V době, kdy eso týmu Ferrari, Fernando Alonso, odstartoval letošní 24 hodinovku v Le Mans, můžeme číst prohlášení jeho šéfa o tom, že Ferrari by se klidně místo F1 mohlo vrhnout na sportovní vozy.
Předseda Ferrari, Luca di Montezemolo, v jednom z rozhovorů poskytnutých tento týden ve své kanceláři v Maranellu vyjádřil svoje znepokojení s organizátory závodů F1 a řekl, že by se společnost místo královny motorsportu klidně mohla přeorientovat na závody sportovních vozů.
"Formule 1 nepracuje. Nefunguje to, protože [na FIA - Federation International d'Automobile] zapoměli, že lidé sledují závody pro to nadšení. Nikdo nesleduje závody kvůli efektivnosti, no tak," řekl Luca di Montezemolo.
FIA na žádost o reakci neodpověděla. Ital ale také zdůraznil, že zatím nebylo nic rozhodnuto. Ve vyjádření, které bylo pozdě v pátek umístěno na web týmu můžeme číst, že "některé elementy medií" změnily význam slov Montezemola. Dále se tam píše, že "bylo trochu přehnané" říci, že by Ferrari mohlo opustit Formuli 1, ale také, že "je zde unikátní půvab 24 hodinového závodu". Dále v tiskové zprávě také stojí, že "nic nemůže zastavit Ferrari" v účasti v obou disciplínách.
Různé rozepře mezi Ferrari a FIA nejsou ničím novým a jsou dobře známy. Poslední rozepře se týká nových pravidel v F1 platných od sezony 2014 za účelem učinit Formuli 1 zelenější a také více dostupnou pro účastníky, čehož se dosahuje věcmi jako limity na množství použitých motorů, gum a dalších technických zdrojů. Montezemolo si ale zvláště stěžuje na pravidlo, které zakazuje vývoj motorů v průběhu sezony. "Nemůžeme sáhnout ani na motor?" říká očividně frustrován.
Di Montezemolovi se také nelíbí zvuk motorů. "Lidé sledují závody, aby se tím bavili. Nikdo nechce vidět jezdce, jak šetří gumy nebo palivo. Chtějí je vidět, jak na to tlačí od začátku do konce. Je to sport, to ano, ale také show."
Luca di Montezemolo, prezident Ferrari (zdroj: Scuderia Ferrari)
Šéf Ferrari řekl, že by se Ferrari mohlo vrhnout na vytrvalostní závody podobného stylu, jako je Le Mans, ovšem ne dříve jak v roce 2020. V nejvyšších patrech sportovních vozů Ferrari soutěžilo mezi lety 1947 až 1973, když Le Mans vyhrálo devětkrát.
V roce 1972 ale z vytrvalostních závodů odešlo, když se Enzo Ferrari rozhodl soustředit všechny zdroje na Formuli 1. Na jednotlivých Grand Prix vídáme vozy Ferrari nepřetržitě již více než půl století. "Samozřejmě, nemůžeme dělat sportovní vozy a Formuli 1. To není možné."
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.