Kimi Räikkönen se v Kanadě dostával do nečekaných smyků v pomalé vlásence kvůli problémům souvisejícím s pohonnou jednotkou.
Fin se zatím s rychlostí trápí a v prvních sedmi závodech získal pouze 18 bodů, zatímco jeho týmový kolega Fernando Alonso jich má na svém kontě už 69.
"Dívali jsme se na spoustu věcí, ale je velmi těžké říci, co je tou příčinou. Snad tady [v Rakousku] budeme o něco konkurenceschopnější, spokojenější s tím, jak se věci budou vyvíjet a získáme lepší výsledky," věří Räikkönen.
Na výjezdu z vlásenky v Kanadě dostal dvakrát smyk - jednou v tréninku a jednou v závodě. "Když se sejde hodně věcí, může k tomu dojít. Po trénincích jsme o tom věděli, ale moc jsme o tom nepřemýšleli. Už se to nestane. Učinili jsme od posledního závodu hodně změn." Uvedl, že dostal "náhlé kopnutí," a Ferrari potvrdilo, že "potíže souvisely s nastavením motoru."
"Trať se od té v Kanadě, kde je hodně rovinek a šikan, moc neliší: má dlouhé rovinky a tři rychlé zatáčky. Ale měla by být lepší než ta v Kanadě. Bahrajn a Kanada jsou pro nás ta nejtěžší místa. Snad nám to teď půjde a bude to hodně dobré. Ale to uvidíme až zítra," dodává Räikkönen.
Räikkönen se dostával do smyků kvůli potížím s nastavením motoru, v Rakousku by se to nemělo už opakovat, trať bude navíc Ferrari více vyhovovat (foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.