Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o přípravách na Rakousko a těžkém boji, který jeho tým vede v oblasti vývoje. Pokud odvede dobrou práci na novinkách, pak bychom to měli být schopni brzy pozorovat na jejich formě.
Ferrari v přípravách na víkendový závod spoléhá při práci na základním nastavení na simulace více než obvykle. Opotřebení pneumatik se však předem určit nedá: "Budeme mít měkkou a superměkkou směs pneumatik Pirelli, stejně jako v předchozích dvou závodech," přibližuje Allison.
"Nemůžeme si být jisti tím, co očekávat, ale stejně jako na kterékoliv jiné trati letos bude management té měkčí směsi v kvalifikaci extrémně důležitý. Musíte se ujistit, že pneumatiky připravíte pro ostrý pokus v Q2 a že si zároveň poradí s prvním stintem závodu," vysvětluje technický ředitel Ferrari.
Piloti, kteří z Q2 postoupí do Q3, totiž musí letos nově do závodu startovat na té směsi, na níž v prostřední části zajeli své nejrychlejší kolo.
O vývoji Ferrari Allison dále říká: "V každé sezóně dominují snahy v továrně o zlepšení balíku. Když jste na čele, pracujete na tom, abyste tam zůstali. Když ne, pak se zaměřujete na to, abyste se posunuli polem kupředu."
Ferrari se snaží o zlepšení, na okruzích však moc patrné stále není (foto: Scuderia Ferrari)
"V současné době odvádíme co nejlepší práci ve všech oblastech vozu - v oblasti mechanické, aerodynamické, elektronické, pozornost věnujeme každému dílu, nastavení - vše, co je možné zlepšit, o to se pokoušíme.
V posledních závodech jsme přivezli na okruhy více vylepšení, než je obvyklé, a to naší pozici okrajově zlepšilo. Potřebujeme jen dále vést stejný boj. Plánujeme přivážet novinky závod od závodu.
Pokud se všemi odvedeme dobrou práci, začne se to projevovat a my začneme pozorovat, jak Ferrari jezdí konzistentněji ve srovnání s konkurencí. Není to však snadný boj - jde o boj, který nikdy nekončí," dodává Allison.
Video: James Allison o snahách Ferrari před závodem v Rakousku (zdroj: Scuderia Ferrari)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.