Jak si vedou piloti v předjíždění? Kdo v dosavadních sedmi velkých cenách předjel nejvíce soupeřů a kdo byl naopak předjížděn nejčastěji?
Nejvíce soupeřů letos zatím předjel Valtteri Bottas - celkem 21. Další pozice patří pilotům Red Bullu: Danielovi Ricciardovi s 15 a Sebastianovi Vettelovi s 14 skalpy svých soupeřů. Nejhůře je na tom z tohoto pohledu Lewis Hamilton s Julesem Bianchim, oba předjeli pouze jedno auto.
Mezi nejčastěji předjížděné piloty patří Kamuj Kobajaši (předjet 23krát), Esteban Gutiérrez (19krát) a překvapivě i Kimi Räikkönen (16krát) z Ferrari. Naproti tomu jezdci Mercedesu, Ricciardo a Pérez byli předjeti pouze dvakrát.
Do těchto čísel jsou započítány pouze předjetí na dráze nepočítajíce první kolo (startovní výkonností se zabýváme níže) či změnu pozice přes boxy či v důsledku nehody.
Statistika však není vševypovídající, protože ji ovlivňuje několik faktorů, které toho se schopnostmi jezdce předjíždět příliš společného nemají: například když do závodu startují kvůli penalizaci či mechanickému problému více zezadu nebo když Hamilton startuje průměrně z pozice 1,4 a na trati pak pochopitelně nemá moc koho předjíždět.
Zcela bez významu však tato statistika také není - je vidět, jak se některý z jezdců ve srovnání se svým týmovým kolegou trápí. U Ferrari například Alonso předjel devět soupeřů a předjet byl jen šestkrát, zatímco Räikkönen předjel 11 vozů, ale sám byl předjet šestnáctkrát, tj. o 10 více, než jeho týmový kolega.
Startovní výkonnostV této statistice sledujeme změnu pozic po startu pouze během prvního kola. Nejlépe začátky závodů zvládá Kobajaši, jenž si v sedmi závodech polepšil o 13 míst, a Massa s 12 místy. Neutrální bilanci mají Alonso, Grosjean, Rosberg a Vettel, nejhůře jsou na tom Button, který se svým McLarene přišel o 5 pozic, a Vergne, který jich ztratil během sedmi startů už 11.
Průměrná kvalifikační poziceNa závěr přikládám tabulku s průměrnou pozicí, kterou si jezdci vybojovali v kvalifikacích (před případnými penalizacemi). V tomto ohledu vládne Hamilton, který letos čtyři kvalifikace vyhrál a ve třech skončil druhý - to když jej o pole position připravil právě jeho týmový kolega Rosberg. Ze zbytku pole je v tomto ohledu nejlepší Ricciardo, jenž dvakrát vybojoval druhé místo, třikrát třetí a jednou v sobotu skončil pátý a jednou šestý.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.