Dobrou zprávu dnes potvrdila Sabine Kehmová, mluvčí Michaela Schumachera. Ten se konečně probudil a byl převezen z Francie na rehabilitační kliniku do Lausanne ve Švýcarsku.
"Michael opustil jednotku intenzivní péče v Grenoblu, aby pokračoval v dlouhodobé fázi rehabilitace. Už není v kómatu," uvádí Kehmová v dnešním prohlášení o stavu sedminásobného mistra světa, který se na přelomu roku vážně zranil při lyžování ve francouzských Alpách.
"Jeho rodina by ráda vyjádřila poděkování ošetřujícím doktorům, sestřičkám a terapeutům v Grenoblu, stejně jako těm, kteří mu poskytli první pomoc na místě nehody - odvedli v těch prvních měsících výbornou práci.
Rodina také děkuje lidem, kteří Michaelovi zaslali všechna ta přání. Jsme si jisti tím, že mu pomohla. Pokud jde o budoucnost, žádáme o pochopení toho, že jeho další rehabilitace bude probíhat mimo zrak veřejnosti," dodává Kehmová.
Podle AFP byl Schuamcher převezen na univerzitní kliniku ve švýcarském Lausanne. Její mluvčí Darcy Christen k tomu uvedl: "Je tady s ním jeho rodina ve zvlášť vyhrazených prostorách kvůli ochraně jejich soukromí. My mu tam budeme moci zajistit tu nejlepší monou péči."
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.