Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o přípravách na Rakousko a těžkém boji, který jeho tým vede v oblasti vývoje. Pokud odvede dobrou práci na novinkách, pak bychom to měli být schopni brzy pozorovat na jejich formě.
Ferrari v přípravách na víkendový závod spoléhá při práci na základním nastavení na simulace více než obvykle. Opotřebení pneumatik se však předem určit nedá: "Budeme mít měkkou a superměkkou směs pneumatik Pirelli, stejně jako v předchozích dvou závodech," přibližuje Allison.
"Nemůžeme si být jisti tím, co očekávat, ale stejně jako na kterékoliv jiné trati letos bude management té měkčí směsi v kvalifikaci extrémně důležitý. Musíte se ujistit, že pneumatiky připravíte pro ostrý pokus v Q2 a že si zároveň poradí s prvním stintem závodu," vysvětluje technický ředitel Ferrari.
Piloti, kteří z Q2 postoupí do Q3, totiž musí letos nově do závodu startovat na té směsi, na níž v prostřední části zajeli své nejrychlejší kolo.
O vývoji Ferrari Allison dále říká: "V každé sezóně dominují snahy v továrně o zlepšení balíku. Když jste na čele, pracujete na tom, abyste tam zůstali. Když ne, pak se zaměřujete na to, abyste se posunuli polem kupředu."
Ferrari se snaží o zlepšení, na okruzích však moc patrné stále není (foto: Scuderia Ferrari)
"V současné době odvádíme co nejlepší práci ve všech oblastech vozu - v oblasti mechanické, aerodynamické, elektronické, pozornost věnujeme každému dílu, nastavení - vše, co je možné zlepšit, o to se pokoušíme.
V posledních závodech jsme přivezli na okruhy více vylepšení, než je obvyklé, a to naší pozici okrajově zlepšilo. Potřebujeme jen dále vést stejný boj. Plánujeme přivážet novinky závod od závodu.
Pokud se všemi odvedeme dobrou práci, začne se to projevovat a my začneme pozorovat, jak Ferrari jezdí konzistentněji ve srovnání s konkurencí. Není to však snadný boj - jde o boj, který nikdy nekončí," dodává Allison.
Video: James Allison o snahách Ferrari před závodem v Rakousku (zdroj: Scuderia Ferrari)
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.