David Coulthard se ve svém pravidelném sloupku pro UBS rozpovídal nejen o Arianu Neweym.
"Už nějakou dobu bylo jasné, že Ardian Newey potřebuje od Formule 1 pauzu. Touto cestou si Red Bull udržel jeho zkušenosti a udržel ho dál od svých rivalů. Grand Prix Kanady se postarala o důvod k mnohým debatám - nebo alespoň incident, který vyvolal většinu z nich - přišel Mercedes svým selháním o další double? Stálo tým z Brackley spoustu bodů to, že dovolil svým jezdcům tvrdě bojovat mezi sebou navzájem, ačkoliv se jejich monoposty přehřívaly?
Této debatě jsem se dlouze věnoval ve svém sloupku pro BBC. Ale v podstatě, ano, myslím, že stálo. Teď bude zajímavé sledovat, jestli se přístup Mercedesu změní, pokud by později v průběhu sezony vyvstala znovu podobná situace.
Je ale pravdou, že mnohem zajímavější novinka, co se důsledků pro paddock z dlouhodobé perspektivy týče, vyplula na povrch předtím, než v Montrealu zhasla startovní světla. Byla to novinka ohlašující, že Adrian Newey podepsal novou smlouvu s Red Bullem, i když to bude znamenat jeho ústup z Formule 1 a bude se věnovat jiným úkolům v rámci Red Bull Technology.
Adriana znám už dlouho, už z dob od Williamsu, pak z McLarenu a nakonec z Red Bullu, kde bych rád věřil tomu, že jsem byl poměrně nápomocný pro jeho získání. Už delší dobu bylo jasné, že si chce dát pauzu. Dokonce už v dobách McLarenu mluvil o America's Cupu a o možnosti se do toho nějakým způsobem zapojit, o testování jeho geniality v dalších sférách. Lidé často říkají, že mu měl McLaren nebo Williams dát podíl v týmu ve snaze si ho zavázat, ale nemyslím si, že by to udělalo nějaký rozdíl. Adrian není rád něčím vázán.
Adrian s Davidem v Bahrajnu 2006(foto: GEPA pictures GmbH)
Projekt Red Bullu mu dal novou jiskru do života, možnost postavit tým od píky. A změna pravidel v roce 2009 byla tím čistým papírem, který potřeboval k tomu, aby mu dal možnost znovu prokázat, že je tím nejpřednějším designérem této doby. Ale je faktem, že pravidla Formule 1 se stávájí stále více restriktivními a Adrian vždy toužil po kreativní volnosti, ve které by se mohl vyjádřit. Jeho neklid upozornil na vrcholy i pády velkých hráčů na pitlane. Například Ferrari by mu zaplatilo celým světem, jen aby pro ně pracoval.
Nakonec si ale myslím, že je to win-win situace pro Adriana i Red Bull. Adrian se bude moci věnovat novým projektům, bude tak moci znovuobjevit svoje mentální mojo a otestovat se v America's Cupu, pokud to je to, co unáší jeho loď. Red Bull si udrží jeho zkušenosti a vědomosti. A stejně důležité je také to, že ho udrží dále od svých rivalů. Bude fascinující sledovat, jaký efekt to bude mít na armádu Christiana Hornera.
Jejich rivalové budou doufat, že velkou, ale já si tím nejsem tak jistý. Adrian v továrně stejně pracoval jen čtyři dny z týdne. Části jeho zářivosti v Red Bullu bylo i to, jak dokázal kolem sebe postavit technické oddělení. A jako vždy v nějakém týmu, není to jen o jednotlivci. Toto je příležitost pro ostatní, aby vystoupili a prokázali, co umí, i když Adrian bude na vše paušálně dohlížet.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.