Toto Wolff očekává od Lewise Hamiltona, že se na okruhy vrátí po zklamání ve Velké ceně Kanady ještě silnější.
Lewis Hamilton cestuje do Rakouska se ztrátou 22 bodů na Nica Rosberga. Velkou cenu Kanady nedokončil, přičemž Rosberg skončil na druhém místě. Výkonný ředitel Toto Wolff chce, aby lidi v týmu Mercedes nepovažovali za katastrofu stejnou poruchu u obou jezdců v závodě v Montrealu, který měli do té doby pod kontrolou. Skutečnost, že Hamilton nedokončil závod, nazval jen smůlou.
„V Kanadě to byl závod se smíšenými pocity,“ prohlásil Wolff. „V průběhu víkendu jsme dosahovali vysoké tempo. Malá porucha na zařízení, které bylo až dosud vysoko spolehlivé, měla negativní následky, když se v neděli objevila. Okamžitě jsme chybu analyzovali, pochopili a snažili jsme se zajistit, aby se už neobjevila. Nico absolvoval fantastický závod, podařilo se mu získat druhé místo. Lewis měl obrovskou smůlu, že závod nedokončil.“
Wolff věří, že se týmu podaří zvýšit spolehlivost vozů, aby oba jezdci Mercedesu mohli pokračovat ve vzájemném boji o titul mistra světa.
„Nico získal v šampionátu náskok, ale Lewis je bojovník a nepochybuju, že se vrátí ještě silnější. Před námi je ještě dvanáct závodů – třináct, když počítáme dvojité body v tom posledním – ještě není nic rozhodnuto. Poslední závod ukázal, jak se věci mohou rychle změnit, nejen mezi jezdci, ale i mezi týmy. Takže v budoucnosti se budeme ještě víc snažit, abychom už žádné cenné body nepřenechali svým soupeřům.“
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.