Jak si vedou piloti v předjíždění? Kdo v dosavadních sedmi velkých cenách předjel nejvíce soupeřů a kdo byl naopak předjížděn nejčastěji?
Nejvíce soupeřů letos zatím předjel Valtteri Bottas - celkem 21. Další pozice patří pilotům Red Bullu: Danielovi Ricciardovi s 15 a Sebastianovi Vettelovi s 14 skalpy svých soupeřů. Nejhůře je na tom z tohoto pohledu Lewis Hamilton s Julesem Bianchim, oba předjeli pouze jedno auto.
Mezi nejčastěji předjížděné piloty patří Kamuj Kobajaši (předjet 23krát), Esteban Gutiérrez (19krát) a překvapivě i Kimi Räikkönen (16krát) z Ferrari. Naproti tomu jezdci Mercedesu, Ricciardo a Pérez byli předjeti pouze dvakrát.
Do těchto čísel jsou započítány pouze předjetí na dráze nepočítajíce první kolo (startovní výkonností se zabýváme níže) či změnu pozice přes boxy či v důsledku nehody.
Statistika však není vševypovídající, protože ji ovlivňuje několik faktorů, které toho se schopnostmi jezdce předjíždět příliš společného nemají: například když do závodu startují kvůli penalizaci či mechanickému problému více zezadu nebo když Hamilton startuje průměrně z pozice 1,4 a na trati pak pochopitelně nemá moc koho předjíždět.
Zcela bez významu však tato statistika také není - je vidět, jak se některý z jezdců ve srovnání se svým týmovým kolegou trápí. U Ferrari například Alonso předjel devět soupeřů a předjet byl jen šestkrát, zatímco Räikkönen předjel 11 vozů, ale sám byl předjet šestnáctkrát, tj. o 10 více, než jeho týmový kolega.
Startovní výkonnostV této statistice sledujeme změnu pozic po startu pouze během prvního kola. Nejlépe začátky závodů zvládá Kobajaši, jenž si v sedmi závodech polepšil o 13 míst, a Massa s 12 místy. Neutrální bilanci mají Alonso, Grosjean, Rosberg a Vettel, nejhůře jsou na tom Button, který se svým McLarene přišel o 5 pozic, a Vergne, který jich ztratil během sedmi startů už 11.
Průměrná kvalifikační poziceNa závěr přikládám tabulku s průměrnou pozicí, kterou si jezdci vybojovali v kvalifikacích (před případnými penalizacemi). V tomto ohledu vládne Hamilton, který letos čtyři kvalifikace vyhrál a ve třech skončil druhý - to když jej o pole position připravil právě jeho týmový kolega Rosberg. Ze zbytku pole je v tomto ohledu nejlepší Ricciardo, jenž dvakrát vybojoval druhé místo, třikrát třetí a jednou v sobotu skončil pátý a jednou šestý.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.