Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o přípravách na Rakousko a těžkém boji, který jeho tým vede v oblasti vývoje. Pokud odvede dobrou práci na novinkách, pak bychom to měli být schopni brzy pozorovat na jejich formě.
Ferrari v přípravách na víkendový závod spoléhá při práci na základním nastavení na simulace více než obvykle. Opotřebení pneumatik se však předem určit nedá: "Budeme mít měkkou a superměkkou směs pneumatik Pirelli, stejně jako v předchozích dvou závodech," přibližuje Allison.
"Nemůžeme si být jisti tím, co očekávat, ale stejně jako na kterékoliv jiné trati letos bude management té měkčí směsi v kvalifikaci extrémně důležitý. Musíte se ujistit, že pneumatiky připravíte pro ostrý pokus v Q2 a že si zároveň poradí s prvním stintem závodu," vysvětluje technický ředitel Ferrari.
Piloti, kteří z Q2 postoupí do Q3, totiž musí letos nově do závodu startovat na té směsi, na níž v prostřední části zajeli své nejrychlejší kolo.
O vývoji Ferrari Allison dále říká: "V každé sezóně dominují snahy v továrně o zlepšení balíku. Když jste na čele, pracujete na tom, abyste tam zůstali. Když ne, pak se zaměřujete na to, abyste se posunuli polem kupředu."
Ferrari se snaží o zlepšení, na okruzích však moc patrné stále není (foto: Scuderia Ferrari)
"V současné době odvádíme co nejlepší práci ve všech oblastech vozu - v oblasti mechanické, aerodynamické, elektronické, pozornost věnujeme každému dílu, nastavení - vše, co je možné zlepšit, o to se pokoušíme.
V posledních závodech jsme přivezli na okruhy více vylepšení, než je obvyklé, a to naší pozici okrajově zlepšilo. Potřebujeme jen dále vést stejný boj. Plánujeme přivážet novinky závod od závodu.
Pokud se všemi odvedeme dobrou práci, začne se to projevovat a my začneme pozorovat, jak Ferrari jezdí konzistentněji ve srovnání s konkurencí. Není to však snadný boj - jde o boj, který nikdy nekončí," dodává Allison.
Video: James Allison o snahách Ferrari před závodem v Rakousku (zdroj: Scuderia Ferrari)
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.