vše zvládli za 2,3 sekundy! V ostatních případech se ale již nedostali pod tři sekundy ani u Felipeho Massy.
Velmi rychlou a navíc konzistentnější práci předvádělo Ferrari u Fernanda Alonsa: 2,5 a 2,6 sekundy. Ani Kimi Räikkönen se v boxech nezdržel déle než tři sekundy. Podobně dobré výkony jsme pozorovali také u McLarenu - Jensona Buttona se jim podařilo v prvních pokusech odbavit také za 2,5 sekundy.
U Mercedesu se dá pochválit práce mechaniků pouze na voze Nica Rosberga: přezutí za 2,7 a 2,9 s. Podstatně horší práci ale odváděli na autě Lewise Hamiltona: 3,4 a 3,9 s, z čehož byl Brit po závodě viditelně rozladěný.
Do Velké ceny Rakouska vypsané na 71 kol startovala většina pilotů na super-měkké směsi, výjimkou byli Bianchi, Button, Ericsson, Chilton, Maldonado a Pérez, kteří závod začínali na měkké směsi.
Vítězný Rosberg startující ze třetího místa za oběma Williamsy těžil ze své strategie - oba bílé vozy dřívější zastávkou "podsekl" a po prvních výměnách pneumatik se dostal do čela. S vedoucím Massou si snadno poradil díky zahřátým měkkým pneumatikám. Těm chvíli trvalo, než se dostaly na provozní teplotu.
Zajímavou strategií si pomohl opět Pérez - po startu z 15. místa a dlouhém úvodním stintu (do 29. kola) na měkké směsi dojel nakonec na 6. pozici.
Většina pilotů volila strategii o dvou zastávkách, jednou se v boxech objevili pouze obě Marussie a Kobajaši. Třikrát byl kvůli penalizaci Stop&Go Gutiérrez, kterého mechanici nebezpečně vypustili bez utaženého zadního kola. Pilot za chybu mechaniků zaplatí také v příštím závodu v Silverstone, kde bude odsunut o 10 míst na startovním roštu - příliš tvrdý trest vzhledem k tomu, že za to hodně pykal již dnes.
Nejdelší stint předvedl Kobajaši na měkké směsi - zvládl na ní 57 kol (80,3 % závodu). Na super-měkké směsi pneumatik Pirelli vydržel nejdéle Chilton: 37 kol (52,1 % závodu).
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.