Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o přípravách na Rakousko a těžkém boji, který jeho tým vede v oblasti vývoje. Pokud odvede dobrou práci na novinkách, pak bychom to měli být schopni brzy pozorovat na jejich formě.
Ferrari v přípravách na víkendový závod spoléhá při práci na základním nastavení na simulace více než obvykle. Opotřebení pneumatik se však předem určit nedá: "Budeme mít měkkou a superměkkou směs pneumatik Pirelli, stejně jako v předchozích dvou závodech," přibližuje Allison.
"Nemůžeme si být jisti tím, co očekávat, ale stejně jako na kterékoliv jiné trati letos bude management té měkčí směsi v kvalifikaci extrémně důležitý. Musíte se ujistit, že pneumatiky připravíte pro ostrý pokus v Q2 a že si zároveň poradí s prvním stintem závodu," vysvětluje technický ředitel Ferrari.
Piloti, kteří z Q2 postoupí do Q3, totiž musí letos nově do závodu startovat na té směsi, na níž v prostřední části zajeli své nejrychlejší kolo.
O vývoji Ferrari Allison dále říká: "V každé sezóně dominují snahy v továrně o zlepšení balíku. Když jste na čele, pracujete na tom, abyste tam zůstali. Když ne, pak se zaměřujete na to, abyste se posunuli polem kupředu."
Ferrari se snaží o zlepšení, na okruzích však moc patrné stále není (foto: Scuderia Ferrari)
"V současné době odvádíme co nejlepší práci ve všech oblastech vozu - v oblasti mechanické, aerodynamické, elektronické, pozornost věnujeme každému dílu, nastavení - vše, co je možné zlepšit, o to se pokoušíme.
V posledních závodech jsme přivezli na okruhy více vylepšení, než je obvyklé, a to naší pozici okrajově zlepšilo. Potřebujeme jen dále vést stejný boj. Plánujeme přivážet novinky závod od závodu.
Pokud se všemi odvedeme dobrou práci, začne se to projevovat a my začneme pozorovat, jak Ferrari jezdí konzistentněji ve srovnání s konkurencí. Není to však snadný boj - jde o boj, který nikdy nekončí," dodává Allison.
Video: James Allison o snahách Ferrari před závodem v Rakousku (zdroj: Scuderia Ferrari)
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.