David Coulthard se ve svém pravidelném sloupku pro UBS rozpovídal nejen o Arianu Neweym.
"Už nějakou dobu bylo jasné, že Ardian Newey potřebuje od Formule 1 pauzu. Touto cestou si Red Bull udržel jeho zkušenosti a udržel ho dál od svých rivalů. Grand Prix Kanady se postarala o důvod k mnohým debatám - nebo alespoň incident, který vyvolal většinu z nich - přišel Mercedes svým selháním o další double? Stálo tým z Brackley spoustu bodů to, že dovolil svým jezdcům tvrdě bojovat mezi sebou navzájem, ačkoliv se jejich monoposty přehřívaly?
Této debatě jsem se dlouze věnoval ve svém sloupku pro BBC. Ale v podstatě, ano, myslím, že stálo. Teď bude zajímavé sledovat, jestli se přístup Mercedesu změní, pokud by později v průběhu sezony vyvstala znovu podobná situace.
Je ale pravdou, že mnohem zajímavější novinka, co se důsledků pro paddock z dlouhodobé perspektivy týče, vyplula na povrch předtím, než v Montrealu zhasla startovní světla. Byla to novinka ohlašující, že Adrian Newey podepsal novou smlouvu s Red Bullem, i když to bude znamenat jeho ústup z Formule 1 a bude se věnovat jiným úkolům v rámci Red Bull Technology.
Adriana znám už dlouho, už z dob od Williamsu, pak z McLarenu a nakonec z Red Bullu, kde bych rád věřil tomu, že jsem byl poměrně nápomocný pro jeho získání. Už delší dobu bylo jasné, že si chce dát pauzu. Dokonce už v dobách McLarenu mluvil o America's Cupu a o možnosti se do toho nějakým způsobem zapojit, o testování jeho geniality v dalších sférách. Lidé často říkají, že mu měl McLaren nebo Williams dát podíl v týmu ve snaze si ho zavázat, ale nemyslím si, že by to udělalo nějaký rozdíl. Adrian není rád něčím vázán.
Adrian s Davidem v Bahrajnu 2006(foto: GEPA pictures GmbH)
Projekt Red Bullu mu dal novou jiskru do života, možnost postavit tým od píky. A změna pravidel v roce 2009 byla tím čistým papírem, který potřeboval k tomu, aby mu dal možnost znovu prokázat, že je tím nejpřednějším designérem této doby. Ale je faktem, že pravidla Formule 1 se stávájí stále více restriktivními a Adrian vždy toužil po kreativní volnosti, ve které by se mohl vyjádřit. Jeho neklid upozornil na vrcholy i pády velkých hráčů na pitlane. Například Ferrari by mu zaplatilo celým světem, jen aby pro ně pracoval.
Nakonec si ale myslím, že je to win-win situace pro Adriana i Red Bull. Adrian se bude moci věnovat novým projektům, bude tak moci znovuobjevit svoje mentální mojo a otestovat se v America's Cupu, pokud to je to, co unáší jeho loď. Red Bull si udrží jeho zkušenosti a vědomosti. A stejně důležité je také to, že ho udrží dále od svých rivalů. Bude fascinující sledovat, jaký efekt to bude mít na armádu Christiana Hornera.
Jejich rivalové budou doufat, že velkou, ale já si tím nejsem tak jistý. Adrian v továrně stejně pracoval jen čtyři dny z týdne. Části jeho zářivosti v Red Bullu bylo i to, jak dokázal kolem sebe postavit technické oddělení. A jako vždy v nějakém týmu, není to jen o jednotlivci. Toto je příležitost pro ostatní, aby vystoupili a prokázali, co umí, i když Adrian bude na vše paušálně dohlížet.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.