Pilot Formule 1 Fernando Alonso o víkendu odstartoval čtyřadvacetihodinovku Le Mans, přitom vyjádři přání se slavného vytrvalostního závodu zúčastnit.
Aonso jako čestný host odmával francouzskou vlajkou start tradičního závod v 15 hod v sobotu odpoledne. Na okruhu v Le Mans se setkal s prezidentem tamějšího automobilového klubu Pierre Fillonem i s prezidentem FIA Jeanem Todtem, jemuž přislíbil podporu bezpečnostního programu zaměřeného na silniční provoz "Road Safety."
#FerrariLeMans14 Alonso, protagonista en Le Mans http://t.co/YVIHIfDh1t pic.twitter.com/Jouxfq45eX
— Scuderia Ferrari (@InsideFerrari) June 14, 2014
V závodní kombinéze a přilbě také usedl do Ferrari 512 S, které se čtyřiadvacetihodinovky Le Mans zúčastnilo v roce 1970 pod vedením Herberta Müllera a Mika Parkese. S tímto prototypem zkonstruovaným pro vytrvalostní závody Španěl ujel jedno 13,6km dlouhé kolo, přičemž se mu dostalo nadšeného přijetí 250 000 diváků.
Poté Alonso uvedl: "Je to příjemné být zde, můžete cítit zvláštní náladu spojenou s touto opravdu fantastickou formou závodění. Bylo by to vlastně příjemné se ho jednou zúčastnit. Často hovořím s prezidentem Montezemolem, a i když prioritou zůstává znovu vítězit ve Formuli 1, zajímavý formát jako Le Mans stojí také za to sledovat."
Fernando Alonso (@alo_oficial) June 14, 2014
pic.twitter.com/Zwkvgbgrnw
— Fernando Alonso (@alo_oficial) June 14, 2014
Další fotografie najdete pod článkem.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.