Majitel Red Bullu Dieter Mateschitz sdílí stejný názor na nová pravidla jako Bernie Ecclestone, nelíbí se mu. Mistrem světa F1 bude letos podle něho Lewis Hamilton.
V rozhovoru pro rakouský tisk se majitel Red Bullu Dieter Mateschitz podělil se svými dojmy z F1, spolupráce s Renaultem a zmínil se i o aktuálním fotbalovém šampionátu.
V Barceloně, kde začala evropská část šampionátu, jste kritizoval F1. Uspokojilo Vás vítězství Daniela Ricciarda v Kanadě?Dietrich Mateschitz (DM): „Moje obavy o vývoj F1 nemají souvis s naším vítězstvím. Celková situace v F1, nová pravidla i jiné aspekty jsou stále důvodem pro obavy.“
Podepsat smlouvu s Ricciardem se vyplatilo...DM: „Nepochybně ano. Jeho příchod do týmu byl dobrým krokem. Daniel je rychlý jezdec, navíc se v letošní sezoně nedopustil žádné chyby. Kromě toho je to charismatická a přitažlivá osobnost.“
Chápete Vettela, když vyjadřuje nespokojenost se svým vozem?DM: „Samozřejmě ho chápu. Vždyť letos neměl potíže jen ve dvou závodech.“
Vettel hodně mluvil o svém voze a o strategii…DM: „Nebyl spokojen s motorem, vlastně s celou pohonnou jednotkou. Jeho reakce byla oprávněná. Vůz jako takový je dobrý a dosud jsme neudělali ani strategickou chybu. Sebastian o tom ví.“
Tým Red Bull Racing chtěl slyšet informaci o novém motoru Renault ještě před Velkou cenou Rakouska kvůli tomu, aby se mohl rozhodnout, co bude v budoucnosti?DM: „Dostaneme informaci a vyhodnotíme, zda existuje potenciál pro vývoj současného motoru, nebo je nezbytné postavit nový, abychom se vyrovnali Mercedesu.“
Existuje pro Red Bull alternativa k motoru Renault? Obrátíte se v této záležitosti na Mercedes?DM: „Vždy existují nějaké varianty. Nemyslím si ale, že Red Bull bude používat motory od německého výrobce. Mercedes chce v příštích letech získat titul sám pro sebe.“
Sebastian Vettel (foto: Red Bull)
Mluvili jste s Berniem Ecclestonem o připomínkách k novým pravidlům F1? On je také jedním z kritiků současných pravidel. DM: „Bernie zastává na záležitost pravidel stejný názor jako já a spousta dalších fanoušků.“
Dejme tomu, že Ecclestone prohraje soud v Německu. Bude to mít vliv na účast Red Bullu v F1?DM: „To je spekulace, kterou nechci komentovat.“
Niki Lauda řekl, že Velká cena Rakouska je osvěžující a nepodobá se na žádné jiné závody F1. Co udělal Red Bull, aby přivítal F1 jinak než ostatní?DM: „Nemuseli jsme toho udělat moc, Velká cena Rakouska byla vždy výjimečná. Jak to dopadne letos, uvidíme v neděli.“
Helmut Marko se vyjádřil, že Dieter Mateschitz nemůže dělat všechno sám, a že místní obyvatelé by se také měli chopit příležitosti. Dělají to?DM: “Ale ano, i když ještě není všechno hotovo.“
Sledujete fotbalové mistrovství světa? DM: „Dívám se na zajímavé zápasy v televizi.“
Kdo získá titul ve fotbalu a kdo v F1?DM: „Když bude mít Messi dobrou formu, mistrem světa bude Argentina. Co se týče F1, titul získá Lewis Hamilton.“
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.