Statistiky předjíždění: Nejvíce vozů předjel Bottas, nejméně Hamilton a Bianchi

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 13. června 2014 6:20
Sdílej:

Jak si vedou piloti v předjíždění? Kdo v dosavadních sedmi velkých cenách předjel nejvíce soupeřů a kdo byl naopak předjížděn nejčastěji?

Nejvíce soupeřů letos zatím předjel Valtteri Bottas - celkem 21. Další pozice patří pilotům Red Bullu: Danielovi Ricciardovi s 15 a Sebastianovi Vettelovi s 14 skalpy svých soupeřů. Nejhůře je na tom z tohoto pohledu Lewis Hamilton s Julesem Bianchim, oba předjeli pouze jedno auto.

Mezi nejčastěji předjížděné piloty patří Kamuj Kobajaši (předjet 23krát), Esteban Gutiérrez (19krát) a překvapivě i Kimi Räikkönen (16krát) z Ferrari. Naproti tomu jezdci Mercedesu, Ricciardo a Pérez byli předjeti pouze dvakrát.

Do těchto čísel jsou započítány pouze předjetí na dráze nepočítajíce první kolo (startovní výkonností se zabýváme níže) či změnu pozice přes boxy či v důsledku nehody.

Statistika však není vševypovídající, protože ji ovlivňuje několik faktorů, které toho se schopnostmi jezdce předjíždět příliš společného nemají: například když do závodu startují kvůli penalizaci či mechanickému problému více zezadu nebo když Hamilton startuje průměrně z pozice 1,4 a na trati pak pochopitelně nemá moc koho předjíždět.

Zcela bez významu však tato statistika také není - je vidět, jak se některý z jezdců ve srovnání se svým týmovým kolegou trápí. U Ferrari například Alonso předjel devět soupeřů a předjet byl jen šestkrát, zatímco Räikkönen předjel 11 vozů, ale sám byl předjet šestnáctkrát, tj. o 10 více, než jeho týmový kolega.

 

Startovní výkonnostV této statistice sledujeme změnu pozic po startu pouze během prvního kola. Nejlépe začátky závodů zvládá Kobajaši, jenž si v sedmi závodech polepšil o 13 míst, a Massa s 12 místy. Neutrální bilanci mají Alonso, Grosjean, Rosberg a Vettel, nejhůře jsou na tom Button, který se svým McLarene přišel o 5 pozic, a Vergne, který jich ztratil během sedmi startů už 11.

 

Průměrná kvalifikační poziceNa závěr přikládám tabulku s průměrnou pozicí, kterou si jezdci vybojovali v kvalifikacích (před případnými penalizacemi). V tomto ohledu vládne Hamilton, který letos čtyři kvalifikace vyhrál a ve třech skončil druhý - to když jej o pole position připravil právě jeho týmový kolega Rosberg. Ze zbytku pole je v tomto ohledu nejlepší Ricciardo, jenž dvakrát vybojoval druhé místo, třikrát třetí a jednou v sobotu skončil pátý a jednou šestý.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.